elektron Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Test wykonywany dla ABC-RC.pl Jakiś czas temu Mirek napisał do mnie, czy po testach SkySurfera 2000 nie chciałbym się podjąć testów nowego,większego sprzętu. Co prawda mam teraz niezły kocioł na uczelni,pracy i innych sprawach, ale kto normalny by się nie skusił Z danych producenta Sky Cruise 2400 to model o parametrach : Wingspan:2400MM(94.49inch Length:1518MM(59.77inch) Weight:2250~2300g Propeller version ★ Motor: Out runner brushless C2412-1200KV ★ Battery: LI-PO 3600mah,11.1V, 20C or 4 cell; ★ ESC: 40A Brushless ESC ★Servo: 17g*6 ★Propeller: 8*6inch Ducted Fan version ★ Motor: Out runner brushless D2830B-3850KV; ★ Battery: LI-PO 3600mah,11.1V, 20C or 4 cell; ★ ESC: 40A Brushless ESC ★Servo: 17g*6 ★Ducted Fan:65mm Model przychodzi w wersji ARTF czyli wystarczy włożyć swój odbiornik,pakiet i można lecieć.Podobno przystosowane wszystko jest pod 4s.. i na takim pakiecie u mnie to będzie latać ( a raczej wagonie pakietów ale o tym dalej) I tak, wczoraj dotarł do mnie kurier... z paczuszką Nie było mnie w domu i odebrał kumpel dzwoniąc do mnie i mówiąc... "stary... zamawiałeś trumnę ??? ". Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie do domu czekało na mnie takie oto pudełeczko : Ale aby było widać skalę...ja mam 1,84 wzrostu.. Z trzęsącymi łapkami prędko zdarłem czarną folię i dobrałem się do.. kolejnego pudła Idąc dalej.. Dla porównania wielkości położyłem na skrzydle wodę 1,5L Żywiec.. Odrazu zaznącze na wstępie, producent FANTASTYCZNIE zabezpieczył model do transportu. Wszystko jest popakowane w folię bąbelkową, do tego wszystko ma powycinanie miejsce w gąbce, także nie ma najmniejszych szans aby model został uszkodzony podczas transportu. Nawet drobne detale jak bagnet jest oklejony folią, w worku i taśmą przytwierdzony do boku kartona. Tak wygląda skrzydło zaraz po wyjęciu z folii : i porównanie skali... Od razu mogę powiedzieć, że pomimo tego, że obecnie buduję modele po 3-3,5m... tak dużej pianki jeszcze nie miałem ! Model wydaje się OGROMNY i jak zobaczycie w dalszej częsci testu... jest to jego OGROMNYM ATUTEM. Wracając do testu - w porónaniu ze Sky Surferem tutaj już nie ma mowy, o skrzydłach trzymających się na wcisk. Producent przewidział fantastyczny i pomysłowy sposób mocowania skrzydeł. Wygląda on tak : Film : https://picasaweb.go...feat=directlink Polega system na złączeniu skrzydeł jak w starym sky surferze, natomiast potem srubą kontrujemy i blokujemy skrzydła przed rozsunięciem. Do tego śruba działą na zatrzask tak, że wystarczy ją wcisnąc, a aby wyciągnać, trzeba przekręcić o 90 stopni i sama wyskakuje. W locie nie ma szans aby sama się wypięła. Póki co, patent wydaje się być na 5+. Dalej oglądając skrzydło, przenosimy się na jego dolną powierzchnię, w której producent przewidział "odojniki" aby, model nie ucierpiał podczas lądowań i startów. Kolejny + dla producenta. W małym bracie Sky surferze skrzydłą tarły o glebę i się dezelowały.. Odbojniki wykonane są z lekkiej sklejki wyciętej na laserze i wklejonej w specjalne miejsca w skrzydle. Jest to estetyczne i funkcjonalne. Kolejnym dużym plusem są kieszenie na serwa zaślepione plastikowym deklem. Dzięki czemu wygląda wszystko estetyczniej. Aczkolwiek !!! aby nie było tylko różowo. Wszystkie serwa należy WKLEIĆ porządnie. Producent włożył je i przykręcił zaślepką. Nie mniej czuć pewien luz i serwo w minimalnym, ale jednak stopniu się porusza. Wystarczy de facto dać taśmę 2 stronną miedzy serwo i kieszeń albo miedzy serwo a wieczko. Bardzo dobrze producent przewidział sposób mocowania dzigni lotki, i całą lotkę dodatkowo wzmocnił profilem węglowym, tak, że po przeniesieniu siły z serwa na dzwigienkę nie ma efektu wyginania się lotki ! Duży plus. Popychacz między lotką a serwem ma regulowaną długość na metalowym