Lukasz Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Cześć, Kupiłem na allegro Ergo 30. Mam go już w domku, ale z racji tego że jestem praktycznie zielony w temacie heli spalinek proszę o pomoc/porady. Wiem że muszę zrobić mu przegląd a więc kilka pytań: 1.) Co posprawdzać czy nie jest popękane 2.) Na których sprawdzić luzy? 3.) Domyślam się że wyważenie elementów wirujących to podstawa...(?) 4.) Model leżał 2 lata na półce bez spuszczonego paliwa. W zbiorniku, wężyku i (prawdopodobnie) silniku paliwo odparowało i pozostał sam olej. Czy wystarczy przepłukać zbiornik, wężyki i silnik będzie chodzić, czy trzeba rozebrać całość, silnik na części i wymyć całość (czym)? A najchętniej to spotkałbym się z kimś na chwilkę z Warszawy kto się na tym zna i podpowiedziałby mi co i jak... 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam712 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Pierwsza sprawa-poszukaj instrukcji,przydaje się przy regulacji(długości wężyków,popychaczy ,kąty natarcia itp)Zajrzyj też na WKmodel ,to pierwsza polska strona heli jaką znalazłem.MUSISZ też zajrzeć do Elementarza heli Jarosława Hajduka. Skompletuj narzędzia-dobre inbusy(1-3mm), krzyżak,dwa nasadowe klucze 5,5,szczypce do snapów,klej do śrób średni(niebieski) Pierwsze do wymiany na pewno pójdą wężyki paliwowe,mycie zbiornika i gaźnikanp.denaturatem. Jeśli masz instrukcję rozbieraj i sprawdzaj wszystkie elementy helika. Sprawdź na szybie czy są proste wały-wirnika,ogona,spindel. Łożyska chodzą równo,zębatki nie zużyte,pasek ogona ma wszystkie zęby? Łożysko jednokierunkowe wirnika i rozruchu się nie zacinają? Wszystkie snapy są sprawne? Blachy i łączniki ramy,rura ogonowa i jej wsporniki nie są pokrzywione? O przeglądzie silnika nie wspominam,bo to oczywiste. Wyważenie wszystkiego co wiruje to podstawa(opisy znajdziesz na EP heli,u Waldiego i na WKmodel).Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbyszek_ Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Cześć W Ergo po dłuższej eksploatacji pęka wewnętrzna rama o ile jest oryginalna czyli stalowa. Miejsce to tuż pod głowicą. Drugim szwankującym elementem to przesuwająca się rura ogona a dokładniej wsuwająca sie w uchwyt mocujący ją czyli ten tuz za obudową. Czyli pasek dostaje luzu już po jednym locie. Trzeba to zdemontować i nakleić (nawinąć) coś na rurę w miejscu ściskanym przez plastik np. folię samoprzlepną. Przy montażu oczywiście nie zapomnij o skręceniu paska. A co do paska to sprawdź czy są zęby ale też czy nie są zerwane z jednej strony bo tak sie właśnie dzieje najczęściej. Powodzenia !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.