Skocz do zawartości

Ergo 30 (przegląd)


Lukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Kupiłem na allegro Ergo 30. Mam go już w domku, ale z racji tego że jestem praktycznie zielony w temacie heli spalinek proszę o pomoc/porady.

Wiem że muszę zrobić mu przegląd a więc kilka pytań:

1.) Co posprawdzać czy nie jest popękane

2.) Na których sprawdzić luzy?

3.) Domyślam się że wyważenie elementów wirujących to podstawa...(?)

4.) Model leżał 2 lata na półce bez spuszczonego paliwa. W zbiorniku, wężyku i (prawdopodobnie) silniku paliwo odparowało i pozostał sam olej. Czy wystarczy przepłukać zbiornik, wężyki i silnik będzie chodzić, czy trzeba rozebrać całość, silnik na części i wymyć całość (czym)?

 

A najchętniej to spotkałbym się z kimś na chwilkę z Warszawy kto się na tym zna i podpowiedziałby mi co i jak... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pierwsza sprawa-poszukaj instrukcji,przydaje się przy regulacji(długości wężyków,popychaczy ,kąty natarcia itp)Zajrzyj też na WKmodel ,to pierwsza polska strona heli jaką znalazłem.MUSISZ też zajrzeć do

Elementarza heli Jarosława Hajduka.

Skompletuj narzędzia-dobre inbusy(1-3mm), krzyżak,dwa nasadowe klucze 5,5,szczypce do snapów,klej do śrób średni(niebieski)

Pierwsze do wymiany na pewno pójdą wężyki paliwowe,mycie zbiornika i gaźnikanp.denaturatem.

Jeśli masz instrukcję rozbieraj i sprawdzaj wszystkie elementy helika.

Sprawdź na szybie czy są proste wały-wirnika,ogona,spindel.

Łożyska chodzą równo,zębatki nie zużyte,pasek ogona ma wszystkie zęby?

Łożysko jednokierunkowe wirnika i rozruchu się nie zacinają?

Wszystkie snapy są sprawne?

Blachy i łączniki ramy,rura ogonowa i jej wsporniki nie są pokrzywione?

O przeglądzie silnika nie wspominam,bo to oczywiste.

Wyważenie wszystkiego co wiruje to podstawa(opisy znajdziesz na EP heli,u Waldiego i na WKmodel).Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

W Ergo po dłuższej eksploatacji pęka wewnętrzna rama o ile jest oryginalna czyli stalowa. Miejsce to tuż pod głowicą. Drugim szwankującym elementem to przesuwająca się rura ogona a dokładniej wsuwająca sie w uchwyt mocujący ją czyli ten tuz za obudową. Czyli pasek dostaje luzu już po jednym locie. Trzeba to zdemontować i nakleić (nawinąć) coś na rurę w miejscu ściskanym przez plastik np. folię samoprzlepną. Przy montażu oczywiście nie zapomnij o skręceniu paska. A co do paska to sprawdź czy są zęby ale też czy nie są zerwane z jednej strony bo tak sie właśnie dzieje najczęściej.

Powodzenia !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.