ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Czy to normalne że w trybie Normal po odpięciu kabli zasilających silniczek bezszczotkowy (zostawiłem tylko czarny kabel) zmieniając Throtle nie zmienia się kąt łopat? A jak przełączę nadajnik w tryb 3D to mogę regulować kąt? Mój Heli nie chce się wznosić i szukam przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Jak masz ustawione krzywe skoku w normalu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 No i tu się zaczynają schody :/ Helika mam od kilku dni, jeszcze nim nie latałem nawet i jest to mój pierwszy model RC, więc jestem całkowicie zielony. A żeby było mi trudniej kupiłem helika używanego, który nie wiem czy wszystko ma ustawione. Gdy włączę obroty na max nie odrywa się od ziemi (poza tym wszystkie stery działają (nie wiem czy są dobrze ustawione, ale serwa chodzą). Jak do tej pory nie ustawiałem nic w nim. W mojej aparaturze chyba nie ma możliwości ustawiania krzywych. Jest to Robbe XH-6, a tak wygląda: Mam do tego jakąś instrukcję po angielsku w pdf, ale jest chyba nie kompletna, bo nie ma w niej żadnych zdjęć, ani rysunków, co osobie nie będącej w temacie ogromnie utrudnia zrozumienie jej. Na którymś odcinku warsztatów na: http-~~-//www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ANl6ZyOQGTg&list=UUKeGGS1Z2z_c44xDKpdyHrg#t=342s zobaczyłem jak ustawiają łopaty, no i tam było widać, że jak (przy odłączonym silniku) poruszyć lewym wolantem przód<-->tył to powinna cała tarcza poruszać się góra/dół. U mnie tak jak wyżej pisałem (może trochę nieprecyzyjnie) cała tarcza porusza się tylko wtedy, gdy przełączę aparaturę na 3D. Czy to jest normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Instrukcja do nadajnika koniecznie. Pytanie co to za heli? Patrzysz na heli od d*** strony. Masz gaz w lewym drążku: więc lewy drąg góra dół -> ruch całej tarczy góra dół. Lewy drąg prawo lewo -> jeżeli masz serwo na ogonie to powinny się zmieniać kąty łopatek ogonowych. Prawy drąg góra dół -> pochylanie tarczy przód-tył. Prawy drąg lewo-prawo -> pochylanie tarczy lewo-prawo. Heli to niebezpieczna zabawka. Zanim polecisz sprawdzasz wszystkie połączenia, snapy, wszystko ma chodzić bez oporów ale bez luzów. Pomaga delikatne przetarcie smarem kulek jak już... Wyważasz łopaty wirnika głównego koniecznie! Obie łopaty muszą mieć takie same kąty i być w tej samej płaszczyźnie w zawisie - to się nazywa poziomowanie (tak na pół gazu tuż przed oderwaniem). Jeżeli to ten model z allegro to masz problem z częściami. Jest po lekkim krecie, sprawdż wał główny, spindel - czyli łącznik łopat, belkę ogonową i wał ogona. Jeżeli cokolwiek masz krzywe, to masz do wymiany. http://www.mz-modell...6_anleitung.pdf 18 strona masz opis ustawień, co czym - niestety w języku uznawanym za barbarzyński Tak notabene, latałeś kiedyś heli? Ach sorry doczytałem że to pierwszy model => polecam symulator - zdecydowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Tak to ten model z Allegro. Co do części to w Lublinie jest sklep dystrybutora Robbe i powiedzieli,że części mają jakby co. A więc po kolei: Aparatura na normal: lewy drąg góra/dół -> nic się nie dzieje lewy drąg prawo/lewo -> zmieniają się kąty łopatek ogonowych prawy drąg góra/dół -> pochyla się tarcza przód/tył prawy drąg lewo/prawo -> tarcza pochyla się lewo/prawo Zastanawia mnie dlaczego brak odzewu gdy ruszam lewy drąg góra/dół, ale gdy przełączę aparaturę na 3D wtedy tarcza chodzi tak jak powinna. W zasadzie poza zniszczoną kabiną i małym wgnieceniem na ogonie (nie czuć oporu na wirniku ogona) to nie widać uszkodzeń. Wyważaniem, smarowaniem itd zajmę się później. Martwi mnie ten lewy drąg góra/dół. Wszystko wskazuje, że teoretycznie działa (ale tylko w 3D), więc dlaczego nie działa w Normal? Może niechcący coś przestawiłem w aparaturze? Tylko co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Poproś kogoś kto zna niemiecki, żeby ptrzetłumaczył Ci fragmenty które zaczynają się od CCPM - chyba że trafisz polską instrukcję, no ew. angielską... tam coś jest napisane o gałkach, na twoim dolnym zdjęciu gałki z lewej i prawej. Zdaje się, że w obu trybach ustawiasz odzielnie górę i dół. Kąty masz w instrukcji od heli i do normala i do acro/3D. http://www.rctube.eu...de1%2035MHz.pdf tu masz man do heli. To dość spora maszyna, proponuje bardzo uważać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 No właśnie tą instrukcję mam (chociaż dziwna jest bo nie ma w niej żadnych zdjęć ani rysunków i nadal nie wiem który przycisk/pokrętło do czego służy), ale z tego co wyczytałem w niej powinienem przed startem ustawić w tym heliku model H, czyli Normal Helicopter. Tymi gałkami kręciłem, ale nie zauważyłem zmian. Lewa gałka i ....................................................................................Prawa gałka: Jestem bardzo ostrożny z nim, jeśli go w ogóle odpalam, to robię to bardzo powoli, a pomimo to jak dam mu lewy drążek na max w przód to nie pójdzie do góry, chociaż obroty idą na max (myślę że to przez ten brak ruchu tarczy. Póki co udało mi się zainstalować HeliSimRC i sobie "latam" tam i tym sobie osładzam ten zakup blackriver jeśli wiesz do czego one służą to proszę pomóż mi. Z tego co widzę to są one odpowiedzialne za kanał 5 i 6, ale dla mnie to znaczy tyle co x i y :/ czyli nic Co może oznaczać PIT i PLT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Skombinuj angielski manual, niemieckiego nie havlam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ale ten manual, który podałeś jest po angielsku (od 1 do 9 strony), ja mam właśnie ten sam i jest on jakiś wybrakowany, bo nie ma żadnych ilustracji w nim. Ja z angielskim też nie najgorzej stoję, ale tu się kłania język "branżowy" i przez to wiele nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W załączniku masz kawałek instrukcji od mojego nadajnika, masz ze strzałkami co jak się nazywa... Yaw to inaczej ogon/tail rotor. To masz do przetłumaczenia (z pdf jest bez śmieciów): CCPM: HubschrauberrnOdelie mit 3-Punkt Ansteuerung der Taumelscheibe 1. Mischen der Kanäle I, 2, 3 und 6 im CCPM-MOde. 8nstellen der Pitchmitte mit Drehregler "C", 8nstellen des maximaien Ausschlags mit Drehregler "0". 2. Duai-Rate für die Kanäle 1,2 und 4 mit Sch~er 3 iY,,). Obere Schaherstellung: 100%, untere SchaltersteIlung: 70% . 3. Umschalten des Kreisels zwischen Nonnalmodus und Heading-Hold Modus mit Schalter 1 iE"). 4. Umschalten der Gas-Pitch-Einsteilungen mit Schalter 2 ("F"). Hintere Stellung: Norrnaiflug, vordere Stellung: Kunstflug. 5. Servo-Reverse für die Kanäle I, 2, 3, 4 und 6. 6. Sperren der eingestel~en Funktionen mit Schalter "Lock" 7. Unterspannungsalarm durch blinkende, rote LED. Niech ktoś też przetłumaczy Ci opisy do rys 21 od nadajnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Oczywiście nie chcę, żeby ktoś za mnie odrobił lekcję, ale czym się różni: NORMAL HELICOPTER od CCPM HELICOPTER? I drugie pytanie to tail/rotor to jest główne śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Tail rotor to OGON, main rotor -> główny . http://www.rchelicopterfun.com/ccpm.html - sensowny opis CCPM cyclic collective pitch mixing i taką tarcze 120 stopni masz w swoim heli. Jeżeli chodzi o normal heli (ja na ten przykład w Multiplexie tego nie mam), to zdaje się że mixing tarczy jest po stronie odbiornika a nadajnik masz "samolotowy" - ale tu już nie chce zmyślać. Zresztą jest parę osób latających heli, może będzie im się chciało naprodukować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 No więc tak, nadal tarcza rusza się góra/dół tylko w trybie 3D, w trybie Normal ani drgnie. Jednak odkryłem że tym pokrętłem mogę regulować położenie tarczy. Czy ma ktoś jakieś sugestie co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Tak jak ktoś powiedział wcześniej instrukcja do nadajnika to podstawa. Masz pokopane krzywe skoku dla normala ,a pewnie w 3D też dlatego odradzam na razie uruchamianie helika.To radio miałem w ręku jakiś czas temu i jak pamiętam to sporo rzeczy można zaprogramować (min krzywe skoku i gazu). To radio ma 3 punktowa krzywą . Pokretała służą w trybie programowania do ustawienia krzywej skoku i gazu a w locie w trybie normal działają jako trymery zawisu. Oczywiście wszystkie informacje jak dotąd udzielam tylko i wyłacznie z pamięci , a ta jak wiadomo bywa zawodna. I jeszcze raz odradzam próby z rozkręcaniem wirnika jak nie wiadomo jak co jest poustawiane, bo helik niewielki ale krzywdę może zrobić sporą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 No właśnie w tym manualu co jest kilka postów wcześniej nie znalazłem nic na temat programowania aparatury. Czy ma ktoś jakieś skany instrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 No udało mi się wreszcie Kolega Tomek miał rację, niechcący poprzestawiałem wszystko. Przełączając przełącznik "MODEL" w pozycję ADJUST przechodzi się w tryb programowania, i wtedy lewym pokrętłem ustawia się "środkową pozycję tarczy", a prawym "maksymalne wychylenia tarczy" (nie wiem jak to się fachowo nazywa, jak by ktoś podpowiedział byłbym wdzięczny). Widocznie musiałem włączyć aparaturę w trybie programowania, przesunąć prawe pokrętło na zero i wtedy maksymalne wychylenia wynosiły zero, dlatego nie miałem reakcji na lewy drąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi