Tomek.Gro Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Postanowiłem wystrugać na CNC podwozie do mojego ASG 4M zrobiłem dwa prototypy, jedno całkowicie standartowe bez żadnych bajerów z wysokogatunkowego duralu 3mm waga z ciężkim kołem Robbe 180g w drugim dokonałem kilku poprawek dostało mocowanie serwa na ramie, zastosowałem bezoporowy system domykania klapek, został zwięszony zakres ruchu koła został zoptymalizowany ruch serwa dla dzwigni 13-14mm przy ruchu 110st, pełen zakres otwarcia i zamkniecia podwozia, dodałem łożyska na dzwigniach goleni zlikwidowały wszelakie opory, dorobiłem duralowy orczyk, po poskładaniu nacieszyłem się nim jeden dzień porwał je mój kolega i powiedział że nie odda . Musiałem wprowadzić jeszcze parę ulepszeń wyliczyłem idealnie zakres domykania klapek jest możliwość regulacji domykania w zakresie 29-34mm dodałem delikatne zabezpieczenie przed przypadkowym zamnieciem obciążonego podwozia, zobaczymy jak się sprawdzi .w piątek wyfrezowałem na gotowo kilka zestawów, postaram się wstawić małą relację ze skręcania jednej sztuki. Wszystkie elementy składowe świeżo odebrane od polerowania elektrochemicznego zapewne na pozostałych zestawach będzie anoda ale i w tej opcji wygląda bardzo atrakcyjnie na fotce widać pierwszą wersję podwozia bez żadnych bajerów wszystkie dzwignie dzwignie goleni z łożyskami zmontowany uchwyt serwa w rozmiarze 17x32mm takie jak np Hitec 225 uchwyt zamontowany do ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No kurcze bajer! Tylko mocowanie zrób 20x42 na serwo standard bo mikrusa raczej nikt nie pcha na podwozia. No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No kurcze bajer! Tylko mocowanie zrób 20x42 na serwo standard bo mikrusa raczej nikt nie pcha na podwozia. He he Pcha Wcale nie mikrus mam takiego cudaka średniaka co ma 8kg przy tej wielkości ale to cyfra i odpada, robiłem testy na coronie analogu 329MG co ma 4,5kg,siła jaka potrzebna do zamkniecia 890g i otwarcia 240g zawsze mnie to nurtowało i zmierzyłem dodatkowo żadna najmniejsza siła nie będzie przekazywana na serwo przy ladowaniu. ale jak trzeba to można zamontować uchwyt pod standarta rama prawie poskładana golenie tutaj mam kpl goleni prosto z maszyny widać lekki dodatkowy promień takie wgłębienie w prowadnicy goleni powoduje że przy obciążeniu jak model stoi na kole to ciężo je zamknąć i serwo nie da rady przyupadkowo ruszyć, nie polamiesz klapek tak samo nawet jak dzwignie goleni nie dojdą do samego końca w prowadnicach to przy obciazeniu podczas ląowania siła wciągnie dzwignie goleni w to zagłęienie i nie będzie przekazywana żdna siła na orczyk serwa No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł. A co do ceny to nie mam na czym się wzorować i porównywać chyba nie masz na myśli tego cuda z bokami z bakielitu he he co czasami bywa w sklepach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł. Można zrobić samemu http://ultralajt.web...ANDING_GEAR.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Właśnie to cudo mam na myśli. Mam takie w swoim Swifcie 3.73m (było w zestawie). Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być. edit: A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być. edit: A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki. ja też miałem to podwozie w łapach koszmarek materiałowy powinni tego zabronić sprzedawać i w tym co miałem nie byo zabezpieczenia, ale ogónie takie coś to podstawa , bo pourywane klapki bolą bardzo ten standartowy sposób mocowania jest chyba najprostszy i daje najwięcej sfobody w regulacjach podwozia ale nie widzę problemu z dostosowaniem uchwytu wg indywidualnego zamówienia he he. robiłem dla Amerykanów duuuże podwozioa amortyzowane amortyzatorami gazowymi pod koło 125mm i było uchwycone tylko z jednej strony do wręgi ze sklejki 12mm i chyba stykało ale jak masz jakiś pomysł to podpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 No ja je mam i nie mam zastrzeżeń akurat. Po otwarciu mogę sobie naciskać na koło ile wlezie a serwo i tak milczy. Blokada nie zadziała jeśli źle ustawi się końcowy zakres serwa. Wystarczy, że będzie o 1mm za mało i blokada nie zadziała. Co do mocowania to wystarczy, że zrobił byś na obu końcach małe nacięcia na takie blaszki jak na mojej ostatniej fotce mocowane poprzecznie- dociskające podwozie do elementu ze sklejki czy innego materiału. No i oczywiście te 2 dodatkowe elementy w zestawie. Śruby czy tam wkręty to może już we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Dalsze skłdanie ramy i goleni wszystko jak narazie ok w mięzyczasie myślałem o błotniku carbonowym mam narazie fornę do koła 125mm a do 90tki i 100tki w przygotowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Cudeńko. Jezu jak ja uwielbiam takie rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Cudeńko. Jezu jak ja uwielbiam takie rzeczy Ja też lubie robić takie cuda dalsze działania praktycznie uzbrojone podwozie jeszcze zamontować wysięgniki od domykania klapek. dzwignia otwierania podwozia ma otwory wyliczone do orczyka 11 13 i 14,5mm wg uznania zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Ramka domykania klapek poskładana zamontowane na ramie powinien być skok domkniecia dpasowany dla klapek szerokości 20 25mm na stronę klapki będą się zamykały i dociągały praktycznie przy zamkniętym kole a otwierały prawie natycmiast po lekkim ruchu goleni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Tomek..... czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie. trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku. Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler... ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm? a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło? jednakową dla różnych wielkości koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Tomek..... czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie. trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku. Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler... ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm? a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło? jednakową dla różnych wielkości koła? Sory ale brak czasu już odpowiadam na pytania narazie mam tylko wersje do koła 90mm sama rama waży 130g plus koło ja mam ciężkie Robbe 55g mam już rozrysowane podwozie trochę masywniejsze pod koło 100mm i pod serwo średnie i standard z możiwościa zamocowania wysięgnika z orczykiem pod linki do kierunku przy czym rama będzie miała szybką możliwość pełnej rozbudowy do zamontowania amortyzacji w opcji Będe też robił proste podwozie do 2,5metra szybola i pod koło 60mm taką prościzne Wał ma 4mm z pręta sterującego od jakiegoś heli JRa baaardzo twardy a na chwilę obecną zmontowałem nowe kolejne podwozia jest jeszcze przed elektropolerowaniem ale widać je w całej okazałości podwozie otwarte Podwozie zamknięte na tej fotce zaznaczyłem miejsce od jakiego momentu zaczynają się dociągać klapk i. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.Gro Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Podwozie do szybowca gotowe. Brak czasu heh ale i tak udało się wypuścic wersje ostateczna podwozia na rynek Polski, to widoczne na fotkach jest do szybowca pod koło 90mm i rozpiętości ok 4-4.5mi wadze 5-6.5kg waga bez koła 130g, anoda w wersji twardej do tego elektropolerowanie daje wspaniały efekt, jak by co mam wyskrobanych 10sztuk bo jednej sztuki dla siebie nie opłacało się obrabiać i anodować w przygotowaniu jest podwozie dla kolegi pod koło 100mm i amortyzowane na sprężnach gazowych, do szybola 7m pod koło 115mm Podwozie szybowca foto 1 podwozie do szybowca Asg 29 foto 2 Podwozie do makiety szybowca foto 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi