Skocz do zawartości

Czym zabezpieczyć drewno przed paliwem?


Jatza

Rekomendowane odpowiedzi

kwijatkowski duzo latasz spalinami ?! Jezeli tak to współczuję Twoim modela..... niezakonserwowana balsa bardzo szybko lapie olej i inne substancje z paliwa i robi sie ardzo miekka i faluje sie.

 

Najlepiej zabezpieczyc balske i sklejke lakierem do drewna, lub np bezbarwnym lakierem "motip".

Cos kiedys slyszalem o sidoluxie ale glowy nie dam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakier chemoutwardzalny, moze byc jakis akryl dwu skladnikowy, ale ponoc tez sie spawdza parkietolak. Pomalowac warto, bo potem nasiaknie to i ciezkie i jak cos to nie ma jak pokleic. Zawsze malowalem po oklejeniu juz komore silnika, i miesjce zbiornika paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys zabezpieczało sie balse i sklejke chemosilem - dzis juz nei ma i robi sie to lakierem poliuretanowym - capon jedyne do czego sie nie nadaje to zabezpieczanie japonek choc S.Kubit pisał w swojej ksiazce ze moze byc to moje doswiadczenia jesli chodzi o japonke i capon sa niezbyt miłe. po za tym balse i sklejke zabezpiecza bardzo dobrze - na tyle dobrze ze nic mi ise nie pofałdowało i nie zniszczyło innych nie uzywam wiec sie nie wypowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam malowanie całej konstrukcji. Argumenty jak wyżej. Swoje modele maluję lakierem poliuretanowym robiąc to aerografem. Na pomalowanie dwupłatowego Smitha wyszło niecałe 50ml.

Skąd te 0,5kg :shock: , no chyba topiąc model przez tydzień w farbie :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano w temacie malowania i zabezpieczania zacytuję sam siebie : Baterflajowyswiat

 

MALOWANIE MODELI RC, jednym z elementów wykańczania modeli jest ich odpowiednie pomalowanie i zabezpieczenie przed wpływem paliw modelarskich. W większości modeli spalinowych zastosowanie mają silniki z zapłonem żarowym. Składniki paliwa tych silników wykazują silne właściwości żrące. W celu zabezpieczenia modelu przed wpływem tych czynników ostatnią czynnością powinno być pokrycie całego modelu odpowiednim lakierem go zabezpieczającym. Do niedawna stosowane były głównie lakiery chemoutwardzalne zarówno epoksydowe jak i poliamidowe. Doskonale sprawdzał się w tych warunkach popularny parkietolak. Obecnie bardzo trudno nabyć tego typu lakier, o ile mi wiadomo farby te zostały wycofane z produkcji z racji swych właściwości toksycznych. Co w zamian ?.Na rynku pojawiły się dwuskładnikowe farby akrylowe.

Malowanie : istotnym elementem jest odpowiednie przygotowanie podkładu, powierzchnia powinna być dokładnie oczyszczona, wyszpachlowana i odtłuszczona. Na tak przygotowaną powierzchnię nanosimy podkład, tutaj proponowałbym szary podkład firmy MOTIP, TAMIYA etc. Po pokryciu modelu podkładem przeszlifowywujemy go delikatnie na mokro papierem o gradacji 800. Na tak położony podkład nanosimy właściwy kolor ( MOTIP ). Pozostawiamy model do wyschnięcia. Końcowe zabezpieczenie modelu uzyskujemy poprzez pokrycie go natryskowo (pistolet, aerograf) dwuskładnikowym bezbarwym lakierem akrylowym mieszając składniki w proporcjach zalecanych przez producenta. W przypadku używanego przeze mnie lakieru ECONOMY mieszamy składniki w stosunku : 2 części lakieru + 1 część utwardzacza. Całość dopełniamy rozpuszczalnikiem do farb akrylowych ( ok 20-30 procent ).

 

mal1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.