vvoollii Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witam, Buduje katamaran. Mam pytanie odnośnie silników. Jakie rozwiązanie wybrać: 1. Dwa silniki klasy 500-600 w dwóch pływakach, 2. Jeden silnik klasy 700 po środku. Które rozwiązanie będzie praktyczniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Bardziej praktyczne będzie oczywiście napędzanie 2 silnikami. Nawet jak zdecydujesz się na 1 silnik to aby to pływało dobrze nie będzie on w osi modelu. Za 2 silnikami przemawia poprawna rekcja modelu niezależnie od ilości obrotów na śrubach. Oczywiście śruba prawa i lewa a w katamaranie giętkie wały no i zaczynają się schody z ich zakupem w wersji lewo i prawo skrętnej. Prościej zrobić 1 motor, ale takie modele słabo chodzą , bo śruba duża, moment duży, z wody rufę wywala, same problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vvoollii Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 A jak zamontować śrubę aby były najbardziej wydajny? Jakie są zasady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 To jest temat rzeka, w napędzie wentylowanym jak w katamaranie decydują ułamki stopnia i dzięsiąte milimetra o wyniku. Zapraszam raczej do lektury niemieckich grup internetowych oraz naszej www.modelteam.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi