Bruno Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Witam, Od jakiegoś czasu analizuje sobie budowę modeli śmigłowców od strony teoretycznej. Ściągnąłem sobie książkę Bogusława Spundy ,,Budowa i projektowanie modeli śmigłowców”. Chciałbym się Was zapytać o jedną rzecz. Chodzi mi o modele, w których na flybarze nie ma łopatek, a jedynie ciężarki. W helikopterach-zabawkach flybar nie jest pod kątem prostym w stosunku do łopat. Wydaje mi się to logiczne gdyż kręcący się flybar w momencie gdy helikopter zostanie wytrącony z równowagi, zrównoważy jego położenie zmieniając kąt natarcia łopat. Przyglądając się jednak rysunkom w książce na jednym z nich widzimy w podobny sposób skonstruowaną głowice jednak flybar jest pod kątem prostym w stosunku do łopat. Chyba tutaj czegoś nie rozumiem gdyż wydaje mi się że flybar przechylając się przykładowo w lewo zmieni kąty łopat w ten sposób, że śmigłowiec zacznie się poruszać do przodu lub do tyłu. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale opisałem problem. Z góry dzięki za odpowiedzi. P.S Dodaje zdjęcia które może trochę pomogą: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Wszystko tu jest proste. Na jednym zdjęciu masz model z głowicą FP a na drugim CP. Różnica znaczącą. W pierwszym przypadku flybar odpowiada za stabilizację i ewentualny kierunek lotu modelu w drugim natomiast odpowiada za zmianę kąta natarcia lopat. Musi być pod kątem prostym w stosunku do lopat bo inaczej by to nie działało. Przynajmniej ja to tak rozumiem mogę się mylić. Jeśli tak to proszę o uświadomienie mnie Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Też mi się tak wydaję jak napisał kolega Volleyboy. Pierwszy działa na zasadzie czystego ruchu odśrodkowego jak żyroskop i jest dalekim kuzynem flybara z łoptkami ustatecznianymi aerodynamicznie i dynamicznie.( nawet flybar CP posiada ciężarki) Który z kolei zmiena każdą łoptę wirnika z osobna bez glówicy, a pierwszy odziaływuje na cały wirnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi