Kretobójca Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Mam Piperka J3 Cub 1/6 i chcę zamontować mu silnik ASP S46 AII. Chciał bym zrobić to profesjonalnie, więc potrzebuję do niego tak zwanego tłumika typu PITS. Jako że zima za pasem, postanowiłem takowy zbudować samemu. I tutaj zaczynają się schodki. 1) Jak policzyć wymiary takiego tłumika? 2) Jak się ma opór przepływu spalin w takim tłumiku do tłumika oryginalnego? 3) Czy zachodzą zjawiska falowe w takiej puszce? 4) Z jakich materiałów go zbudować (miedź, aluminium, mosiądz)? 5) Jaką techniką łączyć elementy ( lutowanie, zgrzewanie, spawanie)? 6) I czy w ogóle warto się za to zabierać, może taniej będzie kupić? Czekam na konkretne odpowiedzi od osób, które robiły coś takiego, lub przynajmniej próbowały taki tłumik zbudować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Robiłem kilka tłumików ale zwykłych, z blachy aluminiowej Całość była spawana ,dwa z nich pracuja przy Webrach .61 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kretobójca Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 Aluminium, więc w argonie. Droga sprawa, bo nie posiadam TIG'a , a w zakładzie to mnie skroją. Osobiście lubię bawić się mosiądzem, ładnie spawa się palnikiem. Ostatecznie zostaje mi twarde lutowanie miedzi, naprawdę super sprawa. Szczepan --> robiłeś obliczenia, czy kopiowałeś jakiś wzór? Bo jeśli obliczałeś, to może podpowiesz jak to zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Mój" wyrób" to raczej kopia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kretobójca Posted November 9, 2007 Author Share Posted November 9, 2007 Ze względu na rodzaj wykonywanego zawodu, budowa tłumika będzie się ciągnęła w nieskończoność (t.j. pewnie do wiosny). W miarę postępów będę relacjonował. Konstrukcja będzie mosiężno-miedziana, spawana na twardo, o całkowitej pojemności 77cm? i długości do wylotu 14cm. Jutro zacznę wstępne rysunki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Coś za coś, będzie ciężko Moze będzie potrzebna pomoc ale to raczej temat na priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 1) Jak policzyć wymiary takiego tłumika? 2) Jak się ma opór przepływu spalin w takim tłumiku do tłumika oryginalnego? 3) Czy zachodzą zjawiska falowe w takiej puszce? 4) Z jakich materiałów go zbudować (miedź, aluminium, mosiądz)? 5) Jaką techniką łączyć elementy ( lutowanie, zgrzewanie, spawanie)? 6) I czy w ogóle warto się za to zabierać, może taniej będzie kupić? Czekam na konkretne odpowiedzi od osób, które robiły coś takiego, lub przynajmniej próbowały taki tłumik zbudować. 1. 10 pojemności skrzyni korbowej - nie będzie zbyt dużych strat 2. Przy zachowaniu odpowiedniej pojemności - bez różnicy. 3. Tak, ale nie maja wpływu na ew. doładowanie silnika... 4. Aluminium jest najlżejsze i najlepiej oddaje ciepło - chłodno znaczy cicho. 5. Spawanie 6. Zawsze warto spróować własnych sił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kretobójca Posted November 10, 2007 Author Share Posted November 10, 2007 Wiesz Przemku, właśnie czekałem aż się odezwiesz. Dzięki. Wyjeżdżam na zakupy po blachę aluminiową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armand Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Z blachy to będziesz miał dużo spawów i wyginania - może gotową rurę prostokątną cieńkościenna, będziesz musiał zamknąć tylko dospawać kruciec i rury wydechow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeos Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Ja kiedyś robiłem tłumiki z kondensatorów ze starej kuchenki mikrofalowej mają idealny kształt do tłumików PITS a można je polutować na twardo lutami do aluminium te z allegro one naprawdę działają po rozcięciu zostaje ci tylko jedna ścianka do wlutowania i rurki a wagowo rewelacyjnie w środku wlutowałem przegrodę tylko rurki trzeba tak wlutować żeby wśrodku tłumika nie wystawały bo będzie się zbierał olej i nie spalone paliwo w czasie lutowania trzeba uważać bo te luty są na granicy topnienia aluminium (zależy od stopu Alu ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kretobójca Posted November 12, 2007 Author Share Posted November 12, 2007 Byłem w sklepie hydraulicznym i wpadły mi w oko właśnie różne "półfabrykaty". Zakupów jeszcze nie robiłem i wszystko jest w fazie planowania. Silnik będzie umieszczony cylindrem do dołu, więc tłumik będzie raczej przypominał ten na zdjęciu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbyszek Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Robert zobacz mój tłumik lutowany z aluminium http://picasaweb.google.pl/zbyszek6409/TUmik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kretobójca Posted January 23, 2008 Author Share Posted January 23, 2008 Dzięki Zbyszku za zdjęcia. Świetna robota! Ja mam delikatne problemy (posiało mi palnik), ale jak mówiłem na wiosnę będę latał z nowym tłumikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobo Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Hallo KRETOBOJCA.Ja bym Ci polecil V2A (po Polsku nierdzewka)daje sie super Lutowac (twardo) 55%lut Srebrny (OBI).Z aluminium roznie to bywalo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.