Skocz do zawartości

J3 Piper Cub z silnikiem .61 - problem ze startem


lisartur

Rekomendowane odpowiedzi

To może i ja coś dodam ze swojego doświadczenia. Miałem Eindeckera z silnikiem 46, przy starcie pełny gaz krótki rozpęd i ostro w górę. Silnik musiałem przełożyć do innego modelu a do tego włożyłem leciwą 40-tkę. Na pasie startowym pełny gaz rozpęd i w górę. Na wysokości ok 1metra tak samo model przepadł na jedną stronę. Potem kolejny start i to samo. Po krótkiej analizie okazało się że mała moc w porównaniu do poprzedniego silnika i za agresywnie użyłem steru wysokości. Kolejne starty były już poprzedzone dłuższym rozbiegiem i mniejszym kątem na sterze wysokości. Tak więc myślę kolego że zbyt agresywnie potraktowałeś Pipera a nawet miałem wrażenie (pierwszy film) że po oderwaniu od ziemi gdy zorientowałeś się że samolot przepada odruchowo zaciągnąłeś ster wysokości prawie nam max. A druga sprawa to że na trawie dużo łatwiej zapanować nad modelem na ziemi bo trawa ładnie prowadzi. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Tak jak kolega Radek napisał: wychylenia wydają się bardzo duze, na oko widać, że model praktycznie robi co chce. Na filmiku wygląda na to, że nie panujesz nad modelem, bo nawet kołowanie Ci nie idzie. Dla mnie ewidentny błąd pilota. Samolot potrzebuje więcej miejsca, bo to nie akrobat, który wystartuje z 10 metrów. Do tego wszystkiego miejsce w którym latacie.. totalna porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.