Skocz do zawartości

Zakłócenia w spalince.


mateusz_mateusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czym mogą być spowodowane zakłócenia w spalinowym modelu (silnik zarowy). Gdy latam na tym samym odbiorniku i nadajniku w elektrycznym modelu wszystko jest ok.

Odbiornik Hitec http://www.nastik.pl/hitec-hfd08ro-35mhz-p-490.html

Nadajnik Optic 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak na początku myślałem, ale odbiornik tak ułożyłem że lużno zwisa w kadłubie, niczego nie dotyka.

 

Dziś jeszcze raz sprawdziłem ten zestaw w elektryku i model na dużej wysokosci ze złozoną antena w nadajniku nie ma zakłóceń.

 

Nie wiem co dalej. Myślałem, że to moze serwa, ale latałem bez steru kierunku, to zamieniałem serwa, itd. Nic to nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak na początku myślałem, ale odbiornik tak ułożyłem że lużno zwisa w kadłubie, niczego nie dotyka.

 

Dziś jeszcze raz sprawdziłem ten zestaw w elektryku i model na dużej wysokosci ze złozoną antena w nadajniku nie ma zakłóceń.

 

Nie wiem co dalej. Myślałem, że to moze serwa, ale latałem bez steru kierunku, to zamieniałem serwa, itd. Nic to nie daje.

 

To, że odbiornik "zwisa", nie znaczy, że drgania nie przenoszą się poprzez kable od serw. W miejscu lutowania pinów na płytce moga być tzw. "zimne luty" i one powodują zakłócenia, niezależnie od swobodnego zamocowania odbiornika.

Miałem podobny problem z odbiornikiem w spalinowym helikopterze. W elektryku nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ziemi po oddaleniu sie od samolotu nic się nie dzieje do czasu poruszania jakiejs powierzchni, a potem wszystko zaczyna się wychylac. Sa to drgania wszystkich sterów o jakis 2cm, są ona bardzo szybkie.

 

W powietrzu tez ewidentnie widac ze samoltem szarpnie, odejmie lub doda gazu. Zakłócenia są długie w powietrzu trwaja nawet 2 sekundy.

 

PS. d.a.r.o jak sobie z tym poradziłeś?? A moze serwa powodują jakieś zakłócenia?? CORONA 929mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety odbiornik tylko do elektryka, najlepiej z EPP się nadaje. Ja też co najmniej dwa razy rozwaliłem spalinę za sprawą odbiornika. Teraz leży nieużywany, bo nie mam odpowiedniego modelu do niego (czyt. takiego, którego nie byłoby mi szkoda rozbić).

Swego rodzaju ciekawostką jest to, że teraz w T-rex 600 nitro siedzi odbiornik Turnigy i sprawuje się wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odbiornik jest dobry to działa nawet jeśli jest zamocowany bezpośrednio do konstrukcji.Odbiorniki izoluje się różnej maści piankami aby zminimalizować ich uszkodzenie przez drgania lub kraksę.W opisywanym przypadku wszystko wskazuje na wadliwy odbiornik. Czy to zimny lut, filtr ceraminczny czy inna przypadłość to już druga sprawa. Zmień odbiornik gdyż tak jest najlepiej i najłatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co w silniku żarowym miałoby powodować zakłócenia??

Ciągle wydaje mi sie że to serwa siały zakłócenia, bo gdy sprawdzałem zasieg to silnik był zgaszony, a sterami czasem szarpło.

 

Dziś zakłócenia niesty pojawiły się nisko nad ziemią, i niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik żarowy nie generuje zakłóceń. Drgania tego silnika powodują wariowanie odbiornika. Może to być spowodowane tzw.zimnym lutem lub inny element jest w nim uszkodzony. Wątpię czy te zkłócenia powodują serwa. Przecież można to sprawdzić podłączając inne jedno serwo do odbiornika, lub włączajac te serwa pod inny odbiornik. Tego typu wariowanie serw zaobserwować można też w przypadku uszkodzonych potencjometrów w nadajniku lub ich przewodów.Jeśli połączenie akku. jest złe i nieodporne na drgania to odbiornik też może głupieć. Eliminując poszczególne elementy(nad., odb., serwa.,akku.) dojdziesz co jest uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja bym jeszcze w tym przypadku zwrócił uwagę na zasilanie i pobór prądu. Może zasilanie było przeciążone, lub źle połączone. Gdy składałem mój model spalinowy, znajomymi zwrócił mi uwagę, by np. nie stosować koszyka na baterie, tylko lutować.

To co wygląda na zakłócenie może być spowodowane chwilowym spadkiem napięcia i ponownym bindowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.