Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem wystrugać na CNC podwozie do mojego ASG 4M zrobiłem dwa prototypy, jedno całkowicie standartowe bez żadnych bajerów z wysokogatunkowego duralu 3mm waga z ciężkim kołem Robbe 180g w drugim dokonałem kilku poprawek dostało mocowanie serwa na ramie, zastosowałem bezoporowy system domykania klapek, został zwięszony zakres ruchu koła został zoptymalizowany ruch serwa dla dzwigni 13-14mm przy ruchu 110st, pełen zakres otwarcia i zamkniecia podwozia, dodałem łożyska na dzwigniach goleni zlikwidowały wszelakie opory, dorobiłem duralowy orczyk, po poskładaniu nacieszyłem się nim jeden dzień :) porwał je mój kolega i powiedział że nie odda :). Musiałem wprowadzić jeszcze parę ulepszeń wyliczyłem idealnie zakres domykania klapek jest możliwość regulacji domykania w zakresie 29-34mm dodałem delikatne zabezpieczenie przed przypadkowym zamnieciem obciążonego podwozia, zobaczymy jak się sprawdzi :) .w piątek wyfrezowałem na gotowo kilka zestawów, postaram się wstawić małą relację ze skręcania jednej sztuki.

 

Wszystkie elementy składowe świeżo odebrane od polerowania elektrochemicznego zapewne na pozostałych zestawach będzie anoda ale i w tej opcji wygląda bardzo atrakcyjnie :) na fotce widać pierwszą wersję podwozia bez żadnych bajerów

post-10923-0-92448900-1355085072_thumb.jpg

 

wszystkie dzwignie

post-10923-0-66956400-1355085592_thumb.jpg

 

dzwignie goleni z łożyskami

post-10923-0-48332000-1355085642_thumb.jpg

 

zmontowany uchwyt serwa w rozmiarze 17x32mm takie jak np Hitec 225

post-10923-0-71810800-1355085696_thumb.jpg

 

uchwyt zamontowany do ramy

post-10923-0-25551100-1355085836_thumb.jpg

Opublikowano

No kurcze bajer! Tylko mocowanie zrób 20x42 na serwo standard bo mikrusa raczej nikt nie pcha na podwozia.

 

No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł.

Opublikowano

No kurcze bajer! Tylko mocowanie zrób 20x42 na serwo standard bo mikrusa raczej nikt nie pcha na podwozia.

 

He he Pcha :) Wcale nie mikrus :) mam takiego cudaka średniaka co ma 8kg przy tej wielkości ale to cyfra i odpada, robiłem testy na coronie analogu 329MG co ma 4,5kg,siła jaka potrzebna do zamkniecia 890g i otwarcia 240g zawsze mnie to nurtowało i zmierzyłem :) dodatkowo żadna najmniejsza siła nie będzie przekazywana na serwo przy ladowaniu. ale jak trzeba to można zamontować uchwyt pod standarta :)

 

rama prawie poskładana

post-10923-0-29258800-1355089731_thumb.jpg

 

post-10923-0-92409100-1355089795_thumb.jpg

 

golenie

post-10923-0-95552000-1355089863_thumb.jpg

 

post-10923-0-22668800-1355089915_thumb.jpg

 

tutaj mam kpl goleni prosto z maszyny widać lekki dodatkowy promień takie wgłębienie w prowadnicy goleni powoduje że przy obciążeniu jak model stoi na kole to ciężo je zamknąć i serwo nie da rady przyupadkowo ruszyć, nie polamiesz klapek tak samo nawet jak dzwignie goleni nie dojdą do samego końca w prowadnicach to przy obciazeniu podczas ląowania siła wciągnie dzwignie goleni w to zagłęienie i nie będzie przekazywana żdna siła na orczyk serwa

post-10923-0-06926600-1355090551_thumb.jpg

 

 

 

 

No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł.

 

 

A co do ceny to nie mam na czym się wzorować i porównywać :) chyba nie masz na myśli tego cuda z bokami z bakielitu he he co czasami bywa w sklepach :)

Opublikowano

Właśnie to cudo mam na myśli. Mam takie w swoim Swifcie 3.73m (było w zestawie). Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być.

 

edit:

A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki.

Dołączona grafika

Opublikowano

Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być.

 

edit:

A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki.

 

 

ja też miałem to podwozie w łapach koszmarek materiałowy :) powinni tego zabronić sprzedawać i w tym co miałem nie byo zabezpieczenia, ale ogónie takie coś to podstawa , bo pourywane klapki bolą bardzo :)

ten standartowy sposób mocowania jest chyba najprostszy i daje najwięcej sfobody w regulacjach podwozia ale nie widzę problemu z dostosowaniem uchwytu wg indywidualnego zamówienia he he. robiłem dla Amerykanów duuuże podwozioa amortyzowane amortyzatorami gazowymi pod koło 125mm i było uchwycone tylko z jednej strony do wręgi ze sklejki 12mm i chyba stykało ale jak masz jakiś pomysł to podpowiedz :)

Opublikowano

No ja je mam i nie mam zastrzeżeń akurat. Po otwarciu mogę sobie naciskać na koło ile wlezie a serwo i tak milczy. Blokada nie zadziała jeśli źle ustawi się końcowy zakres serwa. Wystarczy, że będzie o 1mm za mało i blokada nie zadziała.

