PK999 Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Możesz mieć np. na jednym z zębów zły kierunek nawijania, lub na kilku. Odwinąć i jeszcze raz motać. Albo błędnie połączone końce uzwojeń.
GEX999 Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Jestem pewien, że dobrze połączyłem końcówki. Kierunek nawijania też raczej dobry. Może to zawarcie na zębie (?). Dopiero w poniedziałek sprawdzę omomierzem.
GEX999 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Sprawdzałem silnik omomierzem i wyniki są dziwne. Opór pomiędzy końcami jest taki w miarę taki sam, ale są to bardzo małe wartości (pomiędzy końcami od regla jest to 0,08 Ohm). Sprawdzałem w ciemności czy nie ma iskier podczas pracy silnika i niczego nie zauważyłem. Martwi mnie natomiast jedna rzecz. Zeskrobałem emalię z zewnętrznych zakończeń statora (w miejscach znajdujących się bardzo blisko magnesów). Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i co się okazało? Pomiędzy kablami i końcami statora jest "łączność". O co tutaj chodzi?
PK999 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Sprawdzałem w ciemności czy nie ma iskier podczas pracy silnika i niczego nie zauważyłem. Martwi mnie natomiast jedna rzecz. Zeskrobałem emalię z zewnętrznych zakończeń statora (w miejscach znajdujących się bardzo blisko magnesów). Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i co się okazało? Pomiędzy kablami i końcami statora jest "łączność". O co tutaj chodzi? Ciekawy pomysł z tym iskrzeniem, raczej nie zaobserwowałbyś iskrzenia nawet przy celowym uszkodzeniu. Po prostu podczas nawijania drutu uszkodziłeś warstwę izolacyjną i masz zwarcie do stojana. Albo drut z odzysku został już uszkodzony przy odwijaniu z poprzedniego urządzenia.
GEX999 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Znalazłem fazę, w której było zwarcie. W najbliższym czasie naprawię.
Rekomendowane odpowiedzi