Góra Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Witam, Od "wydania" modelu Buteo Bis opisanego przez Ładziaka na forum: http://pfmrc.eu/inde...-szybowiec-dlg/ wprowadzałem różne drobne zmiany w konstrukcji. Obecne zmiany zasługują na oznaczenie nowej Buteo Bis jako wersję 2 Istotne zmiany w porównaniu do pierwowzoru to: - węglowe krawędzie spływu, - kołek typu "T", - profil Edge2 7%, - kadłub ze zintegrowanym pylonem skrzydła, - wszystkie serwa mogą mieścić się w kadłubie, - możliwość montowania stateczników typu mercedes, - drukowane, nie rysowane napisy, - nowy schemat malowania spodu skrzydła, - skrzydło przykręcane od dołu, - możliwość wykonania skrzydła typu disser (z wykratowaniem węglowym). W następnych wpisach postaram się sukcesywnie przedstawiać wykonanie powyższych zmian . A na początek kilka zdjęć z wersji przejściowych Części do modelu z usterzeniem mercedes: Sklejony kadłub z 3 serwami i mercedesem: Kołek "T" Aktualny schemat malowania:
Lord Rzeźnik Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Bardzo fajny. Zawsze chciałem DLG z prawdziwego zdarzenia, niestety nie dysponuję technologią (formy i vaccu). Z resztą chyba dla jednej sztuki nie opłaca się takiej technologii zdobywać ? Bo rozumiem, że tworzycie jakiś większy zespół, jeśli chodzi o produkcję tego typu modeli ?
PK999 Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Czy Buteo Bis występuje w wersji bezlotkowej czy bezkierunkowej? Są tu może jacyś użytkownicy tego modelu? Prosiłbym o wrażenia z lotów, spostrzeżenia, opinie dotyczące wykonania i wykończenia.
Igorlot Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Podłączam się do pytania kolegi wyżej, czy ten model nada się dla początkującego?Czy skrzydło typu dissler jest mocniejsze niż to w podstawowej wersji?Co to stateczniki typu mercedes? Pozdrawiam
rapier Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Ja mam pytanie...JAk jest wykonany lacznik statecznikow? NA fotce widac jakby prety byly czyms sklejone na srodku a to chyba sredni pomysl. Bo element taki powinien byc wylaminowany z formy
Góra Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 Witam, narazie pokrótce odpowiem na pytania, niestety nie ciągnąc dalej zaczętego wątku - sesja poprawkowa się skończy to powoli opiszę rzeczy z pierwszego postu Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Czy Buteo Bis występuje w wersji bezlotkowej czy bezkierunkowej? Buteo nie występuje w wersji bezlotkowej - profil projektowany był dla skrzydła z klapolotkami i tak wykonany jest wykorzystywany zgodnie z założeniami. Modele 1,2m rozp. nie mają u mnie steru kierunku. Podłączam się do pytania kolegi wyżej, czy ten model nada się dla początkującego?Czy skrzydło typu dissler jest mocniejsze niż to w podstawowej wersji?Co to stateczniki typu mercedes? - Dla kogoś kto już miał w rękach nadajnik i latał jakimś modelem nie będzie problemów, wprawy i wykorzystania praktycznego teorii dot. latania szybowcami można na Buteo stopniowo nabywać.- Skrzydło z wykratowaniem węglowym (disser wing) może być odrobinę lżejsze przy tej samej wytrzymałości na skręcanie lub odrobinę sztywniejsze przypodobnej masie. - Stateczniki typu mercedes to takie jak na 2 zdjęciu - ułożone w gwiazdę (logo mercedesa - stąd nazwa). Ja mam pytanie...JAk jest wykonany lacznik statecznikow? NA fotce widac jakby prety byly czyms sklejone na srodku a to chyba sredni pomysl. Bo element taki powinien byc wylaminowany z formy - Łącznik jest wylaminowany w formie; rownig węglowy o gr 2,5->1,5mm i szerokości odpowiadającej przestrzeni między dźwigarami stateczników. jasny punkt na środku to albo refleks albo jakiś paproch ;]
Igorlot Opublikowano 22 Września 2012 Opublikowano 22 Września 2012 Jaki pakiet, o jakiej pojemności polecacie do tego modelu?
Rekomendowane odpowiedzi