qbapfmrc Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 witam, 1) od ok 1 roku latam na ASW 28 Pelikana i dotąd wszystko było ok, ale od jakiegoś czasu (kilka lotów wstecz) zaczął przerywać mi silnik, szczególnie na wznoszeniu, kiedy daję ok 70-100% mocy. Wprawdzie zdarzało się to wcześniej ale było to sporadyczne, do pominięcia, teraz praktycznie nie da się latać. Po paru sek od startu, silnik wyłącza się na 1 sekundę i z powrotem włącza na 1 sek., wyłącza i włącza, wyłącza i włącza i tak kilka razy pod rząd aż nie zredukuję mocy do ok 40-50 % i nie wyrównam lotu. Czyżby regulator był do wymiany ? Jeśli tak to co powoduje takie przerwy w "dostawie prądu" ? I jeśli tak, to czy ktoś się orientuje jakie parametry powinien mieć regiel do ASW ? 2) drugi problem polega na tym, że samolocik leci równo na 80-100% mocy (nie opada), ale gdy chcę poszybować i wyłączam silnik do zera, to zaczyna powoli spadać w dół, przez co muszę szybować na lekko odchylonym drążku w kier. wznoszenia, co oczywiście powoduje spadek prędkość. Nie da się w ten sposób lecieć równo bo leci on lekko w górę, potem lekko w dół, w zależności od tego na ile uda mi się odpowiednio utrzymać go w poziomie. Praktycznie więc po przeleceniu kilkuset metrów muszę znów zacząć wznosić się w górę na silniku. Środek ciężkości jest ok , ASW trzyma się w poziomie po podparciu go w miejscu zgodnym z instrukcją. Czy takie opadanie przy szybowaniu jest normalne ? Wiem że ASW nie jest samolotem z najwyższej półki. Z góry dzięki za kilka słów pomocy. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pro100vnik Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 To opadanie jak wygląda według Ciebie? Dziób idzie w dół czy po prostu latasz w duszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 1. Może byc pakiet, ale prędzej może być zwarcie w silniku (stopienie izolacji uzwojenia) lub przewodów z regla do silnika. Może gdzieś się przetarły na obudowie. I regiel ogranicza moc wyłączając sie na chwile. Lub sam regiel nie do końca jest sprawny. Jak rozumiem odbiornik i serwa cały czas działają? 2. Źle ustawiony ŚC (producent nie musi mieć racji). Polecam klasyka dostępnego tu od ręki: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/14559-regulacja-modelu-szybowca-termicznego/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 w jednym silniku miałem podobnie z ta różnicą że mi odcinał na ok. 50% silnik przewinąłem i jest spokój. to 1 to wina silnika kabelek sie oderwal czy jak napisal kolega wyżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 cZyNO i pyton: kable z regla sprawdzałem są ok, serwa też, na szczęście działają sprawnie. Stawiałbym raczej na sam regiel albo tak jak piszecie silnik, a więc chyba czeka mnie wymiana silnika albo regla bo z przewinięciem silnika na pewno sobie nie poradzę. no i jeszcze jedno: kiedy robiłem próby na ziemi, to nawet jak daję gaz na 100% to silnik działa dobrze. Problem jest tylko w powietrzu. Pro100vnik: tak dziób idzie lekko w dół, też podejrzewam że SC ale mam dalsze pytania: czy dla danego SC, motoszybowiec może lecieć w poziomie tylko przy jakiejś określonej prędkości czy przy jakimś zakresie prędk. (oczywiście powyżej prędkości minimalnej)? Czy szybując powinien lecieć prosto? A jeśli bym go np doważył z tyłu to czy nie będzie opadał równomiernie w dół, co spowoduje konieczność latania szybciej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Upewnij się, że nie masz zimnych lutów pomiędzy reglem a silnikiem. Podkręć silnik na np. połowę gazu i poruszaj kablami, pociąg je trochę, ale też bez przesady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 1. Moc regla niewiele przekracza moc silnika. W locie silnik pobiera wiecej prądu bo działaja większe siły. (jakaś tam grawitacja i opory powietrza). Zmień regiel lub daj mniejsze śmigło. 2. Przeczytaj link co podałem. I ten też: http://pfmrc.eu/inde...rmicznego-czii/. Wystarczy zerknąć do działu warsztat. Szybowiec lata tak jak mu pogoda pozwala. Jak dusi...to raczej lata sie słabo. Jak wieje to swoim tez nie polatasz. Jak są warunki ok, to powinien nieznacznie obniżać lot. Chyba że chcesz szybciej polatać. Ustawienia rób od świtu do 8 i po 18 - wtedy bywają neutralne warunki. No chyba że pada lub wieje I nie doważaj ołowiem tylko przesuń pakiet. Ołów dopiero wtedy jak nie ma szans na dalszą zmianę położenia pakietu. W gre tez wchodzi zmiana zaklinowania statecznika - bo chyba sie da w tym modelu coś zrobić. Ale najpierw i tak musisz sprawdzić jak masz ustawiony SC - czy za bardzo z tyłu czy za bardzo z przodu. Wydaje sie ze za bardzo przedni...ale jak nie zanurkujesz to nie