Jatza Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Czym zabezpieczyć drewno w modelu (balsa, sklejka.) przed paliwem żarowym? Czym można to pomalować?
Eryk Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 całą konstrukcje lakierujesz, i na to kładziesz folię, lepiej trzyma i nie ma "przecieków" do środka balsa nie ma możliwości wchłonięcia żadnych substancji.
modelarzkobi Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Ja maluje lakierem akrylowym i nie zdarzyło mi się żeby drewno przesiąkło w jakiś sposób paliwem.
kwijatkowski Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 dokladnie okleic-lakierowaniem zwiekszysz mase tak z 0,5kg :ble:
modelarzkobi Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Ale nikt nie każe malować cały model. Ja maluje tylko przód kadłuba.
elektron Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 kwijatkowski duzo latasz spalinami ?! Jezeli tak to współczuję Twoim modela..... niezakonserwowana balsa bardzo szybko lapie olej i inne substancje z paliwa i robi sie ardzo miekka i faluje sie. Najlepiej zabezpieczyc balske i sklejke lakierem do drewna, lub np bezbarwnym lakierem "motip". Cos kiedys slyszalem o sidoluxie ale glowy nie dam
tikicaca Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 lakier chemoutwardzalny, moze byc jakis akryl dwu skladnikowy, ale ponoc tez sie spawdza parkietolak. Pomalowac warto, bo potem nasiaknie to i ciezkie i jak cos to nie ma jak pokleic. Zawsze malowalem po oklejeniu juz komore silnika, i miesjce zbiornika paliwa
kwijatkowski Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jasne ze przesiaka!! Jesli odchodzi folia. Jak masz dobrze oklejony model to nie jest to duzym problemem. W swoich modelach mialem zazwyczaj lakierowane tylko wregi silnikowe. Wojtek-co kto lubi-jak chcesz to lakieruj nawet 10x :wink:
laminat Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 kiedys zabezpieczało sie balse i sklejke chemosilem - dzis juz nei ma i robi sie to lakierem poliuretanowym - capon jedyne do czego sie nie nadaje to zabezpieczanie japonek choc S.Kubit pisał w swojej ksiazce ze moze byc to moje doswiadczenia jesli chodzi o japonke i capon sa niezbyt miłe. po za tym balse i sklejke zabezpiecza bardzo dobrze - na tyle dobrze ze nic mi ise nie pofałdowało i nie zniszczyło innych nie uzywam wiec sie nie wypowiadam
Deem Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Zdecydowanie polecam malowanie całej konstrukcji. Argumenty jak wyżej. Swoje modele maluję lakierem poliuretanowym robiąc to aerografem. Na pomalowanie dwupłatowego Smitha wyszło niecałe 50ml. Skąd te 0,5kg :shock: , no chyba topiąc model przez tydzień w farbie :devil:
kwijatkowski Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Nie przesadzam z tym 0,5 kg oczywiscie zalezy od weilkosci ale jednak. Ja to robilem tak ze malowalem tylko przod silnikowej a boki normalnie oklejalem folia. Po zabezpieczeniu krawedzi CA nie bylo problemu
Motylasty Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Ano w temacie malowania i zabezpieczania zacytuję sam siebie : Baterflajowyswiat MALOWANIE MODELI RC, jednym z elementów wykańczania modeli jest ich odpowiednie pomalowanie i zabezpieczenie przed wpływem paliw modelarskich. W większości modeli spalinowych zastosowanie mają silniki z zapłonem żarowym. Składniki paliwa tych silników wykazują silne właściwości żrące. W celu zabezpieczenia modelu przed wpływem tych czynników ostatnią czynnością powinno być pokrycie całego modelu odpowiednim lakierem go zabezpieczającym. Do niedawna stosowane były głównie lakiery chemoutwardzalne zarówno epoksydowe jak i poliamidowe. Doskonale sprawdzał się w tych warunkach popularny parkietolak. Obecnie bardzo trudno nabyć tego typu lakier, o ile mi wiadomo farby te zostały wycofane z produkcji z racji swych właściwości toksycznych. Co w zamian ?.Na rynku pojawiły się dwuskładnikowe farby akrylowe. Malowanie : istotnym elementem jest odpowiednie przygotowanie podkładu, powierzchnia powinna być dokładnie oczyszczona, wyszpachlowana i odtłuszczona. Na tak przygotowaną powierzchnię nanosimy podkład, tutaj proponowałbym szary podkład firmy MOTIP, TAMIYA etc. Po pokryciu modelu podkładem przeszlifowywujemy go delikatnie na mokro papierem o gradacji 800. Na tak położony podkład nanosimy właściwy kolor ( MOTIP ). Pozostawiamy model do wyschnięcia. Końcowe zabezpieczenie modelu uzyskujemy poprzez pokrycie go natryskowo (pistolet, aerograf) dwuskładnikowym bezbarwym lakierem akrylowym mieszając składniki w proporcjach zalecanych przez producenta. W przypadku używanego przeze mnie lakieru ECONOMY mieszamy składniki w stosunku : 2 części lakieru + 1 część utwardzacza. Całość dopełniamy rozpuszczalnikiem do farb akrylowych ( ok 20-30 procent ).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.