M52 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Mam regulator, pakiet, silnik i odbiornik od aparatury TG9x i nasuwa mi się kilka pytań o połączenie tych urządzeń. silnik http://www.hobbyking...?idProduct=6246 regulator http://www.hobbyking...?idProduct=4312 odbiornik URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=717b9a17b5f522bd][/url] pakiet http://www.hobbyking...?idProduct=9164 złącza http://www.hobbyking...idProduct=10414 http://www.hobbyking...sp?idProduct=68 schemat z instrukcji regulatora Wdzięczny będę Kolegom za odpowiedź na kilka moich pytań. 1.Podłączenie silnika do trzech czerwonych kabelków czerwonych wystających z jednej strony regulatora - czy kolejność jest obojętna? Kable wystające z silnika mają rózne kolory. 2.Połączenie silnika z regulatorem zrobić za pomocą "goldów"? Jak to lutować z tymi cienkimi kabelkami? 3.Połączenie regulatora z akumulatorem zrobić za pomocą tych drugich złączek w oprawie z plastiku? Czarny kabel z pakietu łączyć z czarnym kablem regulatora wystającym z drugiej strony regla, obok przewodów z wtyczką do odbiornika?. 4.W który rządek pinów odbiornika wpinać wtyczkę regulatora? 5.Wtyczka wchodzi w dwóch położeniach, czy ma to jakieś znaczenie, czy po prostu wpinac "jak podejdzie"? 6.Wdzięczny będę za jakieś porady na temat lutowania tych złączek na przewodach. Lut mam, lutownice też, ale żadnego pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 1.Kolejność obojętna. Jeśli będzie się kręcił w złą stronę zamień ze sobą 2 przewody. 2.Jeśli nie planujesz przemeblowań i częstego wyjmowania regulatora z modelu można połączyć przewody regulator-silnik lutując je do siebie i odpowiednio izolując. 3.Dokładnie tak. 4.Tam gdzie masz kanał gazu. Zwykle 3. 5.Czarnym przewodem do spodu odbiornika. 6.1.Odcinając złącze pakietu (kto to wymyślił takie złącze w miejscu gdzie może płynąć ponad 20A?!!) przecinaj przewody POJEDYNCZO! 6.2.Obejrzyj sobie na YT kilka poradników How to Solder 6.3.Odizoluj POJEDYNCZO, zabiel sobie cyną przewód i złącze. Dociśnij rozgrzanym grotem do siebie i dodaj odrobinę cyny. Polutowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M52 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Dzięki za informacje. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Czy w tych złączach w obudowach z tworzywa do łączenia pakietu konieczny jest jakiś demontaż styków przed lutowaniem, czy trzeba grzać styk siedzący w oprawie? Wyglądają na nierozbieralne, ale wolę się upewnić. Jeśli chodzi o zamianę przewodów do silnika, to jak rozumiem chodzi o skrajne przewody, łączone z kablem czarnym i czerwonym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Chodzi o te XT60? Tak lutuje się w obudowie bo są nierozbieralne. Tworzywo jest odporne na temperaturę nic się nie stanie. Nie bardzo rozumiem o co chodzi ale aby zmienić kierunek obrotów silnika należy zamienić dwa z 3 przewodów regulator-silnik. Czyli te podpisane A B C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Macieju tak obrazowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M52 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Jeden obraz wart tysiąca słów Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi