Skocz do zawartości

Podwozie do makiety


Tomek.Gro

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wystrugać na CNC podwozie do mojego ASG 4M zrobiłem dwa prototypy, jedno całkowicie standartowe bez żadnych bajerów z wysokogatunkowego duralu 3mm waga z ciężkim kołem Robbe 180g w drugim dokonałem kilku poprawek dostało mocowanie serwa na ramie, zastosowałem bezoporowy system domykania klapek, został zwięszony zakres ruchu koła został zoptymalizowany ruch serwa dla dzwigni 13-14mm przy ruchu 110st, pełen zakres otwarcia i zamkniecia podwozia, dodałem łożyska na dzwigniach goleni zlikwidowały wszelakie opory, dorobiłem duralowy orczyk, po poskładaniu nacieszyłem się nim jeden dzień :) porwał je mój kolega i powiedział że nie odda :). Musiałem wprowadzić jeszcze parę ulepszeń wyliczyłem idealnie zakres domykania klapek jest możliwość regulacji domykania w zakresie 29-34mm dodałem delikatne zabezpieczenie przed przypadkowym zamnieciem obciążonego podwozia, zobaczymy jak się sprawdzi :) .w piątek wyfrezowałem na gotowo kilka zestawów, postaram się wstawić małą relację ze skręcania jednej sztuki.

 

Wszystkie elementy składowe świeżo odebrane od polerowania elektrochemicznego zapewne na pozostałych zestawach będzie anoda ale i w tej opcji wygląda bardzo atrakcyjnie :) na fotce widać pierwszą wersję podwozia bez żadnych bajerów

post-10923-0-92448900-1355085072_thumb.jpg

 

wszystkie dzwignie

post-10923-0-66956400-1355085592_thumb.jpg

 

dzwignie goleni z łożyskami

post-10923-0-48332000-1355085642_thumb.jpg

 

zmontowany uchwyt serwa w rozmiarze 17x32mm takie jak np Hitec 225

post-10923-0-71810800-1355085696_thumb.jpg

 

uchwyt zamontowany do ramy

post-10923-0-25551100-1355085836_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze bajer! Tylko mocowanie zrób 20x42 na serwo standard bo mikrusa raczej nikt nie pcha na podwozia.

 

He he Pcha :) Wcale nie mikrus :) mam takiego cudaka średniaka co ma 8kg przy tej wielkości ale to cyfra i odpada, robiłem testy na coronie analogu 329MG co ma 4,5kg,siła jaka potrzebna do zamkniecia 890g i otwarcia 240g zawsze mnie to nurtowało i zmierzyłem :) dodatkowo żadna najmniejsza siła nie będzie przekazywana na serwo przy ladowaniu. ale jak trzeba to można zamontować uchwyt pod standarta :)

 

rama prawie poskładana

post-10923-0-29258800-1355089731_thumb.jpg

 

post-10923-0-92409100-1355089795_thumb.jpg

 

golenie

post-10923-0-95552000-1355089863_thumb.jpg

 

post-10923-0-22668800-1355089915_thumb.jpg

 

tutaj mam kpl goleni prosto z maszyny widać lekki dodatkowy promień takie wgłębienie w prowadnicy goleni powoduje że przy obciążeniu jak model stoi na kole to ciężo je zamknąć i serwo nie da rady przyupadkowo ruszyć, nie polamiesz klapek tak samo nawet jak dzwignie goleni nie dojdą do samego końca w prowadnicach to przy obciazeniu podczas ląowania siła wciągnie dzwignie goleni w to zagłęienie i nie będzie przekazywana żdna siła na orczyk serwa

post-10923-0-06926600-1355090551_thumb.jpg

 

 

 

 

No i zasadnicze pytanie- za ile? Dostępne podwozia są kosmicznie drogie- około 270-300zł.

 

 

A co do ceny to nie mam na czym się wzorować i porównywać :) chyba nie masz na myśli tego cuda z bokami z bakielitu he he co czasami bywa w sklepach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to cudo mam na myśli. Mam takie w swoim Swifcie 3.73m (było w zestawie). Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być.

 

edit:

A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiada blokadę po otwarciu i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie by miało tego patentu nie być.

 

edit:

A i ważne jeszcze abyś pomyślał nad sposobem mocowania tego podwozia do np. wklejonej poziomo sklejki.

 

 

ja też miałem to podwozie w łapach koszmarek materiałowy :) powinni tego zabronić sprzedawać i w tym co miałem nie byo zabezpieczenia, ale ogónie takie coś to podstawa , bo pourywane klapki bolą bardzo :)

ten standartowy sposób mocowania jest chyba najprostszy i daje najwięcej sfobody w regulacjach podwozia ale nie widzę problemu z dostosowaniem uchwytu wg indywidualnego zamówienia he he. robiłem dla Amerykanów duuuże podwozioa amortyzowane amortyzatorami gazowymi pod koło 125mm i było uchwycone tylko z jednej strony do wręgi ze sklejki 12mm i chyba stykało ale jak masz jakiś pomysł to podpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja je mam i nie mam zastrzeżeń akurat. Po otwarciu mogę sobie naciskać na koło ile wlezie a serwo i tak milczy. Blokada nie zadziała jeśli źle ustawi się końcowy zakres serwa. Wystarczy, że będzie o 1mm za mało i blokada nie zadziała.

Co do mocowania to wystarczy, że zrobił byś na obu końcach małe nacięcia na takie blaszki jak na mojej ostatniej fotce mocowane poprzecznie- dociskające podwozie do elementu ze sklejki czy innego materiału. No i oczywiście te 2 dodatkowe elementy w zestawie. Śruby czy tam wkręty to może już we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudeńko. Jezu jak ja uwielbiam takie rzeczy :)

 

Ja też lubie robić takie cuda :)

 

dalsze działania praktycznie uzbrojone podwozie jeszcze zamontować wysięgniki od domykania klapek.

 

post-10923-0-60503500-1355177158_thumb.jpg

 

dzwignia otwierania podwozia ma otwory wyliczone do orczyka 11 13 i 14,5mm wg uznania zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce

post-10923-0-11774900-1355177190_thumb.jpg

 

 

post-10923-0-65800500-1355177213_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramka domykania klapek poskładana

 

post-10923-0-76062700-1355249909_thumb.jpg

 

zamontowane na ramie powinien być skok domkniecia dpasowany dla klapek szerokości 20 25mm na stronę klapki będą się zamykały i dociągały praktycznie przy zamkniętym kole a otwierały prawie natycmiast po lekkim ruchu goleni

 

post-10923-0-73706700-1355249939_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek.....

czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie.

 

trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku.

Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler...

 

ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm?

a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło?

jednakową dla różnych wielkości koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek.....

czekaj, muszę nastawić sobie szczękę...moje uznanie.

 

trzeba teraz wymyślić przeźroczysty lub mocno wyażurowany kadłub - tego nie mozna chować w środku.

Planujesz wersję do montażu "na zewnątrz"? Wiesz, anoda, poler...

 

ile waży (w gramach i złotówkach) taki mechanizm dla koła 70, 75 i 90 mm?

a, i jaką średnicę ma pręt (wał), na którym jest mocowana dźwignia napędu i który przenosi całe obciążenie działające na koło?

jednakową dla różnych wielkości koła?

 

Sory ale brak czasu już odpowiadam na pytania :) narazie mam tylko wersje do koła 90mm sama rama waży 130g plus koło ja mam ciężkie Robbe 55g

mam już rozrysowane podwozie trochę masywniejsze pod koło 100mm i pod serwo średnie i standard z możiwościa zamocowania wysięgnika z orczykiem pod linki do kierunku przy czym rama będzie miała szybką możliwość pełnej rozbudowy do zamontowania amortyzacji w opcji :)

Będe też robił proste podwozie do 2,5metra szybola i pod koło 60mm taką prościzne :) Wał ma 4mm z pręta sterującego od jakiegoś heli JRa baaardzo twardy

a na chwilę obecną zmontowałem nowe kolejne podwozia jest jeszcze przed elektropolerowaniem ale widać je w całej okazałości :)

 

podwozie otwarte

post-10923-0-51375200-1355598370_thumb.jpg

Podwozie zamknięte

post-10923-0-43141300-1355598399_thumb.jpg

 

na tej fotce zaznaczyłem miejsce od jakiego momentu zaczynają się dociągać klapk

ipost-10923-0-51583100-1355598426_thumb.jpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podwozie do szybowca gotowe.

 

Brak czasu heh ale i tak udało się wypuścic wersje ostateczna podwozia na rynek Polski, to widoczne na fotkach jest do szybowca pod koło 90mm i rozpiętości ok 4-4.5mi wadze 5-6.5kg waga bez koła 130g, anoda w wersji twardej do tego elektropolerowanie daje wspaniały efekt, jak by co mam wyskrobanych 10sztuk :D bo jednej sztuki dla siebie nie opłacało się obrabiać i anodować

w przygotowaniu jest podwozie dla kolegi pod koło 100mm i amortyzowane na sprężnach gazowych, do szybola 7m pod koło 115mm

 

Podwozie szybowca foto 1

post-10923-0-67438900-1359224010_thumb.jpg

podwozie do szybowca Asg 29 foto 2

post-10923-0-19589800-1359224004_thumb.jpg

Podwozie do makiety szybowca foto 3

post-10923-0-28359600-1359223930_thumb.jpg

post-10923-0-03636300-1359224002_thumb.jpg

post-10923-0-71945400-1359224008_thumb.jpg

post-10923-0-93828700-1359224006_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.