mateusz_mateusz Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Witam. Czym mogą być spowodowane zakłócenia w spalinowym modelu (silnik zarowy). Gdy latam na tym samym odbiorniku i nadajniku w elektrycznym modelu wszystko jest ok. Odbiornik Hitec http://www.nastik.pl/hitec-hfd08ro-35mhz-p-490.html Nadajnik Optic 6.
armand Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Drgania!!! - masz gdzieś słaby kontakw instalacji elektrycznej modelu lub np. samym odbiorniku.
d.a.r.o. Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Owiń odbiornik dość grubo gąbką.
mateusz_mateusz Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Też tak na początku myślałem, ale odbiornik tak ułożyłem że lużno zwisa w kadłubie, niczego nie dotyka. Dziś jeszcze raz sprawdziłem ten zestaw w elektryku i model na dużej wysokosci ze złozoną antena w nadajniku nie ma zakłóceń. Nie wiem co dalej. Myślałem, że to moze serwa, ale latałem bez steru kierunku, to zamieniałem serwa, itd. Nic to nie daje.
mateusz_mateusz Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 To samo. Przez to kupiłem nawet inna aparaturę, bo myślałem ze tamta sie zepsuła, a jednak na nowej to samo. Na kolegi 2,4GHz lata normalnie
GEX999 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 To ja trochę zgupiałem. Na dwóch aparaturach i modułach (?) to samo, na dwóch odbiornikach też to samo? Czy może jednak moduł jest ten sam?
andrzej_t Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 A możesz dokładniej napisać na czym polegają te zakłócenia? Czy to są drgania wszystkich serw, czy jakieś samoistne wychylenia, czy może tylko jednego albo dwóch a innych nie?
d.a.r.o. Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Też tak na początku myślałem, ale odbiornik tak ułożyłem że lużno zwisa w kadłubie, niczego nie dotyka. Dziś jeszcze raz sprawdziłem ten zestaw w elektryku i model na dużej wysokosci ze złozoną antena w nadajniku nie ma zakłóceń. Nie wiem co dalej. Myślałem, że to moze serwa, ale latałem bez steru kierunku, to zamieniałem serwa, itd. Nic to nie daje. To, że odbiornik "zwisa", nie znaczy, że drgania nie przenoszą się poprzez kable od serw. W miejscu lutowania pinów na płytce moga być tzw. "zimne luty" i one powodują zakłócenia, niezależnie od swobodnego zamocowania odbiornika.Miałem podobny problem z odbiornikiem w spalinowym helikopterze. W elektryku nic się nie działo.
mateusz_mateusz Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Na ziemi po oddaleniu sie od samolotu nic się nie dzieje do czasu poruszania jakiejs powierzchni, a potem wszystko zaczyna się wychylac. Sa to drgania wszystkich sterów o jakis 2cm, są ona bardzo szybkie. W powietrzu tez ewidentnie widac ze samoltem szarpnie, odejmie lub doda gazu. Zakłócenia są długie w powietrzu trwaja nawet 2 sekundy. PS. d.a.r.o jak sobie z tym poradziłeś?? A moze serwa powodują jakieś zakłócenia?? CORONA 929mg.
d.a.r.o. Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Jeśli zakłócane są wszystkie serwa lub kilka na raz, to ewidentnie wina leży po stronie odbiornika. W moim przypadku serwa tarczy (3szt) miały nagłe, jednoczesne szarpnięcia.
mateusz_mateusz Opublikowano 30 Września 2012 Autor Opublikowano 30 Września 2012 Owinęłem dzis odbiornik w gabke, wymieniłem serwo gazu, idelanie wyprostowałem antene odbiornika, nic to nie dało, a Edge odszedł do krainy wiecznych lotów.
d.a.r.o. Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 No to niestety odbiornik tylko do elektryka, najlepiej z EPP się nadaje. Ja też co najmniej dwa razy rozwaliłem spalinę za sprawą odbiornika. Teraz leży nieużywany, bo nie mam odpowiedniego modelu do niego (czyt. takiego, którego nie byłoby mi szkoda rozbić). Swego rodzaju ciekawostką jest to, że teraz w T-rex 600 nitro siedzi odbiornik Turnigy i sprawuje się wyśmienicie.
esceta Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Jeśli odbiornik jest dobry to działa nawet jeśli jest zamocowany bezpośrednio do konstrukcji.Odbiorniki izoluje się różnej maści piankami aby zminimalizować ich uszkodzenie przez drgania lub kraksę.W opisywanym przypadku wszystko wskazuje na wadliwy odbiornik. Czy to zimny lut, filtr ceraminczny czy inna przypadłość to już druga sprawa. Zmień odbiornik gdyż tak jest najlepiej i najłatwiej.
mateusz_mateusz Opublikowano 30 Września 2012 Autor Opublikowano 30 Września 2012 Ale co w silniku żarowym miałoby powodować zakłócenia?? Ciągle wydaje mi sie że to serwa siały zakłócenia, bo gdy sprawdzałem zasieg to silnik był zgaszony, a sterami czasem szarpło. Dziś zakłócenia niesty pojawiły się nisko nad ziemią, i niestety.
esceta Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Silnik żarowy nie generuje zakłóceń. Drgania tego silnika powodują wariowanie odbiornika. Może to być spowodowane tzw.zimnym lutem lub inny element jest w nim uszkodzony. Wątpię czy te zkłócenia powodują serwa. Przecież można to sprawdzić podłączając inne jedno serwo do odbiornika, lub włączajac te serwa pod inny odbiornik. Tego typu wariowanie serw zaobserwować można też w przypadku uszkodzonych potencjometrów w nadajniku lub ich przewodów.Jeśli połączenie akku. jest złe i nieodporne na drgania to odbiornik też może głupieć. Eliminując poszczególne elementy(nad., odb., serwa.,akku.) dojdziesz co jest uszkodzone.
Grzegorz Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 W modelu spalinowym zakłócenia w odbiorniku 35 MHz mogą być spowodowane drganiami połączenia metalowego (np.metalowy snap + metalowy orczyk).
Adam_Max Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Witam, ja bym jeszcze w tym przypadku zwrócił uwagę na zasilanie i pobór prądu. Może zasilanie było przeciążone, lub źle połączone. Gdy składałem mój model spalinowy, znajomymi zwrócił mi uwagę, by np. nie stosować koszyka na baterie, tylko lutować. To co wygląda na zakłócenie może być spowodowane chwilowym spadkiem napięcia i ponownym bindowaniem.
mateusz_mateusz Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Możliwe ze cos nie tak z akumulatorem, poniewaz sa to zwykle paluszki. Muszę to sprawdzić.
d.a.r.o. Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Możliwe ze cos nie tak z akumulatorem, poniewaz sa to zwykle paluszki. Muszę to sprawdzić. Chłopie, era paluszków i koszyków dawno minęła. Wyrzuć to i wstaw pakiet NiMh.
Rekomendowane odpowiedzi