Lukasz Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Cześć, Kupiłem na allegro Ergo 30. Mam go już w domku, ale z racji tego że jestem praktycznie zielony w temacie heli spalinek proszę o pomoc/porady. Wiem że muszę zrobić mu przegląd a więc kilka pytań: 1.) Co posprawdzać czy nie jest popękane 2.) Na których sprawdzić luzy? 3.) Domyślam się że wyważenie elementów wirujących to podstawa...(?) 4.) Model leżał 2 lata na półce bez spuszczonego paliwa. W zbiorniku, wężyku i (prawdopodobnie) silniku paliwo odparowało i pozostał sam olej. Czy wystarczy przepłukać zbiornik, wężyki i silnik będzie chodzić, czy trzeba rozebrać całość, silnik na części i wymyć całość (czym)? A najchętniej to spotkałbym się z kimś na chwilkę z Warszawy kto się na tym zna i podpowiedziałby mi co i jak... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam712 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Pierwsza sprawa-poszukaj instrukcji,przydaje się przy regulacji(długości wężyków,popychaczy ,kąty natarcia itp)Zajrzyj też na WKmodel ,to pierwsza polska strona heli jaką znalazłem.MUSISZ też zajrzeć do Elementarza heli Jarosława Hajduka. Skompletuj narzędzia-dobre inbusy(1-3mm), krzyżak,dwa nasadowe klucze 5,5,szczypce do snapów,klej do śrób średni(niebieski) Pierwsze do wymiany na pewno pójdą wężyki paliwowe,mycie zbiornika i gaźnikanp.denaturatem. Jeśli masz instrukcję rozbieraj i sprawdzaj wszystkie elementy helika. Sprawdź na szybie czy są proste wały-wirnika,ogona,spindel. Łożyska chodzą równo,zębatki nie zużyte,pasek ogona ma wszystkie zęby? Łożysko jednokierunkowe wirnika i rozruchu się nie zacinają? Wszystkie snapy są sprawne? Blachy i łączniki ramy,rura ogonowa i jej wsporniki nie są pokrzywione? O przeglądzie silnika nie wspominam,bo to oczywiste. Wyważenie wszystkiego co wiruje to podstawa(opisy znajdziesz na EP heli,u Waldiego i na WKmodel).Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Cześć W Ergo po dłuższej eksploatacji pęka wewnętrzna rama o ile jest oryginalna czyli stalowa. Miejsce to tuż pod głowicą. Drugim szwankującym elementem to przesuwająca się rura ogona a dokładniej wsuwająca sie w uchwyt mocujący ją czyli ten tuz za obudową. Czyli pasek dostaje luzu już po jednym locie. Trzeba to zdemontować i nakleić (nawinąć) coś na rurę w miejscu ściskanym przez plastik np. folię samoprzlepną. Przy montażu oczywiście nie zapomnij o skręceniu paska. A co do paska to sprawdź czy są zęby ale też czy nie są zerwane z jednej strony bo tak sie właśnie dzieje najczęściej. Powodzenia !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.