będziesz wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pl999 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Z ASW-28 jest taki problem, że to jeden wielki szajs. Miałem taki model, uczyłem się na nim latać, ale problemów miałem masę. Pytanie 1 Koledzy już wyjaśnili… Ja w moim ASW wymieniłem cały napęd przy 1 połamanym standardowym śmigle. Nie oszukujmy się… standardowy napęd tego modelu jest do bani. Pytanie 2 Środek ciężkości wypada mniej więcej tak, jak podaje producent. ASW nie da się latać poprawnie z powodu usterzenia w układzie T. Problemem jest bowden biegnący w ogonku. Stawia on dość duży opór, co sprawia, że ster wysokości praktycznie nigdy nie wraca do neutrum. Można przeprowadzić prosty test. Należy wychylić kilka razy do samego końca na przemian w górę i w dół. Za każdym razem neutrum steru będzie inne. Ja ten problem rozwiązałem wbudowując serwo wysokości w ogonek. Problem zupełnie zniknął, a model zaczął latać w mirę poprawnie (jeśli tak można powiedzieć o ASW). Można się również pobawić kątem zaklinowania statecznika. Zwróć uwagę, że „belka ogonowa” nie jest sztywna. Gdy wychylasz ster wysokości lub kierunku, zaczyna się ona odkształcać. Usztywniłem ja wklejając pręty węglowe po oby stronach belki. Życzę szczęścia z tym modelem. Radzę pomyśleć o czymś lepszym w przyszłym sezonie. Walka z modelem niweluje przyjemność latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 święta prawda Kolego pl999: doszedłem do takiego samego wniosku i : 1) kupiłem już cały napęd i mam zamiar go wymienić. Czyli silnik Tower Pro 2408-21T Black - 1400KV 120W i regiel HW 25A. No i śmigiełko Graupnera. 2) czytam teraz dużo na temat SC i mam zamiar pokombinować z nim na moim ASW. Bowden już trochę sobie podciąłem przy krawędzi stat. pionowego i jest trochę lepiej ale nie idealnie. Mógłbyś wysłać jakąś fotkę tego serwa w ogonku? może to faktycznie dobre rozwiązanie. Póki co chcę zamocować lotki i stery na zawiasach. A przy okazji: czy gdybym go doważył to poprawią się właściwości lotne? Tzn czy będzie dzięki temu stabilniejszy i bardziej odporny na wiatr? cóż traktuję ten model jako trening warsztatowy, w pilotowaniu itd. przed innymi samolotami (jest to mój pierwszy). Faktem jest ze jest (był) tani i to jego zaleta (w końcu coś za coś ), być może po "kilku" przeróbkach będzie nawet znośny do polatania, no i może uda mi się kiedyś z niego zrobić w miarę fajny szybowiec, ale jako pierwszy model się raczej nie nadaje. A jeśli chodzi o inny model to w szafie na złożenie czeka już z osprzętem Funcub od MPX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pl999 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Póki co chcę zamocować lotki i stery na zawiasach. Zapomniałem... też tak zrobiłem. Twój post skwituję następująco: Szkoda jakichkolwiek pieniędzy na inwestowanie w ASW28. To nigdy nie będzie dobrze latało. Jest nieprecyzyjnie wykonany... zwróć uwagę choćby na winglety - są niesymetryczne. Mocowanie skrzydeł - porażka. Cała konstrukcja jest bardzo giętka a kabinka to skorupka od jajka. Wszędzie trzeba pchać węgiel albo coś poprawiać. Odpuść sobie to latadło. Jest dużo innych, fajniejszych a co najważniejsze, poprawnie zaprojektowanych modeli. Odnośnie zdjęcia, to musze poszukać w piwnicy resztek tego złoma - to potrwa, ale da się zrobić. Jedyną zaletą ASW-28 jest to, że ładnie wygląda w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pl999 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Link do zdjęcia: http://www.fotosik.p...1f26e993c2.html Zacznijmy od dołu: - czarne wzdłuż kadłuba to wklejony pręt węglowy. Jest jeszcze taki sam z 2 strony i na górze - na krawędzi ogonka jest listwa balsowa - były plany oklejenia ogonka balsą, ale ASW na to nie zasługuje - pomiędzy serwem a krawędzią jest wklejony pręcik węglowy - to niebieskie to serwo i biegnący do SW bowden - dalej widzimy zawiasy SK - następnie płetwa SK z wklejonym płaskownikiem węglowym oraz krawędzią oklejoną taśmą. To tylko część ogonowa... tych modyfikacji jest więcej w całym modelu. Mój szybowiec zaczął więcej latać, ale i tak było to dalekie od ideału. Moja rada. Wywinduj na dużą wysokość i wprowadź w lot nurkowy... jaka piękna tragedia. Na przyszły sezon kup coś lepszego, np: http://www.hobbyking...000mm_ARF_.html lub http://www.hobbyking...800mm_ARF_.html Pozdr, Paweł 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 to się nazywa profesjonalny post, dzięki za porady - szczególnie tą ostatnią fajne te szybowce, wyglądają solidnie, cena też widzę przystępna, ale na razie wezmę się za Funcuba. pozdr Qba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi