Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

W tym sezonie na poważnie wziąłem się za halówki, ale mam trzy problemy. Pierwszy to to, że model sam leci w żylecie, bez wychylania drążka, zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Druga sprawa to to, że model bez problemu robi rolling harriera, ale przeciwnego do kierunku obracania się modelu. W linii prostej albo w tą samą stronę to prawie nie możliwe i nie chodzi tutaj o moje umiejętności. Myślę, że ma to związek z pierwszym problemem. Trzecia sprawa- jaką najlepiej zastosować odległość serwa lotek od samych lotek, jaką długość orczyka serwa, a jaką orczyków w lotce? Chcę uzyskać wielkie wychylenia. W tym momencie jest ok. 47 st., ale chciałbym więcej. Próbowałem z bardzo krótkimi orczykami w lotkach albo bardzo długim orczykiem w serwie, ale nie było to zbyt wydajne.

Aktualnie wygląda to tak:

post-7987-0-20083300-1348596555_thumb.jpg

 

Serwo to Tower Pro SG-51R, a model to Yakzilla 32", czyli prawie Yak 55M. Dodam, że powierzchnia SK i tak jest nieco zmniejszona niż na planach

Opublikowano

Żyletke lata sam bo ma dużą pow boczką + zbyt tylni SC - przesuń wyposażenie do przodu lub doważ przód i zobacz jak się będzie zachowywał. Halówki zwykle robią żyletkę na małych wychyleniach

 

Rolling harier wpływ może mieć siła momentu obrotowego od silnika i śmigła ale raczej na pewno chodzi o skecanie się ogona podczas beczek - usztywnij ogon, połączenie skrzydło-kadłub

 

Wychylenia, przedłóż orczyk przy serwie lub skróć dźwignię steru, zaczep zetkę przy orczyku serwa "od dołu" i/lub obniż serwo. Kiedy osiągasz juz maksymalne wychylenia popychacz jest wyżej od dźwigni i nie może jej bardziej pociągnąć. Ciężko to opisać najlepiej wychyl stery i poobserwuj.

 

Zrób dokładne zdj całego modelu

Opublikowano

Zamontowałem popychacz od spodu orczyka, obniżyłem też trochę otwory w dźwigniach od serw. Wychylenia trochę się zwiększyły, ale nadal chciałbym więcej.

Opublikowano

Gdyby tak było to miałby nierówne wychylenia a o nich nie wspomina. Przyszedl mi do głowy jeszcze 1 pomysł - może zetka blokuje ruch popychacza bo umozliwia wychylanie sie tylko w 1 płaszczyźnie. Sprawdź to i wymień zetki na snapy kulowe albo z koszulki termokurczliwej.

Opublikowano

Przyszedl mi do głowy jeszcze 1 pomysł - może zetka blokuje ruch popychacza bo umozliwia wychylanie sie tylko w 1 płaszczyźnie.

 

Nie sądzę.

A co do zdania napisanego przez Michała- nie mogę się zgodzić, bo mimo większej wagi EPP, model z niego wykonany jest o wiele mocniejszy, daje większy opór, więc można powiedzieć, że materiał poniekąd zastępuje hamulce aerodynamiczne, a także można go malować czym się chce. Ja malowałem zwykłym spray'em Nitro.

Opublikowano

mocniejszy - czyli odporny na uszkodzenia ?bo sztywności chyba nie miałeś na myśli ?

jaka jest grubość Twojego epp ?

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest epp na dziób modelu tu się zgodę , -czyli miejsce częstego uderzenia.

A po za tym giętkość epp - to wszystko się wygina i w ogóle...może tu jest Twój problem z rolling harierem .

 

 

acha przypomniałem sobie, aerodepron się nie łamie :Pa poza tym jest 20% lżejszy od zwykłego depronu .

Opublikowano

To sam sobie odpowiedziałeś.

Dobrze latasz więc po co Ci kretoodporność ?kup sobie coś z wyższej pułki , nie będziesz miał problemów , w tedy bedziesz się delektował akrobacją .

Polecam Extre Mullera ,lata cudownie :)

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam pytania do osób, które startowały w ostatnim aeromusical'u na Bemowie. Ilu mniej więcej zawodników brało udział? Czy jest podział na juniorów/ seniorów czy wszyscy razem? Czy na ostatnich zawodach było dużo pilotów 4D? Czy są gdzieś jeszcze w Polsce organizowane aeromusical'e?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.