uchwycie. Super patent. Klapy - model wyposazony jest w klapy, rozsądnej wielkości. Napewno pomoże to w lotach i lądowaniach. Nie mniej tutaj znalazło się małe "ale". Sam plastikowy snap należy wymienić. Jest on wątłej jakości i ma luz na dzwigni. Wymiana go na standardowy snap plastikowy dostępny u Mirka załatwia problem. Te słabe snapy mamy w 3 miejsach - klapa prawa i lewa oraz ster wysokości. WRÓCIĆ UWAGĘ NA TO !! Kolejnym punktem testu było zrobienie "prześwietlenia" skrzydła. Wypadło ono tak : Jak widzicie mamy 2 dzwigary - głowny w który wchodzi bagnet łączenia skrzydeł, ciągnie się on do ponad 3/4 skrzydłą oraz dzwigar pomocniczy w ok 70% cięciwy który jest nieco krótszy, ale i tak wystarczający. Dzięki temu, skrzydłą są napawdę sztywne i nie ma najmniejszych obaw o to, aby się one złamały. Tak wygląda skrzydło z boku : Czas na dalsze rozpakowywanie.... Bagnet łączenia skrzydeł - profil węglowy kwadratowy... z okrągłym wnętrzem :shock: Widzę po raz pierwszy... ale jest on wystarczająco sztywny. Nie powinno dojśc do jego złamania w żadnej nawet wytrawnej ewolucji.. Wyjmujemy statecznik poziomy : Porównanie skali : I kolejne pozytywne zaskoczenie - serwo i wysokości i kierunku, są ukryte w profilu stateczników. Dzięki czemu kable do odbiornika ( a będzie on na ogonie) od razu mogę tam podłączyć no i wiem, bez zaglądania do kadluba, żę musi być przestronny bowiem nie siedzą tam serwa.. KADŁUB To co najbardziej mnie ciekawiło to kadłub tego potwora.. Wygłąda on tak... Porównanie skali : Co odrazu rzuciło mi się w oczy to - metalowa płoza oraz kółko głowne. Nie będę musiał w koncu laminować całego modelu aby można było go bezpiecznie używać Plus dla producenta. W ogonie ukryte mamy kable do odbiornika... który przewidziany był w centrum kadłuba. Nie dość tego, jak się przyjrzycie, kable poprowadzone są w rurze węglowej usztywniającej cały ogon. Jest solidny ! MOCOWANIE SILNIKÓW Producent dołacza do zestawu dwa silniki :mrgreen: :mrgreen: EDFa oraz zwykły napęd. EDFa traktuję jako zabawkę, ale i tak fajnie Mocowanie wygląda tak : I mocowane wieżyczki 2 srubkami w miejscu składania skrzydeł : PRZÓD KADŁUBA Też jest estetyczny... ale przedewszystkim... pomysłowy. Producent przewidział miejsce do zamontowania kamery/ pan tilta. Jak dla mnie BAJER !!! Ale skończmy już w tym wyglądem.... To co wszystkich interesuje w lataniu FPV to miejsce w kadłubie A tego tutaj jest .... od CH**A !!! Dosłownie !!! Patrzcie : Regiel wyleci pod wierzyczkę po oblotach pierwszych Skala miejsca ładunkowego które sięga aż do spływu skrzydeł !! Ale ktoś zapyta... ILE WŁOŻYMY TAM PAKIETÓW..... ?? A no wygląda to tak : Pakiet 4s 5000mah Turnigy : W przód wchodzą spokojnie 3 pakiety obok siebie... czyli w mordzie 15000 mAh !!! A w luku bagażowym pod środkiem ciężkości... Wchodzi tych pakietów... AŻ 7 szt !!!! i to na luzaku ! Co daje nam sumę 35000 mAh !! Sumujać luk bagażowy+dziób wchodzi nam 50 000 mAh !!!!!!! Chyba nie muszę nic dodawać?? Nie dość tego między pakietami na dziobie a tymi w luku pozostaje jakies... 15cm wolnego miejsca, wiec można tam zrobić z laminatu "puszkę" na OSD,AP i inne sprzęty elektoniczne !!!!! Ja osobiście jestem w OGROMNYM szoku :shock: :shock: :shock: :shock: Silniki... Producent dodaje EDF 65mm wraz z silnikiem : Parametry tego napędu nie są znane.. Potestuję dam znać . Natomiast głowny napęd.. no mnie rozśmieszył O ile silnik, wygląda jako tako... to śmigło+kołpak to jakiś żart na 1 kwietnia Ale aby nie było, że od razu spisuję na straty... Najpierw zrobię testy. Chociaż rwie mnie w kościach, że szybko włoze tam jakiegoś dużego bydlaka (same pakiety jakies 2 kg jak nie lepiej ) Smigło póki co z testów linijką wejdzie 10 cali. Dalsze testy pewnie jutro. Postaram się zrobić oblot o ile pogoda dopisze. Wszelkie sugestie i prośby odnośnie testu mile widziane !!
