Skocz do zawartości

Przekładnia planetarna do napędu szybowca silnikniem 3F


Czopek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam przekładni planetarnej do silników 3F.

Przekładnia ma być założona w szybowcu z silnikiem o średnicy 28mm.

Staram się zbudować tańszą wersje napędu KIRA 480

 

Tak jak z samym silnikiem nie ma żadnego problemu, tak przekładnie okazały się bardzo niszowym produktem :)

 

Ponieważ moje dotychczasowe poszukiwania okazały się bezowocne.

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

A sprawdź sobie u Horejsi-go przekładnie z Kiry 480 - 5,2/1. Ciężko będzie znaleźć bardziej niezawodną.

Jak już wcześniej pisałem - można zamówić pierścień pośredni do Typhoona a ten pasuje do większości 28mm silników.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Przekładnia jest mocowana na silniku przez pierścień mocujący, który stanowi część przekładni, takie denko. Najpierw to denko montujesz na silniku a do niego mocujesz obudowę przekładni. Zazwyczaj, ten pierścień jest dopasowany (dość dokładnie) do otworów mocujących silnika i kryzy montażowej, która czasami stanowi obudowę przedniego łożyska silnika. Zapewnia to osiowość montażu przekładni. Niedokładności w tym spasowaniu skutkują przedwczesnym zniszczeniem przekładni. Z uwagi na rozmiary zębatek i moduł zębów ta tolerancja jest bardzo mała i pierścień musi być dość precyzyjnie wykonany jeśli ma to posłużyć jakiś czas. Zwróć uwagę na moce jakie te maleństwa przenoszą. W moim przypadku, w Toxic-u jest to 500-700W ale bawiłem się już z 1 kW. I S-Neu 1112 i przekładnia znoszą to spokojnie. Można powiedzieć, że przelatałem na niej w Toxic-u 1 sezon bez śladów zużycia. 2 sezony eksploatuje taką przekładnię Jarek 1303. Większa przekładnia, 36mm, 6,7/1, spokojnie dawała sobie rady z 2 kW. Oryginalnie denko jest dopasowane do Kiry 400-480 i nie pasuje do Typhoona. Denko do Ttyphoona idealnie spasowało mi do Turnigi SK-3. Taki zestaw przetestowałem na stole, statycznie i jestem bardzo zadowolony z pomiarów. Silnik jest mniejszy i lżejszy od Typhoon-a ale do modelu typu Starling czy nawet Supra powinien być fajną, tańszą alternatywą. Warto te przekładnie wziąć pod uwagę jako alternatywę - bo są solidnie zrobione a kosztują zbliżone pieniądze.

Denko do Typhoona jest opcją u Horejsi-ego, trzeba go zamawiać oddzielnie. Kupując przekładnię dostaniesz denko do Kiry.

Inna sprawa to konserwacja. Fajkarze zalecają co najmniej raz w roku rozebrać, wyczyścić i ponownie nasmarować. Kontronik nie zaleca konserwacji. Zastosował łożyska igiełkowe na satelitach i śladową ilość specjalnego oleju o właściwościach zbliżonych do oleju stosowanego w przekładniach S-Neu. Twierdzą, że to jest wystarczająca ilość na całe życie przekładni. Hmmm, zobaczę....

I ważne: przekładnia do 480 nie ma lewego gwintu. Teoretycznie potrafi się rozkręcić w powietrzu. Jak zwykle - mnie się przytrafiło. Na szczęście w ręce, nie w powietrzu.... Na wszelki wypadek należy zabezpieczyć Loctite-m lub podobnym. Większa przekładnia ma już lewy gwint - problem odpada.

Nie zrobiłem zdjęć w trakcie zabawy więc mogę pokazać tylko całość.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.