armand Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Jak w temacie, czy może Ktoś latał z GYA352 Futaba i ma chęć podzielić się doświadczeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 :?: Stabilizator na zyroskopach . A cos wiecej-czego sie spodziewasz /oczekujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 to wiem :wink: odporność na drgania, doświadczenia z lotów, itp. może ktoś latał z tym systemem żyroskopów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Robbe robi to samo z dodatkowym czujnikiem (wysokosc od gleby) No i taniej. Chyba dziale autopilot...jest link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Wlasnie sobie dzis myslalem ze jak wroce do domy to napisze post na temat istotnosci montowania zyroskopow w modelach ale jak widze zostalem uprzedzony. Czy ktos ma w tej materii jakies doswiadczenia? Myslalem zeby zamontowac zyrko w modelu Cessny - tak zwyczajnie dla bajeru Czy musze wymieniac serwa na cyfraki czy zwykle analogi Futaby wystarcza? Podobnie jak @Armand myslalem nad GYA352. Czy da sie polatac an zwyklych zyrach do heli typu 401 lub 240 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Może nie na temat bo rozmawiacie o 352 ale ja posiadam własnie GYA350 to jest to specjalne samolotowe żyro jedno osiowe. Mam troche doswiadczen bo montowałem to nie raz do samolotów od lotek po kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No to opowiadaj.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 ehhh jak ja nie lubie, jak musze wszystko pisac od A do Z heh ;-) Wolałbym jak bys sprecyzował pytanie ;-)) Postaram się napisac kilka zdań w skrócie, a jak będziesz miał dodatkowe pytania to wal jak w dym ;-) Wiec żyroskopy testowałem tylko i wyłacznie w modelach z napędem spalinowym, nie mam doswiadczenia wiekszego z elektrykami za wyjatkiem jednego szybowca. Z obserwacji powiem że. 1-Przede wszystkim musza byc dobre szybkie serwa!, na wolnych 0,19 nie przynosi to zadnego pożytku a nawet szkodzi. Przy tak wolnym serwie, reakcja jest tak opózniona, że model i tak będzie fiksował ale o małej amplitudzie. 2-Przestrzegam przed zakupem jakis wynalazków po 150-250zł bo te zabawki w ogole nie sa odporne na drgania. Takie żyroskopy nadają sie tylko i wylacznie gdzie brak zródeł drgan czyli ich użycie ogranicza sie tylko do elektryków. W moim przypadku gdzie latam tylko spalinami, problem drgan zniknał dopiero po zakupie GYA350... 3. W silnikach w dużych drganiach jak 4takty i benzyna, stosujemy tylko dobre żyra jak np 350-352, na tanich ster totalnie głupieje i fiksuje jak by dostał padaczki, skrecanie czułosci nic nie daje dzieje sie nadal to samo ale z mniejszymi wychyleniami. 4. Jeżeli ster wymaga aby czułosc żyroskopu była na maxa lub o dużych wartosciach, najlepiej aby żyroskop miał regulacje czułosci z aparatury, tak aby można było zmniejszac lub nawet wylaczyc zyro podczas lotu. W przypadku 4taktów czy benzyny nie da się latac cały czas na żyro z dużą czułoscią bo ster wyglada jak by miał flatter, żyro uruchamimy tylko podczas wykonywania danej figury np zawis. Jeżeli żyroskop jest ustawiony powiedzmy na 40% mozna latac cały czas bez wylanczania go, ale jego zakres ingerencji w lot jest mały i pełni tutaj raczej funkcje wspomagajacą. 5. Zyroskop czesto też przeszkadza!!! uniemożliwia wykonywanie niektórych figur 3D jak np szybkie zwitki, i beczki ! w jedna strone idzie bardzo łatwo zrobić beczkę, a w druga z mega duzymi oporami jak by lotki miały 50% wychylen. Zyro pomaga przy rozwlekłch pętlach (idealnie jak poszynach bez tendencji uciekania na którąs ze stron) Dlatego tak wazne jest aby do akrobacji była mozliwosc wylanczania zyra. 6. Myśle ze do zastosowan rc-cam gdzie nie latamy akrobacyjnie a modele są elektro bez drgan to najlepsza rzecz w jaką można wyposażyc nasz model! przy odpowiednio dużej czułosci, przy szybkim serwie uzyskamy bardzo stabilny lot. Nawet klasa żyra w tak sprzyjajacych warunkach nie powinna byc tutaj problemem. Jeżeli chodzi o rc-cam uważam ze to dobry pomysł aby wyposażyc model w żyro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Reasumując: - 325 jest w miarę odporne na drgania - powinno utrzymać płaski w miarę prostoliniowy lot To zaczyna być interesujące rozwiązanie jako stabilizator lotu a takie zadanie ma pełnić. Wnioskuję, z tego co napisałeś, że podoła temu - prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Wnioskuję, z tego co napisałeś, że podoła temu - prawda?? Przy tej klasie żyra, przy braku dragan od silnika, przy szybkim serwie masz 100% powodzenia projektu jako stabilizacja platformy. Różnice zauważysz natychmiast w pierwszym locie, szczególnie jeśli zdecydujesz sie na montaż żyra na lotkach i wysokosci (jak wysokosc to przy lądowaniu trzeba wylanczac, bo przy przyziemieniu model robi kangurki) Zanim wydasz te 600zł jak się nie mylę, a chciałbys sprawdzić działanie, oraz jakie to daje korzyści mogę ci pożyczyć ten żyroskop powiedzmy na miesiąc. Potestujesz, polatasz i podejmiesz decyzję czy warto kupic 352 Żyro i tak teraz leży nie używane, a niestety w tej chwili brak perspektyw na moją własną platformę bo siły i fundusze kierować będe na frezarkę CNC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Zanim wydasz te 600zł jak się nie mylę, 600 zl ? Gdzie takie zyro w takiej cenie maja - biore z miejsca http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=167&products_id=727 - 1250zl :/ A jak jest z mozliwoscia stosowania zyrek dedykowanych do heli - np. 401? Da sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Rzeczywiscie palnąłem gafe z ceną, pomyslałem o cenie jednoosiowego żyra a przed oczyma na zdjęciu mialem dwuosiowe heh Jak by były po 600zł to kupiłbym zapas heh ;-)) Też stosowalem helikowe żyra ale naprawde nie mam pojecia czym mogą się róznic, być moze będzie sie to wiązało z czasem reakcji, samolot nie potrzebuje tak szybkiej reakcji jak ogon heli ale to informacja nie sprawdzona ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Też stosowalem helikowe żyra ale naprawde nie mam pojecia czym mogą się róznic, być moze będzie sie to wiązało z czasem reakcji, samolot nie potrzebuje tak szybkiej reakcji jak ogon heli ale to informacja nie sprawdzona ;-) Czyli z tego wynika ze mozna zastosowac np. 401 na wysokosc i powinien model poleciec - tak ? I masz z tym doswiadczenia, tak? Strasznie niezrozumiale to napisales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Strasznie niezrozumiale to napisales DJDIT ,zapewne chcial zasygnalizowac,ze zachowanie modelu bedzie inne-reakcje/czas. Zeby w pelni docenic haead lock,kompensacje temperatury (nie zmienia sie z wysokoscia reakcja zyro),regulacje czulosci,zacznij od prostego-taniutkiego. Moje pierwsze zyro to byl klasyczny baczek z wirujacym ciezarkiem,gdy kupilem potem piezo-odczulem wyrazna poprawe-istotne-wiedzialem co i jak sie zmienia . Obym sie mylil,zaawansowane zyro moze sprawic sporo klopotow,wrecz przeszkadzac,gdy bedzie np.zle zamontowane 1-2cm. przed srodkiem ciezkosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 16 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Dzięki za propozycję. Przetestuję w najpierw w trenerku 2m na 10 ccm, jak da sobie radę to zobaczymy jak w trenerku 4m z 120 ccm. Jedyny problem to to, ze zaczyna się robić zimno Oczywiście opisze wyniki prób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 moze sprawic sporo klopotow,wrecz przeszkadzac,gdy bedzie np.zle zamontowane 1-2cm. przed srodkiem ciezkosci Z tego co mi wiadomo, nie ma to żadnego znaczenia, czy będzie 10cm przed sc czy 10cm za sc. W heli żyro może byc zamontowane nawet na samym przodzie ! w innych montuje się przy tylnej belce. Różne modele , różni producenci, różne miejsca na montaż tego elementu wyposażena, a przecież osią obrotową heli jest wał głowny. Żyroskop nie musi być zamontowany w samej osi obrotu tylko równolegle do niej, a dzieje sie tak, ponieważ każdy punkt modelu ma tą samą prędkośc kątową. Weźmy przykład zawisu, os obrotu jest dokładnie w miejscu gdzie model jest zaczepiony aby nie spadł na ziemię, czyli na piascie silnika... to przecież w tej figurze tylko ogon ucieka na boki. Jako że lubię "łopatologiczne" rozwiązania postanowiłem to sprawdzić osobiscie. Najpierw żyro przykleiłem przy silniku, pózniej za pomocą przedłużek dałem na sam ogon, i okazało się, że wychylenia reakcji żyra sa takie same, a ruszałem tylko ogonem symulując jak by model wisiał w powietrzu, test przeprowadziłem 10minut temu. Jeżeli się mylę jestem gotowy na krytykę, jezeli ktoś z was ma możliwosc pożyczenia żyra niech sam sprawdzi w swoim samolocie, myśle że dojdziemy do podobnych wniosków ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Z zyro dostalem instrukcje,nawet obrazkowa Zaznaczone bylo wyraznie-CG position. Co do predkosci katowej,z tego co wiem,na pewno bedzie inna na dluzszym ramieniu. Zalozenie zyroskopu np. na skraju skrzydla-dlugiego- czy dzialanie bedzie podobne ? Tej opcji jeszcze nie sprawdzilem. Czekamy na ciag dalszy,coraz ciekawsze to co piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Najtaniej znalazłem tu Co prawda 600 to to nie jest, ale w 700 z przesyłką powinno sie zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Czekamy na ciag dalszy A co bys chciał żebym jeszcze napisał ;-) tu nie ma co pisac tylko montować i latac heh. Dzisiaj wysłałem żyroskop 350 do armanda, może jak sie pobawi to cos napisze jakie ma spostrzeżenia i doświadczenia. Co do samego montażu na koncu skrzydła to juz tego nie sprawdze z wiadomych wzgledów. No a Paweł zaskakujesz mnie na każdym kroku, chyba mianujemy cię głównym handlowcem pfm.rc ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Żeby nie było - ja nie jestem na prowizji Po prostu nie lubię przepłacać . Spora część zakupów u nas na lotnisku odbywa się z moją pomocą, to i pamiętam gdzie co widziałem taniej. W razie potrzeby oczywiście służę pomocą i radą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.