Co do mocowania to wystarczy, że zrobił byś na obu końcach małe nacięcia na takie blaszki jak na mojej ostatniej fotce mocowane poprzecznie- dociskające podwozie do elementu ze sklejki czy innego materiału. No i oczywiście te 2 dodatkowe elementy w zestawie. Śruby czy tam wkręty to może już we własnym zakresie.

Opublikowano

Dalsze skłdanie ramy i goleni wszystko jak narazie ok w mięzyczasie myślałem o błotniku carbonowym mam narazie fornę do koła 125mm a do 90tki i 100tki w przygotowaniu

 

post-10923-0-73536300-1355165913_thumb.jpg

 

 

post-10923-0-16563000-1355165945_thumb.jpg

Opublikowano

Cudeńko. Jezu jak ja uwielbiam takie rzeczy :)

 

Ja też lubie robić takie cuda :)

 

dalsze działania praktycznie uzbrojone podwozie jeszcze zamontować wysięgniki od domykania klapek.

 

post-10923-0-60503500-1355177158_thumb.jpg

 

dzwignia otwierania podwozia ma otwory wyliczone do orczyka 11 13 i 14,5mm wg uznania zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce

post-10923-0-11774900-1355177190_thumb.jpg

 

 

post-10923-0-65800500-1355177213_thumb.jpg

Opublikowano

Ramka domykania klapek poskładana

 

post-10923-0-76062700-1355249909_thumb.jpg

 

zamontowane na ramie powinien być skok domkniecia dpasowany dla klapek szerokości 20 25mm na stronę klapki będą się zamykały i dociągały praktycznie przy zamkniętym kole a otwierały prawie natycmiast po lekkim ruchu goleni

 

post-10923-0-73706700-1355249939_thumb.jpg

Opublikowano

Tomek.....

czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie.

 

trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku.

Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler...

 

ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm?

a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło?

jednakową dla różnych wielkości koła?

Opublikowano

Tomek.....

czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie.

 

trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku.

Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler...

 

ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm?

a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło?

jednakową dla różnych wielkości koła?

 

Sory ale brak czasu już odpowiadam na pytania :) narazie mam tylko wersje do koła 90mm sama rama waży 130g plus koło ja mam ciężkie Robbe 55g

mam już rozrysowane podwozie trochę masywniejsze pod koło 100mm i pod serwo średnie i standard z możiwościa zamocowania wysięgnika z orczykiem pod linki do kierunku przy czym rama będzie miała szybką możliwość pełnej rozbudowy do zamontowania amortyzacji w opcji :)

Będe też robił proste podwozie do 2,5metra szybola i pod koło 60mm taką prościzne :) Wał ma 4mm z pręta sterującego od jakiegoś heli JRa baaardzo twardy

a na chwilę obecną zmontowałem nowe kolejne podwozia jest jeszcze przed elektropolerowaniem ale widać je w całej okazałości :)

 

podwozie otwarte

post-10923-0-51375200-1355598370_thumb.jpg

Podwozie zamknięte

post-10923-0-43141300-1355598399_thumb.jpg

 

na tej fotce zaznaczyłem miejsce od jakiego momentu zaczynają się dociągać klapk

ipost-10923-0-51583100-1355598426_thumb.jpg.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podwozie do szybowca gotowe.

 

Brak czasu heh ale i tak udało się wypuścic wersje ostateczna podwozia na rynek Polski, to widoczne na fotkach jest do szybowca pod koło 90mm i rozpiętości ok 4-4.5mi wadze 5-6.5kg waga bez koła 130g, anoda w wersji twardej do tego elektropolerowanie daje wspaniały efekt, jak by co mam wyskrobanych 10sztuk :D bo jednej sztuki dla siebie nie opłacało się obrabiać i anodować

w przygotowaniu jest podwozie dla kolegi pod koło 100mm i amortyzowane na sprężnach gazowych, do szybola 7m pod koło 115mm

 

Podwozie szybowca foto 1

post-10923-0-67438900-1359224010_thumb.jpg

podwozie do szybowca Asg 29 foto 2

post-10923-0-19589800-1359224004_thumb.jpg

Podwozie do makiety szybowca foto 3

post-10923-0-28359600-1359223930_thumb.jpg

post-10923-0-03636300-1359224002_thumb.jpg

post-10923-0-71945400-1359224008_thumb.jpg

post-10923-0-93828700-1359224006_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.