boreq Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Witam. Zwracam się z serdeczną prośbą o poradę przy wymianie łożysk w silniku Hyperion ZS4045/12. Na razie zdjąłem/odkręciłem elementy widoczne na fotografii. Nigdy nie zmieniałem łożysk w silniku, więc nie mam pojęcia, jak do tego podejść. Zapasowe łożyska (oryginalne) mam. Powód wymiany - podczas pracy słychać, jakby coś "dzwoniło". Jak był nowy, raczej tak nie robił, pracował bardzo czysto. Silnik jest po 3 sezonach w modelu YAK54 AXAR 1,8m, 8s 5000mAh, 19x12 APCE. Prądy na poziomie 60-70A, więc przeciążany nie był. Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki. Sam chwilowo wolę nie ruszać, żeby nie napsuć. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Radek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Włóż wałek, taki, by luźno wchodził do otworu w łóżysku (może być cienki wkrętak płaski). Przekoś go, tak by się oparł na przeciwległym łożysku. Trzymając całość w ręku, z czuciem pukaj w wypychacz, obracająć go lekko, aż łożysko się wysunie. Drugie, po wybiciu pierwszego usuniesz już łatwo. Nie przejmuj się, że mozesz uszkodzić wianuszek od kulek, bo i tak łożysko juz się do niczego nie przyda. Jeśli zrobisz to umiejętnie, to nawet tego pierwszego nie uszkodzisz. Nowe łożyska wbijesz bez problemu. W końcu wpychasz je w bardzo miękki materiał, jakim jest Al. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boreq Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 W tym silniku trzeba w sumie wymienić 4 łożyska. Dwa są zupełnie małe (identyczne), jedno średnie i jedno duże. Na zdjęciu widać średnie (w środku) i duże (między wirnikiem a stojanem). W średnim wewnątrz jest jeszcze niewyjęty wał. Otwór, który jest widoczny, jest tak naprawdę nagwintowanym otworem w wale. W otwór ten była wkręcona śruba z mosiężną podkładką (ze zdjęcia). Otwór w wale jest głęboki na 14mm. Żeby zrobić to, o czym piszesz, musiałbym chyba usunąć wał? Racja? Lecz wydaje mi się, że nie mogę chwilowo wybijać wału, ponieważ stojan względem wirnika stracą centryczność i się "skleją" ze sobą - chyba? Nie mam pojęcia, gdzie są te najmniejsze łożyska. Nie wiem, czy mam rację, ale najlepiej jakby stojan wypchnąć łącznie z wałem. Ale jak to zrobić? A może się mylę? Oglądam ten silnik ze wszystkich stron i nic mi nie przychodzi do głowy. "Murza bózgów" trwa Będę wdzięczny za jakieś kolejne rady. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Musisz usunąć wał. Inaczej się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi