Fajkowsky Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Witajcie, powiem na wstępie o co mi chodzi. Zamierzam zbudować w miarę umiejętności autonomiczny multirotor. Jestem studentem informatyki i znam się trochę na mikrokontrolerach ale nie za bardzo na quadracopterach. Dlatego potrzebuje waszej pomocy w tej dziedzinie. Projekt ten chce wykonać na pracę magisterską i już obmyśliłem jak mniej więcej chce żeby wyglądał mój multirotor. Na pracę nad nim przeznaczyłem półtorej roku, możecie spytać się dlaczego tak dużo. Otóż w ciągu pół roku chce w własnym zakresie sfinansować i wyszukać odpowiednie części. Na dodatek czasami części mogą przyjść po dość długim czasie. A w późniejszym terminie będę zabierał się za kodzenie czegoś na kształt UAV a to mi pewnie zajmie dość sporą cześć czasu. Generalnie zainspirowałem się tymi filmikami: Generalnie więcej filmików jest na kanale: http://www.youtube.com/user/TheDmel?feature=CAgQwRs%3D Są to filmiki na Uniwerytecie w Pensylwani i oni tam takie cuda robią. Po ich zobaczeniu wpadłem na pomysł zrobienia swojej wersji. Z tym że moja wersja bardziej skupiała się na energosczędności. Moim pierwszym pomysłem było zainteresowanie się wagą całego pojazdu, tak więc muszę poszukać w miarę rozsądku lekkich części. W drugiej kolejności kryteria wyboru podzespołów to efektywność względem ich wagi. Znalazłem w sumie w granicach 179g akumulatorek 2200mAh ale jakiejś firmy no-name więc nie wiadomo de facto co to by było. uCPU wybiorę albo atmegę albo jakiegoś arm'a. Z tego co czytałem to dużą role odgrywają śmigła. Wątęk o "długim czasie latania": http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1570880 Jak na razie wybrałem coś takiego: - hexTronik DT700 Brushless Outrunner 700kv - Śmigła 12x3.8 Będę bardzo liczył na waszą pomoc i wszelkie uwagi. Za cel mam osiągnąć jak największy zasięg/długość lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...