Jump to content

Budowa tłumika typu PITS do ASP S46 AII


Recommended Posts

Posted

Mam Piperka J3 Cub 1/6 i chcę zamontować mu silnik ASP S46 AII.

Chciał bym zrobić to profesjonalnie, więc potrzebuję do niego tak zwanego tłumika typu PITS.

Jako że zima za pasem, postanowiłem takowy zbudować samemu.

 

I tutaj zaczynają się schodki.

1) Jak policzyć wymiary takiego tłumika?

2) Jak się ma opór przepływu spalin w takim tłumiku do tłumika oryginalnego?

3) Czy zachodzą zjawiska falowe w takiej puszce?

4) Z jakich materiałów go zbudować (miedź, aluminium, mosiądz)?

5) Jaką techniką łączyć elementy ( lutowanie, zgrzewanie, spawanie)?

6) I czy w ogóle warto się za to zabierać, może taniej będzie kupić?

 

Czekam na konkretne odpowiedzi od osób, które robiły coś takiego, lub przynajmniej próbowały taki tłumik zbudować.

Posted

Aluminium, więc w argonie. Droga sprawa, bo nie posiadam TIG'a , a w zakładzie to mnie skroją. Osobiście lubię bawić się mosiądzem, ładnie spawa się palnikiem.

Ostatecznie zostaje mi twarde lutowanie miedzi, naprawdę super sprawa.

 

Szczepan --> robiłeś obliczenia, czy kopiowałeś jakiś wzór?

Bo jeśli obliczałeś, to może podpowiesz jak to zrobić?

Posted

Ze względu na rodzaj wykonywanego zawodu, budowa tłumika będzie się ciągnęła w nieskończoność (t.j. pewnie do wiosny). W miarę postępów będę relacjonował.

 

Konstrukcja będzie mosiężno-miedziana, spawana na twardo, o całkowitej pojemności 77cm? i długości do wylotu 14cm.

Jutro zacznę wstępne rysunki.

Posted

1) Jak policzyć wymiary takiego tłumika?

2) Jak się ma opór przepływu spalin w takim tłumiku do tłumika oryginalnego?

3) Czy zachodzą zjawiska falowe w takiej puszce?

4) Z jakich materiałów go zbudować (miedź, aluminium, mosiądz)?

5) Jaką techniką łączyć elementy ( lutowanie, zgrzewanie, spawanie)?

6) I czy w ogóle warto się za to zabierać, może taniej będzie kupić?

 

Czekam na konkretne odpowiedzi od osób, które robiły coś takiego, lub przynajmniej próbowały taki tłumik zbudować.

 

1. 10 pojemności skrzyni korbowej - nie będzie zbyt dużych strat

2. Przy zachowaniu odpowiedniej pojemności - bez różnicy.

3. Tak, ale nie maja wpływu na ew. doładowanie silnika...

4. Aluminium jest najlżejsze i najlepiej oddaje ciepło - chłodno znaczy cicho.

5. Spawanie

6. Zawsze warto spróować własnych sił...

Posted

Z blachy to będziesz miał dużo spawów i wyginania - może gotową rurę prostokątną cieńkościenna, będziesz musiał zamknąć tylko dospawać kruciec i rury wydechow.

Posted

Ja kiedyś robiłem tłumiki z kondensatorów ze starej kuchenki mikrofalowej mają idealny kształt do tłumików PITS a można je polutować na twardo lutami do aluminium te z allegro one naprawdę działają po rozcięciu zostaje ci tylko jedna ścianka do wlutowania i rurki a wagowo rewelacyjnie :D w środku wlutowałem przegrodę tylko rurki trzeba tak wlutować żeby wśrodku tłumika nie wystawały bo będzie się zbierał olej i nie spalone paliwo w czasie lutowania trzeba uważać bo te luty są na granicy topnienia aluminium (zależy od stopu Alu )

Posted

Byłem w sklepie hydraulicznym i wpadły mi w oko właśnie różne "półfabrykaty".

Zakupów jeszcze nie robiłem i wszystko jest w fazie planowania.

Silnik będzie umieszczony cylindrem do dołu, więc tłumik będzie raczej przypominał ten na zdjęciu.

 

7555473b397e8226.jpg

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Hallo KRETOBOJCA.Ja bym Ci polecil V2A (po Polsku nierdzewka)daje sie super Lutowac (twardo) 55%lut Srebrny (OBI).Z aluminium roznie to bywalo.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.