rabbitlkr Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 a gdzie tu jest połączenie ruchome metal-metal? i dlaczego owe zakłócenie ma pojawić sie znienacka po paru latach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Bo to są zakłócenia drzemiące. :mrgreen: A poważnie to Darek lata dużymi modelami już jakiś czas i świetnie sobie radzi z ich wyposażeniem ,więc i to serwo jest zrobione o.k. (Chyba elektronik wie jak sobie od kłócić osprzęt RC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 gdzie tu jest połączenie ruchome metal-metal? chyba nie chcesz powiedzieć że dźwignia na gaźniku jest plastikowa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Ja stosuję snapy KULOWE - jak wiadomo składające się z metalowej kulki i plastikowej nasadki , czyli nie ma połączeń metal-metal, ale wiele lat latałem na snapach i popychaczach metalowych i...nic nie zakłócało - nie bardzo wiem skąd taki wniosek ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Marcin masz to na zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Marcin masz to na zdjęciu Obrazek akurat tu nie widać tego i nie myśl że nie jestem spostrzegawczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 wiele lat latałem na snapach i popychaczach metalowych i...nic nie zakłócało - nie bardzo wiem skąd taki wniosek ??? snap i popychacz OK, ale dzwignia plastikowa była nie melatowa ocieranie się dwóch metali wywołuje ............hmmm..... jak wam to napisać .......widziałeś kiedyś jak się iskrzy przy szlifowaniu metalu ?? To takie coś występuje przy polączeniu ruchomym metal-metal tylko ze w mniejszym stopniu. Dziś nawet na lotnisku, kolega doświadczył tego zjawiska na wolnych obrotach jak modelem telepało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 chyba nie chcesz powiedzieć że dźwignia na gaźniku jest plastikowa ?? Nie pamiętam jak jest przy Da ale Ja np przy swoim ZDZ mam plastikowa dźwignię przy gaźniku, dokładniej ramię od serwa. To źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Widzę, że wywołałem małą dyskusję. Zapytałem, bo najlepsi piloci gigantów zwaracają uwagę na ten problem. Przy montażu serwa gazu blisko silnika, stosują układy separacji optycznej właśnie po to aby zakłóceń od zapłonu nie przenosić poprzez instalacje na odbiornik. Sam, starałem się zachowywać zalecaną odległość serw i instalcji od elementów zapłonu, co było niekiedy bardzo kłopotliwe. Dobrze więc wiedzieć, że problem jest w sieci opisywany trochę na wyrost i serwo gazu można spokojnie dawać dość blisko silnika. Z pewnością sam to wypróbuję w następnym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Motyl ! Jak stwierdziliście, ze te zakłócenia pochodziły od tarcia snapa o dźwignię ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grześ Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Cześć . Położęnie serwa do gazu czy akumulatorów blisko modułu zapłonu ,nie powoduje żadnych zakłóceń.Latam od kilkulat z tak zamontowanym wyposażeniem i nigdy nie miałem żadnych zakłóceń.Najważniejsze to dodalenie odbiornika od zapłonu najdalej jak się da w modelu. Separator optyczny jest wykożystany tylko do wyłączania zasilania zapłonu z aparatury, żeby nie wyłączać silnika zalaniem ,czyli zamykaniem przepustnicy. Połączenie wszelkiego rodzaju snapów metalowych a dzwigniami metalowymi jest niebezpieczna bo drgając powodyje zakłócenie pracy odbiornika . Na początku ten luz jest bardzo mały ale z upływem czasu będzie coraz większy. Ja Tobie darku proponuję tego snapa zmienić na kulowy/a przecież DA do każdego silnika daje już przykręciny snap kulowy,chyba że wyjątkiem jest DA50. pozdrawiam Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ja mam Dl50, do stalowej dzwigni przepustnicy fabryka daje laminatowa przedluzke, wiec u mnie problem odpada. Ale zastanawiam sie nad jedna rzecza: przeciez serwo ma plastikowy orczyk, for christ sake!!! Co Wy wymyslacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 co do umiejscowienia serwa gazu odpowiedź jest prosta było już tam gniazdo przygotowane pod serwo nie sądze żeby producent zrobił to złośliwie a tu są fotki ze stronki downonthedeck.com które pokazują jak doświadczeni modelarze montują serwa gazu i jeszcze fotka ze stronki Wieśka Chmielewskiego ( mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko pokazaniu jej na naszym forum) Extra 260 serwo zaraz za silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A ja mam z tej fotki pokazanej przez Darka tylką jedną refleksje - kiedy dożyjemy czasów żeby stać nas było na montowanie hs-5955TG na gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 jak dla mnie serwo to jest tylko przypadkiem jako gaz. Moze wlasciciel mial akurat takie i wsadzil je tam. Przeciez to nawet nie jest szybkie serwo!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Sporo wing rocka na filmiku zeby yak 54 z topmodelu tak kiwał skrzydłami Chinski aeroworks za połowe ceny tego nie robi :crazy: może to przez ten silny wiatr chociaz. A silnik pięknie brzmi na tym tłumiku mmmmmmm .Jeszcze pytanie w jakim mode latasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Tu sie zgodze akurat, dziwnie sie zachowuje w przecuagnieciu jak na taki porzadny model. Ja mam sciagniety z chin model Yaka, nie latam tak dobrze jak Darek, ale model duzo ladniej sie przeciaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 gaz i lotki w prawej wysokość i kierunek w lewej , a co do wiatru to był dość spory , było widać jak model spychało przy próbie zawisu , z resztą to był drugi lot tym modelem i jeszcze jest dużo do ustawienia , wychyły na wysokości były tylko 26 stopni , przyznacie chyba że przy takich ustawieniach nie da się zrobić dobrego hariera czy windy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 To i tak było niezle no ja latam w takim samym mode chyba najczesciej spotykane u pilotów 3D bardzo wygodne przy robieniu harrier rolli podziwiam tych co maja lotki i wys w jednej manetce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Jak stwierdziliście, ze te zakłócenia pochodziły od tarcia snapa o dźwignię ?? pierwsze objawy co można najczęściej zauważyć masz przy regulacji wolnych obrotów jak dotykasz metalowym śrubakiem, drugie jak na zgaszonym silniku poruszyliśmy poprzecznie popychacz Zresztą nie chceci eto nie mysicie wieżyć ale zobaczci eco napisał po mnie @Grześ Połączenie wszelkiego rodzaju snapów metalowych a dzwigniami metalowymi jest niebezpieczna bo drgając powodyje zakłócenie pracy odbiornika . Na początku ten luz jest bardzo mały ale z upływem czasu będzie coraz większy. no chyba że kolega też się nie zna, to zdejme przed wami czapeczke z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.