elektron Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Test wykonywany dla ABC-RC.pl Jakiś czas temu Mirek napisał do mnie, czy po testach SkySurfera 2000 nie chciałbym się podjąć testów nowego,większego sprzętu. Co prawda mam teraz niezły kocioł na uczelni,pracy i innych sprawach, ale kto normalny by się nie skusił Z danych producenta Sky Cruise 2400 to model o parametrach : Wingspan:2400MM(94.49inch Length:1518MM(59.77inch) Weight:2250~2300g Propeller version ★ Motor: Out runner brushless C2412-1200KV ★ Battery: LI-PO 3600mah,11.1V, 20C or 4 cell; ★ ESC: 40A Brushless ESC ★Servo: 17g*6 ★Propeller: 8*6inch Ducted Fan version ★ Motor: Out runner brushless D2830B-3850KV; ★ Battery: LI-PO 3600mah,11.1V, 20C or 4 cell; ★ ESC: 40A Brushless ESC ★Servo: 17g*6 ★Ducted Fan:65mm Model przychodzi w wersji ARTF czyli wystarczy włożyć swój odbiornik,pakiet i można lecieć.Podobno przystosowane wszystko jest pod 4s.. i na takim pakiecie u mnie to będzie latać ( a raczej wagonie pakietów ale o tym dalej) I tak, wczoraj dotarł do mnie kurier... z paczuszką Nie było mnie w domu i odebrał kumpel dzwoniąc do mnie i mówiąc... "stary... zamawiałeś trumnę ??? ". Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie do domu czekało na mnie takie oto pudełeczko : Ale aby było widać skalę...ja mam 1,84 wzrostu.. Z trzęsącymi łapkami prędko zdarłem czarną folię i dobrałem się do.. kolejnego pudła Idąc dalej.. Dla porównania wielkości położyłem na skrzydle wodę 1,5L Żywiec.. Odrazu zaznącze na wstępie, producent FANTASTYCZNIE zabezpieczył model do transportu. Wszystko jest popakowane w folię bąbelkową, do tego wszystko ma powycinanie miejsce w gąbce, także nie ma najmniejszych szans aby model został uszkodzony podczas transportu. Nawet drobne detale jak bagnet jest oklejony folią, w worku i taśmą przytwierdzony do boku kartona. Tak wygląda skrzydło zaraz po wyjęciu z folii : i porównanie skali... Od razu mogę powiedzieć, że pomimo tego, że obecnie buduję modele po 3-3,5m... tak dużej pianki jeszcze nie miałem ! Model wydaje się OGROMNY i jak zobaczycie w dalszej częsci testu... jest to jego OGROMNYM ATUTEM. Wracając do testu - w porónaniu ze Sky Surferem tutaj już nie ma mowy, o skrzydłach trzymających się na wcisk. Producent przewidział fantastyczny i pomysłowy sposób mocowania skrzydeł. Wygląda on tak : Film : https://picasaweb.go...feat=directlink Polega system na złączeniu skrzydeł jak w starym sky surferze, natomiast potem srubą kontrujemy i blokujemy skrzydła przed rozsunięciem. Do tego śruba działą na zatrzask tak, że wystarczy ją wcisnąc, a aby wyciągnać, trzeba przekręcić o 90 stopni i sama wyskakuje. W locie nie ma szans aby sama się wypięła. Póki co, patent wydaje się być na 5+. Dalej oglądając skrzydło, przenosimy się na jego dolną powierzchnię, w której producent przewidział "odojniki" aby, model nie ucierpiał podczas lądowań i startów. Kolejny + dla producenta. W małym bracie Sky surferze skrzydłą tarły o glebę i się dezelowały.. Odbojniki wykonane są z lekkiej sklejki wyciętej na laserze i wklejonej w specjalne miejsca w skrzydle. Jest to estetyczne i funkcjonalne. Kolejnym dużym plusem są kieszenie na serwa zaślepione plastikowym deklem. Dzięki czemu wygląda wszystko estetyczniej. Aczkolwiek !!! aby nie było tylko różowo. Wszystkie serwa należy WKLEIĆ porządnie. Producent włożył je i przykręcił zaślepką. Nie mniej czuć pewien luz i serwo w minimalnym, ale jednak stopniu się porusza. Wystarczy de facto dać taśmę 2 stronną miedzy serwo i kieszeń albo miedzy serwo a wieczko. Bardzo dobrze producent przewidział sposób mocowania dzigni lotki, i całą lotkę dodatkowo wzmocnił profilem węglowym, tak, że po przeniesieniu siły z serwa na dzwigienkę nie ma efektu wyginania się lotki ! Duży plus. Popychacz między lotką a serwem ma regulowaną długość na metalowym uchwycie. Super patent. Klapy - model wyposazony jest w klapy, rozsądnej wielkości. Napewno pomoże to w lotach i lądowaniach. Nie mniej tutaj znalazło się małe "ale". Sam plastikowy snap należy wymienić. Jest on wątłej jakości i ma luz na dzwigni. Wymiana go na standardowy snap plastikowy dostępny u Mirka załatwia problem. Te słabe snapy mamy w 3 miejsach - klapa prawa i lewa oraz ster wysokości. WRÓCIĆ UWAGĘ NA TO !! Kolejnym punktem testu było zrobienie "prześwietlenia" skrzydła. Wypadło ono tak : Jak widzicie mamy 2 dzwigary - głowny w który wchodzi bagnet łączenia skrzydeł, ciągnie się on do ponad 3/4 skrzydłą oraz dzwigar pomocniczy w ok 70% cięciwy który jest nieco krótszy, ale i tak wystarczający. Dzięki temu, skrzydłą są napawdę sztywne i nie ma najmniejszych obaw o to, aby się one złamały. Tak wygląda skrzydło z boku : Czas na dalsze rozpakowywanie.... Bagnet łączenia skrzydeł - profil węglowy kwadratowy... z okrągłym wnętrzem :shock: Widzę po raz pierwszy... ale jest on wystarczająco sztywny. Nie powinno dojśc do jego złamania w żadnej nawet wytrawnej ewolucji.. Wyjmujemy statecznik poziomy : Porównanie skali : I kolejne pozytywne zaskoczenie - serwo i wysokości i kierunku, są ukryte w profilu stateczników. Dzięki czemu kable do odbiornika ( a będzie on na ogonie) od razu mogę tam podłączyć no i wiem, bez zaglądania do kadluba, żę musi być przestronny bowiem nie siedzą tam serwa.. KADŁUB To co najbardziej mnie ciekawiło to kadłub tego potwora.. Wygłąda on tak... Porównanie skali : Co odrazu rzuciło mi się w oczy to - metalowa płoza oraz kółko głowne. Nie będę musiał w koncu laminować całego modelu aby można było go bezpiecznie używać Plus dla producenta. W ogonie ukryte mamy kable do odbiornika... który przewidziany był w centrum kadłuba. Nie dość tego, jak się przyjrzycie, kable poprowadzone są w rurze węglowej usztywniającej cały ogon. Jest solidny ! MOCOWANIE SILNIKÓW Producent dołacza do zestawu dwa silniki :mrgreen: :mrgreen: EDFa oraz zwykły napęd. EDFa traktuję jako zabawkę, ale i tak fajnie Mocowanie wygląda tak : I mocowane wieżyczki 2 srubkami w miejscu składania skrzydeł : PRZÓD KADŁUBA Też jest estetyczny... ale przedewszystkim... pomysłowy. Producent przewidział miejsce do zamontowania kamery/ pan tilta. Jak dla mnie BAJER !!! Ale skończmy już w tym wyglądem.... To co wszystkich interesuje w lataniu FPV to miejsce w kadłubie A tego tutaj jest .... od CH**A !!! Dosłownie !!! Patrzcie : Regiel wyleci pod wierzyczkę po oblotach pierwszych Skala miejsca ładunkowego które sięga aż do spływu skrzydeł !! Ale ktoś zapyta... ILE WŁOŻYMY TAM PAKIETÓW..... ?? A no wygląda to tak : Pakiet 4s 5000mah Turnigy : W przód wchodzą spokojnie 3 pakiety obok siebie... czyli w mordzie 15000 mAh !!! A w luku bagażowym pod środkiem ciężkości... Wchodzi tych pakietów... AŻ 7 szt !!!! i to na luzaku ! Co daje nam sumę 35000 mAh !! Sumujać luk bagażowy+dziób wchodzi nam 50 000 mAh !!!!!!! Chyba nie muszę nic dodawać?? Nie dość tego między pakietami na dziobie a tymi w luku pozostaje jakies... 15cm wolnego miejsca, wiec można tam zrobić z laminatu "puszkę" na OSD,AP i inne sprzęty elektoniczne !!!!! Ja osobiście jestem w OGROMNYM szoku :shock: :shock: :shock: :shock: Silniki... Producent dodaje EDF 65mm wraz z silnikiem : Parametry tego napędu nie są znane.. Potestuję dam znać . Natomiast głowny napęd.. no mnie rozśmieszył O ile silnik, wygląda jako tako... to śmigło+kołpak to jakiś żart na 1 kwietnia Ale aby nie było, że od razu spisuję na straty... Najpierw zrobię testy. Chociaż rwie mnie w kościach, że szybko włoze tam jakiegoś dużego bydlaka (same pakiety jakies 2 kg jak nie lepiej ) Smigło póki co z testów linijką wejdzie 10 cali. Dalsze testy pewnie jutro. Postaram się zrobić oblot o ile pogoda dopisze. Wszelkie sugestie i prośby odnośnie testu mile widziane !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
człowiek Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Ten kołpak jest po prostu świetny Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektron Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Oblotu niestety nie udało się dzisiaj zrealizować z racji na fatalną pogodę. Za to model jest przygotowany do wstępnego oblotu. Prace które trzeba wykonać po zakupie tego modelu i które musiałem poprawić dzisiaj to : 1. Zespół napędowy Działa ładnie na 4s, ale śmigło + kołpak od razu są do wywalenia i to bez dwóch zdań. Zobaczcie jakie gówno dał producent... Po rozcięciu kołpaka widzimy, że łopatki są DOKRĘCANE do kołpaka :shock: Brak słow... I ten element modelu należy wymienić BEZ DWÓCH ZDAŃ !! Sam silnik prezentuje się całkiem całkiem , chociaż wydaje się być mały to ciąg daje naprawdę fajny. Zresztą jutro to zferfikuję w locie. Wygląda tak : W moim egzemplarzu trzeba było dokręcić łoże silnika do sklejkowego łoża, warto to sprawdzić ! Co do śmigieł sprawdziłęm dokladnie, i największe śmigło które wchodzi to 10 cali i zostaje ok 5-6mm luzu między śmigłęm a kadłubem. Po zdjęciu oryginalnego kołpaka należy uciąć ośkę która jest bardzo długa. Nie miałem suwmiarki aby sprawdzić jaki jest rozmiar ośki. Jutro sprawdzę i dam znać. Zamontowane śmigło na dopasowaną piastę Kończąc temat zespołu napędowego, śruby fanie trzymają wieżyczkę, ale nie zaszkodzi, a wrecz wskazane jest aby tać taśmę 2 stronną w miejscu styku, bo ma tendencję do lekkiej pracy na boki. 2. Detale Trzeba producenta pochwalić za detale takie jak opisanie wszystkich kabli, dzieki czemu nie ma problemu z prawidłowym podłączeniem. 3. Stateczniki Stateczniki pięknie się skłądają. Przemyślany system. Warto dla pewności poprawić - zalać CA miejsca wklejeń elementów ze sklejki w EPP. Nie zauważyłem nieprawidłowowści, ale strzeżonego ... wiadomo 4. Skrzydło W lotkach producent dał namiastkę taśmy 2 stronnej, nie mniej WE WSZYSTKICH serwach nalezy odkręcić dekle i nakleić na serwa taśmę 2 stronną, tak aby po dokręceniu dekli serwo dodatkowo trzymało się dekla i nie miało prawa drgnąć w mocowaniu. Same serwa pracują bardzo ładnie póki co Tak to wygłąda : 5. Wyważenie. Tutaj jestem nieco rozczarowany.. Ponieważ wyważenie modelu jest bardzo na dziob (wszystko co tylko będzie możliwe trzeba wywalać na ogon aby moc rzeczywiście wykorzystać możliwości pojemności kadłuba w częsci dziobowej. Obecnie aby było wyważenie prawidłowe pakiet znajduje się w tym miejsciu : Ale jest jeszcze jedno ale które jutro zwerfikuję.. Producent przewidział chyba ze ogon wyjdzie cięzki.. i przez to w mordzie modelu znajduje się włożony/wklejony kawał sztaby stalowej - ewidentnie do wyjęcia : Jak się tego pozbędę to pewnie wyważenie wróci do normy - tzn norma jest, ale chodzi o pełną możliwość wykorzystania miejsca. Podsumowanie : Model prezentuje się okazale ! Kumpel dla pokazania skali... PS ładują się filmy na YT także jeszcze dodam filmy z pracy serw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektron Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Pierwsze testy w locie zakończone !!! :-D :-D Dzisiejszy test zacząłem od zważenia pakietu.. Następnie wziąłem sztabki stalowe które używamy jako payload w modelach na AeroDesign i odmierzyłem wartość ponad 3kg odpowiadającej ilości sześciu sztuk pakietów 4s 5000mah (czyli na pokładzie w sumie 7 szt bo jeden pakiet napędowy już jest) oraz wyposażeniu FPV. Sprawdziłem umiejscowienie payloadu : Oczywiście do lotu odpowiednio zabezpieczonego. Majac już wszystko przygotowane wczoraj zabrałem model,graty i dzięki uprzejmości kolegi Krzycha który dostał fuchę jako operator udaliśmy się na pole. Model przed lotem prezentował się tak : a tak z testerem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johny88 Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Spoko relacja, gdzie latacie w Grudziądzu?? Może razem byśmy polatali? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts