Wojteq Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam, mamy zamiar kupić Yaka 54 Somenzini do polatania dla przyjemności i treningu :wink: . Czy ktoś zna ten model i może podzielić się opinią? http://www.somenzini.com/html/aircraft/yak86.html Ewentualnie jakieś propozycje podobnych modeli? Proszę o pomoc Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witaj! Rozmawialem ostatnio z Panem Piotrem Iwanejko - wlascicielem rcskorpion - sprowadzal takie Yaki dla klientow i mowi ze jakosc wykonania jest super. Sam mnie goraco namawial na taki model ale jeszcze nie te umiejetnosci i nie ta kasa:[ Z tego co czytam na zagranicznych forach te modele swietnie lataja, swietnie sie prezentuja itd:) Po prostu sam miod. Ludzie jednak maja czesto dylemat czy nie wybrac Yaka od Extreme-flight. Tez benzynka i tez rezonans i tez cos kolo 2,2 m - Yak jest troche wiekszy. Mysle ze skoro interesujesz sie takim modelem to nie musze Ci linkow podawac:) Dodam ze EF wypuscil ostatnio Extre tez pod 50benzynke - model z tego co czytalem i widzialem na filmach lata rownie dobrze tylko nie wiem jak z dostepnoscia tych modeli. Jesli chodzi o laminaty to popatrz do dzialu spalinek tam powinny byc opisane dwie extry c-arf - jedna 2x2 a druga 2,12. Chodza ploty ze niedlugo c-arf ma wypuscic jakiegos Yaczka pod 50 Ogolnie poczytaj flying-giants i juz bedziesz wszystko wiedzial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Właśnie dużo czytałem i wybierałem między różnymi modelami ale ten ponoć jest bardzo lekko i czysto wykonany no i ma wydłużony zdecydowanie kadłub dzięki czemu jest stabilniejszy. Teraz tylko pytanie jak go z ameryki sprowadzić? Skontaktuje się z rcskorpion może coś więdzą. Wielkie dzięki Jak ktoś by wiedział kto jeszcze może sprowadzić tego Yaka to proszę pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 http://rcnet.no/b2b/product_info.php?manufacturers_id=28&products_id=676 może cos takiego? Model jest sprzedawany także w wersji balsowej chłopaki z Torunia mieli 2 sztuki jedna trafiła do mojego kolegi jak tylko poskłada wstawi zdjecia na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 NIE!! Spojrz na proporcje. Model 2,16m rozpietosci i 1,76 dlugosci. To nie jest dobry model do latania. Co do modeli z extremeflighta VS Somenzini to zalezy co chcesz miec. EF jest znacznie wiekszy i potezniejszy, bardziej wyglada jak model pod 80tke I wymaga raczej rury rezonansowej do silnika klasy 50cm3. Szczegolnie polecana jest ze wzgledu na mase rura rezonansowa weglowa produkcji.......... no wlasnie zapomnialem, ale moge poszukac. Yak Somenziniego lata bardzo dobrze i nie wymaga rury rezonansowej, aby miec odpowidni nadmiar mocy. Ogolnie jak to amerykanie mowia "You can't go wrong with either of them". Najprosciej jednak byloby zamowic model w wimarexie. Ma naprawde swietne opinie i jesli dobrze latasz i masz dobre wyposazenie to bedzie genialny model i najlepsze- najprostsze wyjscie. Dostep do czesci zamiennych itd. Niestety jak widze, nie maja go w ofercie, ale skoro sprzedaje modele tej firmy (nazwe ciezko podac, gdyz w rzeczywistosci z 5 nazw danej firmy istnieje, tutaj teoretycznie SD-Model) to nie powinno byc problemow ze sciagnieciem. Jest jeszcze kilka innych modeli- Aeroworks albo np Sukhoi z Wildhare. Ew Yak Hyperiona, ktory na oko wyglada bardzo podobnie do starszej i ciut mniejszej (i lzejszej) wersji modelu EF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Producent podaje długosc bez steru kierunku i silnika wydaje sie to dziwne ale tak jest poskładany model ma 2m długosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Jednak cały czas sądze że Somenzini to najlepszy wybór Na zdjęciach widać jak blisko silnika znajduje się skrzydło (z góry patrząc