jarek1303 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 W wolnych chwilach , pomału , w bólach , sklejam swój pierwszy model. Części wycięte laserowo nabyłem od kolegi z forum. Zastanawiałem się, czy nie umieścić tego tematu w dziale dla początkujących - aby zaoszczędzić sobie krytyki. Bo mimo przeciwności chcę ten model skończyć. Nie będę się rozpisywał o wymiarach modelu, bo jest on wszystkim znany. Parę fotek z tego co udało mi się stworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 ładnie wychodzi ale czemu w motoszybowcach umieściłeś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Pomyśl o przepływie powietrza chłodzącego przez model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Traktuje WICHERKA jako elektroszybowiec - dlatego umieściłem go tutaj. Jeżeli coś nie tak - to proszę moderatora o przeniesienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mam pytanie do użytkowików elektromodeli: - w WICHERKU zaplanowałem wmontować silnik DUALSKY o takich parametrach -Śmigło zamotowałem 11x7E -Waga modelu jaką przewiduje końcową ok.1900g Próby jakie wykonałem pokazały pobór prądu przez silnik 39,8A Ciąg mierzony wagą jak poniżej pokazał 1,45kg CZY TO NIE ZAMAŁY CIĄG? CZY POWINIEN BYĆ TAKI SAM JAK WAGA MODELU - LUB WIĘKSZY?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 W przypadku takich modeli nawet jedna trzecia wagi modelu daje radę a połowa to już jest dużo . To nie akrobat Przy takim ciągu jak teraz masz to będziesz miał nawet nadmiar mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A jakie zasilanie jest tego silnika 2S, 3S, 4S, 5S, ? wsadziłem podobny silnik DUALSKY XM4250CA-6 – 900W do modelu Cobry 3 800 g , na 4S start jest bardzo komfortowy przy tej masie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Dałem zasilanie 3S takie jak jest w opisie na pudełku. Nie ryzykowałem z większym zasilaniem (może źle odczytuje parametry silnika i zasilania????) Mój silnik to DULASKY 4250CA-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 W przypadku takich modeli nawet jedna trzecia wagi modelu daje radę a połowa to już jest dużo . To nie akrobat Przy takim ciągu jak teraz masz to będziesz miał nawet nadmiar mocy. Nie zgadzam się z kolegą moc zawsze jest potrzebna i dobrze jest jak jest to mniej więcej 1:1 przy w pełni naładowanym pakiecie. Nie lata się pełną mocą ale kiedy trzeba ratować przepadajacy model, wykonać krótki start, pocholować szybowiec, szybko uciec z kolizyjnego kursu, wyrwać model w górę przed przeszkodą i gdy zamierza się kręcić akrobację taka moc się bardzo przydaje. Mocny silnik obciążony na 50-80% to wyższa sprawność układu (nie ma strat na ciepło) silnik pracujący stale na 100% mocy to przy okazji grzałka do herbaty oddajemy energię na ciepło za friko. Obecnie modernizuję mojego historycznego prawie 50 letniego Wicherka 25. Jego napęd to LiPol 4s/4500mAh pobór prądu 30-35 A a ciąg silnika ok. 2,0 kg. Radzę zastosować silnik na pakiet 4S z wolniejszym smigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Dałem zasilanie 3S takie jak jest w opisie na pudełku. Nie ryzykowałem z większym zasilaniem (może źle odczytuje parametry silnika i zasilania????) Wszystko ok silnik dedykowany na 3S popróbował bym z innym śmigłem np. 12x6 żeby wyciągnąć więcej z silnika bo ma możliwości a dla Wicherka o tej masie starczył by silnik o połowę słabszy bo pewnie latać 3D nim nie będziesz. Ciąg zespołu napędowego to nie wszystko, ważna jest też prędkość strumienia zaśmigłowego. Nie zgadzam się z kolegą moc zawsze jest potrzebna i dobrze jest jak jest to mniej więcej 1:1 przy w pełni naładowanym pakiecie. Nie lata się pełną mocą ale kiedy trzeba ratować przepadajacy model, wykonać krótki start, pocholować szybowiec, szybko uciec z kolizyjnego kursu, wyrwać model w górę przed przeszkodą i gdy zamierza się kręcić akrobację taka moc się bardzo przydaje. Piotr zasadniczo racja, ale mam przyzwyczajenia z latania szybowcowego gdzie nie mam silnika a daje radę z wszystkimi opisywanymi przez Ciebie przypadłościami poza holowaniem drugiego szybowca. Mocy nigdy za wiele ale rozsądnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 I jeszcze jedna uwaga jeżeli oczywiście można Wicherek to jest klasyk i nie wszystko co nowoczesne musi akurat mu pasować. Napewno Katany z niego nie da się zrobić. Ale to tylko moje odczucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 To nie tylko Twoje zdanie. Przy silniku elektrycznym ciąg wynoszący dwie trzecie masy modelu jest w sam raz, bo można nim precyzyjnie sterować w całym zakresie obrotów. Co innego jak np. cox, który przy ciągu ok. 150 g ciągnie bez problemu 400 gramowym Wicherkiem 10 Nadmiar mocy jest w pewnych granicach przydatny, ale na pewno nie konieczny. A zwłaszcza przy takich modelach może być nawet nie wskazany ze względu na dużą masę i moment obrotowy. Ten ciąg co jest teraz spokojnie wystarczy i nie trzeba nic kombinować Podając ten przykład nie twierdzę, że ciąg powinien być jak najmniejszy, ale że nie masz żadnych powodów do obaw, że Twój model nie poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 To nie tylko Twoje zdanie. Przy silniku elektrycznym ciąg wynoszący dwie trzecie masy modelu jest w sam raz, bo można nim precyzyjnie sterować w całym zakresie obrotów. Co innego jak np. cox, który przy ciągu ok. 150 g ciągnie bez problemu 400 gramowym Wicherkiem 10 Nadmiar mocy jest w pewnych granicach przydatny, ale na pewno nie konieczny. A zwłaszcza przy takich modelach może być nawet nie wskazany ze względu na dużą masę i moment obrotowy. Ten ciąg co jest teraz spokojnie wystarczy i nie trzeba nic kombinować Podając ten przykład nie twierdzę, że ciąg powinien być jak najmniejszy, ale że nie masz żadnych powodów do obaw, że Twój model nie poleci. No cóż nie przekonam nikogo na siłę, zauważ tylko że ten silnik Dualsky pracuje już na maximum (40A) to strata na sprawności niepotrzebne grzanie się napędu oraz kiepskie wykorzystaniue energii pakietu. To jest silnik do modelu o masie ok. 1,5 kg. Oczywiście Wicherek na takim ciągu poleci ale słusznie autor postu ma wątpliwości że można lepiej. Przyzwyczajenia z niskiego doboru mocy są historycznym uprzedzeniem kiedy nie było mocnych silnikow spalinowych i elektrycznych. Mój Wicherek miał jako pierwszy silnik Jenę 2,5 ccm, nie był w stanie sam wystartować i latał. Coś się od tych czasów zmieniło. Jeszcze raz piszę że większy napęd (wyższe napięcie) nie wpełni wykorzystywany to mniejszy amperaż i lepsza sprawność. Radzę też przemyśleć przebieg powietrza chłodzącego przez model. A tak dla podparcia tego co piszę o sprawności: To jest typowy wykres sprawności silnika trzyfazowego. Na wykresie sprawność silnika jest nawyższa przy ok. 60% obciążenia gdy obciążenie narata powyżej tej wartości, sprawność silnika maleje. Dlatego warto mieć większy silnik i wykorzystywać go tylko na 60-70 % znamionowej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Co oznacza, że silnik w tym modelu jest jak najbardziej odpowiedni. Można jeszcze założyć śmigło zamiast 11x7 12x6. Mniejszy skok i większa średnica powinny dać większy ciąg przy podobnym poborze prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Już zamówiłem 12x6 , 12x7 , 12x8 . Zrobie próby i podam co się dzieje. Na śmile 3-łopatowym 9x7 silnik pobierał 32A i miał ciąg 1,05kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wydusisz z tego silnika więcej niż Ci się udało na początku i będziesz pracował na granicach jego możliwości z wszystkimi tego skótkami. Duży skok śmigła to duży prąd i szybkość myśliwca. Wicherek to raczej model latający dostojnie więc raczej wolone obroty i duże śmigło. Ten model na zdjęciu ma silnik o uciągu 3kg ale pracuje na 60% mocy i wystarczy mu pakiet LiFe 4S 2300 mAh - na 10 minut lotu. Model waży 2,05 kg. Duże śmigło i małe obroty duża sprawność i realizm lotu gotowy. Latam tylko elektrykami od 4 lat (10 modeli makiet) i raczej wiem co piszę bo są to sprawdzone przeze mnie sytuacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Chyba jednak nie ten dział bo motoszybowce latają ciut inaczej jak prezentowane makiety i ciekawe silnik 900 W a tylko 1,5 kg ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 A Wicherek jest moto szybowcem od kiedy ? Co do silnika już wszystko co mogłem już napisałem, nie rozumiesz prościej już nie potrafię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 A Wicherek jest moto szybowcem od kiedy ? Traktuje WICHERKA jako elektroszybowiec - dlatego umieściłem go tutaj. Jeżeli coś nie tak - to proszę moderatora o przeniesienie. Autor tak uznał. Co do napędów elektrycznych to można rozpisać się na wiele stron i było wiele na ten temat na forum, Twoje uwagi na temat SPRAWNOŚCI SĄ JAK NAJBARDZIEJ SŁUSZNE lecz, różne kategorie modeli wymagają innych sposobów doboru napędu. Przykładowo napęd do pylona nie sprawdzi się w akrobacie 3D, itd. Uważam, że ten silnik jest wystarczający do tego modelu lecz nie jest zbyt fortunnie dobrany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 ''A Wicherek jest moto szybowcem od kiedy ?'' Mentor WICHERKA w swoich książkach pisze "motoszybowiec". A ja tego nie mam zamiaru podważać. Silnik w pierwszej wersji tzn.miałem zamiar utrzymać wagę w granicach 1600g- wydawał mi się odpowiedni wagowo i mocą. Wyszło mi trochę inaczej. Waga doszła prawie do 2000g (za ciężki tył) i stąd te problemy. Zamówiłem już żeberka statecznika poziomego balsowe (listewki 5x3 zamienie na 3x3) i zobaczę- może uda mi się zejść trochę z wagi.Nie będę musiał dodawać ołowiu na dziub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi