Sebo Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Silnik pali ładnie ale w czasie pracy gaśnie, silnik jest nowy ma jeszcze widać napisy montażowe na tłoku. Wygląda na to ze paliwa nie dostaje jak zalałem przez gardziel pochodził i zgasł. Może ktoś miał doczynienia z tym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryF Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Meteor w zasadzie nie pali na "firmowym" gaźniku bez instalacji ciśnieniowej. Ewentualnie należy wymienić gaźnik na taki o pasującej średnicy mocowania Webra lub ostatecznie mvvs. Wogóle silnik jest trudny do zniesienia bez tłumika. CezaryF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boruta Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Miałem przyjemność zabawy z meteorem, też bez tłumika Trochę lepiej pracował po dorobieniu filtru powietrza (ciągnie wtedy paliwo), jednak przez bogatszą mieszankę miał troche mniejszą moc. Prztetestuj to, przytykając palcem część gardzieli, dając jednocześnie więcej paliwa na dyszy. Rozumiem, że silnik nie ma przepustnicy i oczywiście sprawdziłeś drożność gaźnika i świece? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Układ paliwowy jest drożny a świeca jest czysta i sprawna wkręcałem inną świece i to samo jutro sprawdzę czy filtr pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryF Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 W dawnych czasach (bo ja zaczynałem modelarstwo faktycznie dawno) gdy w sklepach CSH można było kupić tylko meteory - w Modelarzu ukazał się artykuł na temat tego jak uruchomić i ekploatować takie silniki. O ile dobrze pamietam to: 1. Paliwo wymagało sporo nitro żeby uzyskać w miarę dobrą moc - bo Meteor to podróbka szybkoobrotowego, wyczynowego Super Tigera, który osiągał dużą moc ale wymagał prawie 40% nitro. 2. Należało wykonać dyszę do poboru powierza z silnika do instalacji ciśnieniowej. W odlewie silnika pod gaźnikiem jest taki okrągły nadlew - to miejsce gdzie należy wykonać nagwintowany otwór i wkręcić dyszę powietrza - i przewodem do zbiornika ciśnieniowego. 3. Nie było by kłopotu jezeli ktoś dałby radę dokręcić do silnika - ale szczelnie - tłumik. Takie tłumiki - samoróbki z meteorami można czasem kupić na Allegro. Wtedy powietrze do zbiornika można brać z tłumika. Takie tłumiki mocowano do meteora na zaciski samochodowe do rur Kłopotu z instalacją ciśnieniową nie będzie jeżeli dobierze się pdpowiedni gaźnik RC. Mnie udało sie dobrać gaźnik od MVVS 2,5 ale czułem że silnik nie osiąga maksymalnej mocy - pewnie taki gaźnik + instalacja ciśnieniowa + sporo nitro to dopiero da odpowiednią moc Pozdrawiam CezaryF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.