miras Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam.Podejmowałem już ten temat w innym dziale ale na gdybaniach i domysłach się skończyło.Może TU akurat zaglądnie któryś z kolegów majacych doswiadczenie w temacie. A wiec tak: B-25 242cm rozpiętość.2x FG-21 ok.2 stopnie skłon i 1-1.5 stopnia wykłon.(prawy w prawo,lewy w lewo/patrząc od tyłu/).Tak jest przygotowane na dzień dzisiejszy(oblot w marcu/kwietniu) lecz mimo to nie mam pewnosci czy jest ok. W instrukcji nic nie pisze,fire walle proste a opinii o wykłonach słyszałem kilka. Model kupiłem w Silesia Aero Team firmy ESM.Tak jeszcze nawiasem mówiąc to trochę niepokoję sie o stosunek masy do ciągu gdyż model waży na gotowo ok.13kg a silniki uzyskały na lotnisku ciąg 9kg (wprawdzie to nie akrobat ale...) Bedę spokojniejszy jeśli ktoś zaprzeczy bądź potwierdzi właściwość ustawieńmoich silników na podstawie doświadczenia . Z góry dziekuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Witaj, mam B-25 ale mniejszego z hangaru9 205cm silniki u mnie to 2x fa72 mają dużo mocy. Silniki mam jak w instrukcji bez skłonu i wykłonu, model lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Miras. No już sprawdziłem silniki i jest tak: nasz kolega z Lublina ma ten sam model, silniki te same i przykręcał je bezpośrednio do firewalla. Twierdzi, że te ścianki już mają fabrycznie zrobiony odpowiedni skos. Co do mocy silników, lata bez problemu na takiej mocy jaką mają, dokładnie dobierał śmigła aby uzyskać ciąg jak największy. Nie wiem jakie śmigła stosował niestety. Model latał baaardzo fajnie ( widziałem na własne oczy) ale pod warunkiem łagodnego wykonywania manewrów, każdy gwałtowny lub zbyt ciasny manewr prowadził do zachowań bliskich przeciągnięciom i ześlizgom na skrzydło , co raz się zdarzyło zresztą ale wysoko- model zaczął korkociąg ale dał się dość łatwo wyprowadzić. Start na połowie klap z max prędkością . Model musi lądować na klapach z połową gazu . Trzeba wzmocnić mocowanie przedniego koła. Poza tym nasz kolega zamontował to koło tak aby było bardziej wysunięte do przodu (ok 2-3 cm) i dzięki temu nie nurkował mu na nos przy siadaniu na pas. Tyle zauważyłem towarzysząc mu w oblotach. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Witaj Piotrze! Własnie o taką wiadmosc mi chodziło!Super, że Twój kolega ma dokładnie to samo. Bardzo dziekuję Ci za odpowiedź, poprzedniemu Piotrowi również.Mam jednak jeszcze jedną prośbę:czy mógłbyś nas ze sobą skontaktować? Poproś go by przekrecił -ja oddzwonie;ew.niech wyśle swój numer.Oto mój: 503-723-254. Bardzo mi zależy.Dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi