Dawid2379 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Postanowiłem zbudować tricopter, ustawienia płytki KK2.0 z filmiku na Youtube: płytka ta sama jak i wersja v1.2, wszystko podłaczone taj jak byc powinno, silniki, regulatory odpowiednio dobrane. problem najlepiej opisze film: http://youtu.be/wA-0uQQBOvE Zastanawiam się czy muszę mieć użyte wej AUX jak to widziałem w kilku filmikach aby tri sam ustawiał sobie położenie, tylko że ja mam apkę 4ch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid2379 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Może ktoś mi wytłumaczy dlaczego w większości tricoptery mające płytkę KK2.0 maja wykorzystane wejście AUX, do czego tak naprawde je się stosuje???, może jest to powodem że nie potrafię zapanować nad tri. Wgrałem starsze firmware na KK2.0 i efekty samoczynnego przyśpieszenia silnika jak na filmie nie ma. Przy v1.4, v1.5 zaczyna sie taki problem, v1.1 v1.2 jest ok chociaż ciężko latać. Musialbym mieć chyba dwa lata doświadczenia:/ Ciekaw jestem czy są typowo firmware pod tri może to by coś zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Prosisz się o poważne uszkodzenie ciała (i mienia). Wielowirnikowce dopóki nie są dokładnie poustawiane potrafią być bardzo nieprzewidywalne. Nigdy nie rób tego rodzaju testów z założonymi śmigłami (tym bardziej ze śmigłami w domu gdzie nie będziesz miał gdzie odskoczyć). Zamiast śmigła żeby łatwo określić kierunek obracania się silników - załóż na ich ośki po kawałku taśmy izolacyjnej. Co do Twoich problemów - zdecydowanie pokombinuj z innymi wersjami firmware-ów. Miałem podobne problemy. Tylko pozdejmuj śmigła! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid2379 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Na szczęście nic się nie stało, śmigła bardzo mocno zamocowane, ale dostosuje się do rad. Nastepnym razem przeprowadze testy ze śmiglami ale ze znacznej odległości. Testowałem chyba 4 firmware, różne konfiguracje samej płytki KK2.0 to z forum, to z Youtube, nic nie zapewnia stabilnego lotu. Im więcej "szperam" tym bardziej zdaje sobie sprawę że aparatura 4 kanałowa nie wystarczy do tego aby TRI SAM POZIOMOWAŁ SIĘ PO PUSZCZENIU DRĄŻKA DO POZYCJI NEUTRALNEJ, i tutaj chyba jest potrzebny piaty kanał aby wykorzystać AUX oraz akcelerometry. I to chyba będzie ten tryb self level -autopoziomowanie, brnę w dobrym kierunku czy nie? Bo jeśli to kwestia ustawień a akcelerometry powinny działać w trybie normal to będę wniebowzięty, bo inaczej musiałbym kupić lepsza aparature. Puki co da się latać ale tak że throtle do góry i potem już tri robi co chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Ustawiłeś zakresy przepustnic na esc? Zresetrowałes ustawienia żyr i akcelerometrów? Samopoziomowanie to nie magiczny sposób na samolatającego tri. Lepiej ustaw porządnie go na zyrach, wyreguluj esc tak zeby reagowały tak samo na przepustnicę i naucz się latać bez samopoziomowania, któe i tak cudownie nie działa w KK2.0 ,,, zajzyj w menu pokazujace pracę czujników, jak reagują zyra i acc czy prawidłowo... moze coś trzeba odwrócić albo wyzerować w poziomie (płytka tez musi sie dowiedziec gdzie jest poziom, sama tego nie będzie wiedzieć.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 A Ci ze swej strony moge powiedzieć że zabiłem swoją płytę przez autopziomowanie. A latałeś juz tym tri? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid2379 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 O, przyzwyczajony do ignorowania kilka dni nie bylem na forum, Wszystko ustawione jak trzeba. Jak się okazało, aby włączyć AUTO LEVEL należy podać na wej. AUX w KK2.0 syg z odbiornika, a że ja mam odbiornik 4-kanałowy to co- attiny13 w programator i kod w C i już mam piaty kanał, podłączyłem i auto-level włączone (na stałe). Co do latania, tak latałem ale jakieś 10min. nawet fajnie było ale nie to co sobie wyobrażałem, problemem był jeden z silników. ciężko go się obracało - dlatego mi później startował i to jest tez powodem że nie latał idealnie, trochę nim trzepało, zabawa się skończyła jak straciłem zasięg. Nadajnik niby na 2km a przy 50 m tri spadł w śnieg i po zabawie spalił sie jeden regulator, Pytanie mogę na ogon zastosowac silnik e-maxa cf2822, zamiast tego fabrycznie niedorobionego http://www.hobbyking...?idProduct=8622, różnica w poboże pradu to 3.5A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi