GEX999 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witajcie! W tym sezonie na poważnie wziąłem się za halówki, ale mam trzy problemy. Pierwszy to to, że model sam leci w żylecie, bez wychylania drążka, zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Druga sprawa to to, że model bez problemu robi rolling harriera, ale przeciwnego do kierunku obracania się modelu. W linii prostej albo w tą samą stronę to prawie nie możliwe i nie chodzi tutaj o moje umiejętności. Myślę, że ma to związek z pierwszym problemem. Trzecia sprawa- jaką najlepiej zastosować odległość serwa lotek od samych lotek, jaką długość orczyka serwa, a jaką orczyków w lotce? Chcę uzyskać wielkie wychylenia. W tym momencie jest ok. 47 st., ale chciałbym więcej. Próbowałem z bardzo krótkimi orczykami w lotkach albo bardzo długim orczykiem w serwie, ale nie było to zbyt wydajne. Aktualnie wygląda to tak: Serwo to Tower Pro SG-51R, a model to Yakzilla 32", czyli prawie Yak 55M. Dodam, że powierzchnia SK i tak jest nieco zmniejszona niż na planach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Żyletke lata sam bo ma dużą pow boczką + zbyt tylni SC - przesuń wyposażenie do przodu lub doważ przód i zobacz jak się będzie zachowywał. Halówki zwykle robią żyletkę na małych wychyleniach Rolling harier wpływ może mieć siła momentu obrotowego od silnika i śmigła ale raczej na pewno chodzi o skecanie się ogona podczas beczek - usztywnij ogon, połączenie skrzydło-kadłub Wychylenia, przedłóż orczyk przy serwie lub skróć dźwignię steru, zaczep zetkę przy orczyku serwa "od dołu" i/lub obniż serwo. Kiedy osiągasz juz maksymalne wychylenia popychacz jest wyżej od dźwigni i nie może jej bardziej pociągnąć. Ciężko to opisać najlepiej wychyl stery i poobserwuj. Zrób dokładne zdj całego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Przy przedłużaniu orczyka od serwa lub skracaniu orczyka od lotek, serwo nie nie daje rady. Zdjęcie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Przełożyłeś zetkę tak jak mówiłem / obniżyłeś serwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Zamontowałem popychacz od spodu orczyka, obniżyłem też trochę otwory w dźwigniach od serw. Wychylenia trochę się zwiększyły, ale nadal chciałbym więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 No to obniż je maksymalnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 za szeroko masz rozstawione orczyki w lotkach . przestaw je bardziej o środka lub oddal serwo . -epp to taki średni materiał pod halówke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Gdyby tak było to miałby nierówne wychylenia a o nich nie wspomina. Przyszedl mi do głowy jeszcze 1 pomysł - może zetka blokuje ruch popychacza bo umozliwia wychylanie sie tylko w 1 płaszczyźnie. Sprawdź to i wymień zetki na snapy kulowe albo z koszulki termokurczliwej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Przyszedl mi do głowy jeszcze 1 pomysł - może zetka blokuje ruch popychacza bo umozliwia wychylanie sie tylko w 1 płaszczyźnie. Nie sądzę.A co do zdania napisanego przez Michała- nie mogę się zgodzić, bo mimo większej wagi EPP, model z niego wykonany jest o wiele mocniejszy, daje większy opór, więc można powiedzieć, że materiał poniekąd zastępuje hamulce aerodynamiczne, a także można go malować czym się chce. Ja malowałem zwykłym spray'em Nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 mocniejszy - czyli odporny na uszkodzenia ?bo sztywności chyba nie miałeś na myśli ? jaka jest grubość Twojego epp ? Bardzo fajnym rozwiązaniem jest epp na dziób modelu tu się zgodę , -czyli miejsce częstego uderzenia. A po za tym giętkość epp - to wszystko się wygina i w ogóle...może tu jest Twój problem z rolling harierem . acha przypomniałem sobie, aerodepron się nie łamie :Pa poza tym jest 20% lżejszy od zwykłego depronu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Pisząc mocniejszy miałem na myśli odporność, chodzi mi o jego giętkość. Ja użyłem EPP 5mm, ale jestem pewien, że nic się nie wygina. Kieruję to także do Pawła. Jeśli nie wierzycie to tutaj jest film: http://www.youtube.com/watch?v=EiSNpgt5pvM&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 To sam sobie odpowiedziałeś. Dobrze latasz więc po co Ci kretoodporność ?kup sobie coś z wyższej pułki , nie będziesz miał problemów , w tedy bedziesz się delektował akrobacją . Polecam Extre Mullera ,lata cudownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Problem w tym, że nie mam na razie kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 1 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam pytania do osób, które startowały w ostatnim aeromusical'u na Bemowie. Ilu mniej więcej zawodników brało udział? Czy jest podział na juniorów/ seniorów czy wszyscy razem? Czy na ostatnich zawodach było dużo pilotów 4D? Czy są gdzieś jeszcze w Polsce organizowane aeromusical'e? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi