TommyTom Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Witam, mam pytanie do forumowiczów: Użytkuję akumulatory Dualsky 2100mAh 11.1V 30C/5C i trochę mi napuchły z grubości z 23 mm do 27 mm. Czy to już oznacza, że straciły własności i powiniem je wyłączyć z użytkowania? Czy jest jakiś sposób, żeby wróciły do twardości, czy też uwolnione gazy już zniszczyły cele? Po naładowaniu trzymają napięcie 99%. Co do załadowania, to po rozładunku (za pomocą Raytronika C14) ładują od 'zero' na full’ do 2032 mAh pojemności (96% pojemności). Latam tym pakietem ElektroJuniorem z silnikem Graupner HPD 3515-1100 11,1V, regulatorem Alturn 40A+HS oraz śmigłem 10x6" Co sądzicie o tych akumulatorach i czy warto w nie inwestować?
GEX999 Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Puchną chwilowo po lataniu czy cały czas? Samo puchnięcie nie wyklucza pakietu z latania. Można latać dopóki nie padnie. Puchnięcie podobno oznacza, że akus niedługo siądzie, ale sam mam jeden taki i cały czas działa dobrze.
TommyTom Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Niestety, są spuchnięte cały czas. Napuchnięcie jest niezmienne, zarówno podaczas ładowania i po locie. Po locie są lekko ciepłe, a podczas ładowania pądem 1C ich temperatura się nie zmienia (temp otoczenia). Zastanawiam się czy nie "wyjdą z siebie", więc trzymam je zamknięte w metalowej puszce po kawie.
GEX999 Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Tylko uważaj, bo takie puszki przewodzą prąd. Wyłóż ją najlepiej jakąś watą/ gąbką. Myślę, że nie ma co się przejmować pakietem skoro dobrze trzyma parametry. Może od nowości był taki?
TommyTom Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Pakiety od nowości były twarde i trzymały wymiar producenta. Być może je przeciążyłem "jeszcze jedną windą", chociaż pilnuję, żeby nie latać do "oparów", a po locie zostaje jeszcze 40% napięcia pow. min 3V na celę. Nie wiem natomiast ile dokładnie w obciążeniu tym śmigłem (zgonym z zaleceniem Graup.) i przy wadze modelu 1 kg bierze silnik Graupnera w Amperach. Producent silnika nie podaje poboru prądu maksymalnego. Stąd, być może układ zasilania jest na styk.
Rekomendowane odpowiedzi