elektron Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Oblotu niestety nie udało się dzisiaj zrealizować z racji na fatalną pogodę. Za to model jest przygotowany do wstępnego oblotu. Prace które trzeba wykonać po zakupie tego modelu i które musiałem poprawić dzisiaj to : 1. Zespół napędowy Działa ładnie na 4s, ale śmigło + kołpak od razu są do wywalenia i to bez dwóch zdań. Zobaczcie jakie gówno dał producent... Po rozcięciu kołpaka widzimy, że łopatki są DOKRĘCANE do kołpaka :shock: Brak słow... I ten element modelu należy wymienić BEZ DWÓCH ZDAŃ !! Sam silnik prezentuje się całkiem całkiem , chociaż wydaje się być mały to ciąg daje naprawdę fajny. Zresztą jutro to zferfikuję w locie. Wygląda tak : W moim egzemplarzu trzeba było dokręcić łoże silnika do sklejkowego łoża, warto to sprawdzić ! Co do śmigieł sprawdziłęm dokladnie, i największe śmigło które wchodzi to 10 cali i zostaje ok 5-6mm luzu między śmigłęm a kadłubem. Po zdjęciu oryginalnego kołpaka należy uciąć ośkę która jest bardzo długa. Nie miałem suwmiarki aby sprawdzić jaki jest rozmiar ośki. Jutro sprawdzę i dam znać. Zamontowane śmigło na dopasowaną piastę Kończąc temat zespołu napędowego, śruby fanie trzymają wieżyczkę, ale nie zaszkodzi, a wrecz wskazane jest aby tać taśmę 2 stronną w miejscu styku, bo ma tendencję do lekkiej pracy na boki. 2. Detale Trzeba producenta pochwalić za detale takie jak opisanie wszystkich kabli, dzieki czemu nie ma problemu z prawidłowym podłączeniem. 3. Stateczniki Stateczniki pięknie się skłądają. Przemyślany system. Warto dla pewności poprawić - zalać CA miejsca wklejeń elementów ze sklejki w EPP. Nie zauważyłem nieprawidłowowści, ale strzeżonego ... wiadomo 4. Skrzydło W lotkach producent dał namiastkę taśmy 2 stronnej, nie mniej WE WSZYSTKICH serwach nalezy odkręcić dekle i nakleić na serwa taśmę 2 stronną, tak aby po dokręceniu dekli serwo dodatkowo trzymało się dekla i nie miało prawa drgnąć w mocowaniu. Same serwa pracują bardzo ładnie póki co Tak to wygłąda : 5. Wyważenie. Tutaj jestem nieco rozczarowany.. Ponieważ wyważenie modelu jest bardzo na dziob (wszystko co tylko będzie możliwe trzeba wywalać na ogon aby moc rzeczywiście wykorzystać możliwości pojemności kadłuba w częsci dziobowej. Obecnie aby było wyważenie prawidłowe pakiet znajduje się w tym miejsciu : Ale jest jeszcze jedno ale które jutro zwerfikuję.. Producent przewidział chyba ze ogon wyjdzie cięzki.. i przez to w mordzie modelu znajduje się włożony/wklejony kawał sztaby stalowej - ewidentnie do wyjęcia : Jak się tego pozbędę to pewnie wyważenie wróci do normy - tzn norma jest, ale chodzi o pełną możliwość wykorzystania miejsca. Podsumowanie : Model prezentuje się okazale ! Kumpel dla pokazania skali... PS ładują się filmy na YT także jeszcze dodam filmy z pracy serw.
elektron Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Pierwsze testy w locie zakończone !!! :-D :-D Dzisiejszy test zacząłem od zważenia pakietu.. Następnie wziąłem sztabki stalowe które używamy jako payload w modelach na AeroDesign i odmierzyłem wartość ponad 3kg odpowiadającej ilości sześciu sztuk pakietów 4s 5000mah (czyli na pokładzie w sumie 7 szt bo jeden pakiet napędowy już jest) oraz wyposażeniu FPV. Sprawdziłem umiejscowienie payloadu : Oczywiście do lotu odpowiednio zabezpieczonego. Majac już wszystko przygotowane wczoraj zabrałem model,graty i dzięki uprzejmości kolegi Krzycha który dostał fuchę jako operator udaliśmy się na pole. Model przed lotem prezentował się tak : a tak z testerem...
Johny88 Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Spoko relacja, gdzie latacie w Grudziądzu?? Może razem byśmy polatali?
Rekomendowane odpowiedzi