Skocz do zawartości

EMAX GT 2203 schemat uzwojenia i prośba o poradę.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możesz mieć np. na jednym z zębów zły kierunek nawijania, lub na kilku. Odwinąć i jeszcze raz motać.

Albo błędnie połączone końce uzwojeń.

Opublikowano

Jestem pewien, że dobrze połączyłem końcówki. Kierunek nawijania też raczej dobry. Może to zawarcie na zębie (?). Dopiero w poniedziałek sprawdzę omomierzem.

Opublikowano

Sprawdzałem silnik omomierzem i wyniki są dziwne. Opór pomiędzy końcami jest taki w miarę taki sam, ale są to bardzo małe wartości (pomiędzy końcami od regla jest to 0,08 Ohm). Sprawdzałem w ciemności czy nie ma iskier podczas pracy silnika i niczego nie zauważyłem. Martwi mnie natomiast jedna rzecz. Zeskrobałem emalię z zewnętrznych zakończeń statora (w miejscach znajdujących się bardzo blisko magnesów). Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i co się okazało? Pomiędzy kablami i końcami statora jest "łączność". O co tutaj chodzi?

Opublikowano

Sprawdzałem w ciemności czy nie ma iskier podczas pracy silnika i niczego nie zauważyłem. Martwi mnie natomiast jedna rzecz. Zeskrobałem emalię z zewnętrznych zakończeń statora (w miejscach znajdujących się bardzo blisko magnesów). Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i co się okazało? Pomiędzy kablami i końcami statora jest "łączność". O co tutaj chodzi?

Ciekawy pomysł z tym iskrzeniem, raczej nie zaobserwowałbyś iskrzenia nawet przy celowym uszkodzeniu. :P

Po prostu podczas nawijania drutu uszkodziłeś warstwę izolacyjną i masz zwarcie do stojana.

Albo drut z odzysku został już uszkodzony przy odwijaniu z poprzedniego urządzenia.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.