Krzysztof7501 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Zamierzam kupić silnik Super Tigre http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-SuperTigre/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html . Czy ktoś może coś napisać o silnikach tej serii ?
localizer Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Mam taki zamocowany w Piperze Cub od RC System. Fabryczny był dość słaby. Dawał radę z małym pakietem Lipo 3S 1000 mAh i lekkim śmigiełkiem GWS 8x4...taka konfiguracja umożliwiała w miarę płaskie latanie, do dzikich akrobacji się nie nadawała. Z pakietem 1300 mAh to już latał jak słoń. Teraz po przeróbkach zamocowałem właśnie Super Tigre 0.1 i mocy jest aż nadto - maksymalnie może chyba ciągnąć 370 Wat przez 30 sekund. Nigdy w trakcie lotu nie doszło do awarii silnika z powodu przegrzania, twarde lądowanie "na śmigle" spowodowało wyrwanie całego silnika z wręgi mocującej ale wał i łożyska nie wykazały uszkodzeń. Gdzieś czytałem w opiniach na zagranicznych forach że ten silnik ma tendencję do przegrzewania. Ja jeden stopiłem ale to wyjątkowo gdy aparatura przestała prawidłowo działać, nie miałem ustawionego save mode i samolot na 2/3 mocy silnika władował się w krzaki a ja nie mogłem wyłączyć silnika...po tej katastrofie silnik się stopił. Po 2 tygodniach miałem już nowy identyczny i nadal na nim latam. Dla mnie silnik bardzo porządny, wał 4mm bardzo odporny na zginanie (udręka z wcześniejszymi silnikami "dzwonkami" z wałem 3mm), duży moment obrotowy (sprawdzone empirycznie), przewody zakończone porządnymi pozłacanymi konektorami, moim zdaniem wcale się nie przegrzewa, dodatkowo jest estetycznie zapakowany w kartonowym pudełku z gąbkowym wyłożeniem. Wady to kiepskie śrubki mocujące silnik do takiego aluminiowego gniazda, które następnie mocuje się do modelu. Trzeba pamiętać aby stosować pastę zabezpieczającą przed odkręcaniem a same śrubki wynienić na takie z otworem na klucz ampulowy zamiast na śrubokręt gwiazdkowy. Do tego silnika Tigre 0.1 używam śmigła APC 9x6 albo czasem trójłopatowego GWS 10x6 (Piper Cub RC system po przeróbkach waży ponad kilogram z Lipo 1800 mAh, dodaną telemetrią, dorobionymi klapami na dwóch serwach ,większym regulatorem Foxy 35A, wzmocnionym podwoziem z 3-calowymi kólkami i częściowo oklejonymi skrzydłami folią). W takim układzie mam jeszcze spory zapas mocy na tyle duży że samolot może wznosić się prawie pionowo, wykonać bez problemu pętlę o dużym promieniu albo kilka zwitek spirali na wznoszeniu - to oczywiście z tym większym śmigłem) Pozdrawiam - Piotr B
Krzysztof7501 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Wielkie dzięki za te informacje. Planowałem przerobienie modelu spalinowego na napęd takim silnikiem, ale jeszcze nie miałem na to czasu. Model miał silnik 2,5cm, rozp.118cm, ważył ok. 960 gramów, profil symetryczny 25%. Wg. tego co piszesz ten silnik miałby spory zapas mocy. Na ile minut wystarczy aku 1,8Ah ? Mam z innego modelu 2 akumulatory 3S – jeden Ray Gold G2 1,6Ah 36C – i jeden Dualsky 1,7Ah 30C. Myślałem, że przydałby się aku 2,1 Ah, ale może przy tej masie modelu wystarczą te, które mam. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie wału – może dobrze byłoby zamocować śmigło na o-ringu ? - tym bardziej, że mój model nie ma podwozia i ląduje na brzuchu.
Rekomendowane odpowiedzi