wygląda prawie jak litera "T") co napewno poprawia stateczność. Model który zaproponował radek872 ma bardziej odsunięte skrzydło do tyłu i wygląda bardziej jak klasyczny Yak. Z wyglądu bardziej mi się podobają te klasyczne yaki no ale niestety w locie to nie pomoże :? W każdym razie dzięki za opinie i proszę o jeszcze jakieś jeśli ktoś ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=437 http://pl.youtube.com/watch?v=TdAqDeYA_Uo Nie jest to 100% katana ale lata swietnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Faktycznie lata fajnie (troche wysoko ) ale mój ojciec woli jakiegoś Yaka kupić Jakieś przywiązanie takie ma do Yaków A on tutaj jest sponsorem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 a na jaki silniczek ma być ten Yak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Na ten śliczny silniczek Saito Jeszcze go nie ma w sprzedaży ale powinien być w zimie http://shop.singahobby.com/?q=node/12900 4-suwowa benzyna to jest to :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Czyli raczej powinienes rozwazac ten rozmiar modelu: http://somenzini.com/html/aircraft/yak73.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Tak, dokładnie ten mamy zamiar kupić Mały ale dobry. Nie chce się pchać w giganty bo nie ma po co. Model ma służyć do zabawy i podtrzymania odruchów akrobacji A w giganty to się bawie makietami (przykład - RWD6 2,70m) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 A nie lepiej Saito 180 do niego zanabyc? Albo ys 160? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Może i lepiej no ale ojciec się uparł On lubi jakieś wyjątkowe silniki, a 4 suwowa benzyna jest napewno "wyjątkiem". Już mamy z takich silników saito 5 cylindrowe na metanol i angielski silnik Laser - 2 cylindry w układzie V - też metanol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 no ale piekny silnik to nie wszystko ja bym sie starał walczyc z wagą to model 3D wiec jak najmniej gramów jak najwiecej mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Wiem, wiem Przecież latam też w F3A. Ale to ma być model do zabawy zdecydowanie. W cale nie musi mieć takiego dużego nadmiaru mocy poza tym do Yaka 72 cale (chyba) powinien być w sam raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruszmen Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Jak chcesz mieć wyjątkowy silnik i dobrze dobrany do tego model to proponuje większego jaczka i jakąś gustowną gwiazdę np MOKI 215 A tak na serio to do tego modelu tylko DA50 lub ambitniej DA85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Musicie mnie w końcu zrozumieć Nie potrzebuje nic większego, idealnie latającego i z niezawodnym silnikiem. Że tak powiem lubimy "przecierać szlaki" Yak ma być dla zabawy. Ale podczas każdej zabawy modelem rozwijają się odruchy i zawsze przy tym trenujemy :wink: . Ja osobiście uważam że jeśli coś jest trudniejsze do opanowania to daje o wiele więcej treningu i zabawy. Przykładowo: ćwicząc F3A latałem bardzo dużo, jeździłem po zawodach i non stop trenowałem. Wtedy zauważyłem że najwięcej dawał trening z silnym, turbulentnym i bocznym wiatrem. Gdy nie było wiatru na zawodach wszystkim szło wspaniale, ale jak wiatr wiał to wszystkim przeszkadzał. Mi dzięki temu treningowi było to obojętne :wink: Tak więc kupowanie wielkiego i idealnego modelu jak również za małego i do tego nielota którym nie da się nic zupełnie zrobić mija się z celem. A co do silnika, wiem że DA są najlepsze ale jak już mówiłem ojciec jest strasznie napalony na ten silnik (ja zresztą też jestem go ciekawy) Pffff.. ale się rozpisałem Mam nadzieje że wszystko wyjaśniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Filmik Yaka 54 Somenzini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.