wojtas1974 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Witam. Posiadam łódź zanętową, w której zastosowano jako napęd turbinowy pompę zęzową 1100 GPH 12V 2,5 Amps 5 Max Fuse - takie oznaczenia pompy. Zasilanie akumulatorem żelowym 12V. Jesienią zeszłego roku coś się stało i łódka traciła zasięg po ok 30 m. dałem więc sprzęt do "fachowca", który stwierdził że cała aparatura RC jest do wymiany, bo nie da się naprawić. Koszt spory i moje rozczarowanie po naprawie zasięg chyba jest ok ale łódka bardzo powoli płynie i nie ma mocy ciągnąć żyłki z kołowrotka. Moje podejżenie pada na zbyt słaby regulator. Facet wsadził tam ten regulator: http://www.rc4max.com/markus_b12,402,9066.html moim zdaniem zbyt słaby, ale nie znam się na tym i dlatego proszę o pomoc. Jeśli ten jest zbyt słaby to jaki powinien być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Proponowałbym, podłączyć silnik na krótko i sprawdzić jak "ciągnie". Bardzo możliwe, że silnik zakończył żywota. Regulator jest ok. Co do zasięgu, możesz mieć zakłócenia od silnika szczotkowego. Proponuje po kolei posprawdzać, możne to żelowy akumulator ? Trzeba wszystko wykluczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas1974 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Akumulator mogę wykluczyć bo kupiłem nowy. Co do silnika również bym go nie podejżewał bo "ciągnął" ładnie, aż "fachowiec" wzioł łódkę w swoje łapki. Jak tylko oddał po naprawie to już bez mocy ( płynie jakby nie miała ciągu, momentami wydaje się że stoi w miejscu). Zmieżyłem napięcie podawane na silnik przy pełnej mocy jest 12,3V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 bo "ciągnął" ładnie, Przecież Paweł wyżej napisał Ci, że być może silnik "się kończy".Napięcie dochodzi właściwe, ale szczotki lub komutator, lub coś innego w środku jest uszkodzone. Jeżeli jest możliwość to zajrzyj do środka.Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Zmieżyłem napięcie podawane na silnik przy pełnej mocy jest 12,3V Mierzyłeś z podłączonym i obciążonym silnikiem? Stawiałbym na ustawienie zakresu "gazu" jeśli zmieniony regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas1974 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Mieżyłem z podłączonym silnikiem na pełnym obciążeniu. Zmieniona jest cała aparatura. Ja jestem laikiem w tej dziedzinie więc nie wiem jak ustawić ten zakres "gazu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Ja jestem laikiem w tej dziedzinie więc nie wiem jak ustawić ten zakres "gazu". Masz instrukcje od regulatora? Jest tam podany sposób programowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas1974 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Coś dostałem ale po Angielsku. Poszukam może jest jakaś instrukcja w googlach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Czy pod obciążeniem sprawdzałeś te silnik ? Np. wkładając do wanny i robiąc pomiary ? Podłączył bym silnik bezpośrednio do pakietu (jak wcześniej wspominałem )i trzymając łódź sprawdził jak silnik ciągnie łódkę. Po prostu jakiś element tej układanki zawodzi, tu jest "pies pogrzebany" Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas1974 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Tak zrobie. Dzisiaj naleje wody do wanny i sprawdze silnik z pakietem i na "krótko" ciekawe czy wyczuje różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas1974 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Chyba sytuacjia opanowana. ''Fachowiec'' podłączył odwrotnie przewody z regulatora do silnika no i wirnik kręcił się w odwrotnym kierunku a śruba nie tłoczyła wody jak trzeba. Jeszcze tylko poczekać aż lody stopnieją i można spróbować czy to napewno to na otwartej wodzie. Dziękuję wszystkim zapomoc i rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Kurde, a myślałem, że tylko ja jestem taki roztrzepany, że podstawowych błędów czasami nie widzę .Ale szczerze mówiąc , to nie pomyślałem nawet o tym, żeby Ci proponować sprawdzenie , czy bieguny są dobrze podpięte, to trochę oczywiste he he Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi