Jump to content

Problem tricopter


Dawid2379

Recommended Posts

Postanowiłem zbudować tricopter, ustawienia płytki KK2.0 z filmiku na Youtube:

płytka ta sama jak i wersja v1.2, wszystko podłaczone taj jak byc powinno, silniki, regulatory odpowiednio dobrane.

problem najlepiej opisze film:

http://youtu.be/wA-0uQQBOvE

Zastanawiam się czy muszę mieć użyte wej AUX jak to widziałem w kilku filmikach aby tri sam ustawiał sobie położenie, tylko że ja mam apkę 4ch

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś mi wytłumaczy dlaczego w większości tricoptery mające płytkę KK2.0 maja wykorzystane wejście AUX, do czego tak naprawde je się stosuje???, może jest to powodem że nie potrafię zapanować nad tri.

Wgrałem starsze firmware na KK2.0 i efekty samoczynnego przyśpieszenia silnika jak na filmie nie ma. Przy v1.4, v1.5 zaczyna sie taki problem, v1.1 v1.2 jest ok chociaż ciężko latać. Musialbym mieć chyba dwa lata doświadczenia:/

Ciekaw jestem czy są typowo firmware pod tri może to by coś zmieniło

Link to comment
Share on other sites

Prosisz się o poważne uszkodzenie ciała (i mienia). Wielowirnikowce dopóki nie są dokładnie poustawiane potrafią być bardzo nieprzewidywalne. Nigdy nie rób tego rodzaju testów z założonymi śmigłami (tym bardziej ze śmigłami w domu gdzie nie będziesz miał gdzie odskoczyć). Zamiast śmigła żeby łatwo określić kierunek obracania się silników - załóż na ich ośki po kawałku taśmy izolacyjnej.

 

Co do Twoich problemów - zdecydowanie pokombinuj z innymi wersjami firmware-ów. Miałem podobne problemy. Tylko pozdejmuj śmigła!

Link to comment
Share on other sites

Na szczęście nic się nie stało, śmigła bardzo mocno zamocowane, ale dostosuje się do rad. Nastepnym razem przeprowadze testy ze śmiglami ale ze znacznej odległości. Testowałem chyba 4 firmware, różne konfiguracje samej płytki KK2.0 to z forum, to z Youtube, nic nie zapewnia stabilnego lotu. Im więcej "szperam" tym bardziej zdaje sobie sprawę że aparatura 4 kanałowa nie wystarczy do tego aby TRI SAM POZIOMOWAŁ SIĘ PO PUSZCZENIU DRĄŻKA DO POZYCJI NEUTRALNEJ, i tutaj chyba jest potrzebny piaty kanał aby wykorzystać AUX oraz akcelerometry. I to chyba będzie ten tryb self level -autopoziomowanie, brnę w dobrym kierunku czy nie? Bo jeśli to kwestia ustawień a akcelerometry powinny działać w trybie normal to będę wniebowzięty, bo inaczej musiałbym kupić lepsza aparature.

Puki co da się latać ale tak że throtle do góry i potem już tri robi co chce

Link to comment
Share on other sites

Ustawiłeś zakresy przepustnic na esc? Zresetrowałes ustawienia żyr i akcelerometrów? Samopoziomowanie to nie magiczny sposób na samolatającego tri. Lepiej ustaw porządnie go na zyrach, wyreguluj esc tak zeby reagowały tak samo na przepustnicę i naucz się latać bez samopoziomowania, któe i tak cudownie nie działa w KK2.0 ,,, zajzyj w menu pokazujace pracę czujników, jak reagują zyra i acc czy prawidłowo... moze coś trzeba odwrócić albo wyzerować w poziomie (płytka tez musi sie dowiedziec gdzie jest poziom, sama tego nie będzie wiedzieć.)

Link to comment
Share on other sites

O, przyzwyczajony do ignorowania kilka dni nie bylem na forum, Wszystko ustawione jak trzeba. Jak się okazało, aby włączyć AUTO LEVEL należy podać na wej. AUX w KK2.0 syg z odbiornika, a że ja mam odbiornik 4-kanałowy to co- attiny13 w programator i kod w C i już mam piaty kanał, podłączyłem i auto-level włączone :D (na stałe).

Co do latania, tak latałem ale jakieś 10min. nawet fajnie było ale nie to co sobie wyobrażałem, problemem był jeden z silników. ciężko go się obracało - dlatego mi później startował i to jest tez powodem że nie latał idealnie, trochę nim trzepało, zabawa się skończyła jak straciłem zasięg.

Nadajnik niby na 2km a przy 50 m tri spadł w śnieg i po zabawie spalił sie jeden regulator, Pytanie mogę na ogon zastosowac silnik e-maxa cf2822, zamiast tego fabrycznie niedorobionego http://www.hobbyking...?idProduct=8622, różnica w poboże pradu to 3.5A.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.