Łukasz K. Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Witam! Jako że postanowiłem sobie przypomnieć jak się lata, wyciągnałem stary model (speed 400 ) Miałem wolny silnik emax 2215/12 i regulator (tani z abc-rc) http://abc-rc.pl/p/146/3303/-esc-h18a-regulator-esc-prosty-nieprogramowalny-esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html Było tak, w czasie 1 lotu (jeszcze w innym modelu) w wakacje 2012 napęd jakby stracił moc, model ledwo co sunął się w powietrzu). Zdziwiło mnie to bo wcześniej ten sam model na połowie gazu "szedł" pionowa w góre na 3/4 gazu, a teraz na pełnym gazie ledwo się wznosił. Zostawiłem to, aż do dziś Za pierwszym razem silnik i regulator działały jak wcześniej - mały ciąg. Dziś wieczorem postanowiłem jeszcze raz włączyć i sprawdzić co się dzieje. Objawy są takie że silnik w ogóle nie może wejść na obroty, tak jakby któraś z faz nie dochodziła. Sprawdziłem luty wszystko jest ok, za to podczas tej 3 minutowej próby regulator zrobił się taki ciepły że aż stopił się klej zabezpieczający na lutach, silnik także zrobił się letni Teraz pytanie, gdzie bardziej szukać przyczyny ? w regulatorze czy silniku ? Nie mam drugiego napędu więc nie mam jak sprawdzić, wykluczam wine starego lipolka, bo sprawdzałem na 3 i wszędzie to samo.
amster Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Witam! Przyczyna może tkwić w regulatorze,a konkretniej w układzie scalonym wytwarzającym impulsy elektryczne zwane fazami winny może też być uszkodzony tranzystor mocy (typu MOSFET) znajdujący się w końcówce mocy odpowiadającej za jedną z faz,mógłbyś wrzucić jakąś fotkę tego regulatora? Co do silnika to proponowałbym sprawdzić go za pomocą miernika uniwersalnego na funkcji "przejściomierz",jeśli nie posiadasz takowego sprzętu możesz to zrobić za pomocą zwykłej baterii i diody LED. Podłaczasz plus diody LED do plusa baterii 9v poprzez rezystor (np.1k),drugą nóżkę diody wtykasz w środkowy pin złączki silnika a przewód ujemny baterii wtykasz kolejno do pierwszego pinu złączki a następnie trzeciego,jeśli dioda zaświeci się w obu przypadkach to znaczy że uzwojenia masz całe,następnie (nadal trzymając nóżkę diody w środkowym pinie złączki silnika) minus baterii przykładasz do obudowy silnika,jeśli dioda się nie zaświeci to znaczy że nie ma przebicia między uzwojeniami a "ząbkami" silnika co oznacza że z silnikiem wszystko jest ok Pozdrawiam!
Łukasz K. Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Opublikowano 4 Maja 2013 Witam! Przyczyna może tkwić w regulatorze,a konkretniej w układzie scalonym wytwarzającym impulsy elektryczne zwane fazami winny może też być uszkodzony tranzystor mocy (typu MOSFET) znajdujący się w końcówce mocy odpowiadającej za jedną z faz,mógłbyś wrzucić jakąś fotkę tego regulatora? Co do silnika to proponowałbym sprawdzić go za pomocą miernika uniwersalnego na funkcji "przejściomierz",jeśli nie posiadasz takowego sprzętu możesz to zrobić za pomocą zwykłej baterii i diody LED. Podłaczasz plus diody LED do plusa baterii 9v poprzez rezystor (np.1k),drugą nóżkę diody wtykasz w środkowy pin złączki silnika a przewód ujemny baterii wtykasz kolejno do pierwszego pinu złączki a następnie trzeciego,jeśli dioda zaświeci się w obu przypadkach to znaczy że uzwojenia masz całe,następnie (nadal trzymając nóżkę diody w środkowym pinie złączki silnika) minus baterii przykładasz do obudowy silnika,jeśli dioda się nie zaświeci to znaczy że nie ma przebicia między uzwojeniami a "ząbkami" silnika co oznacza że z silnikiem wszystko jest ok Pozdrawiam! Okej, dzięki wielkie ! Silik jest cały, więc kupuje nowy regulator. Swoją drogą nie polecam go - 2 loty i kosz
Rekomendowane odpowiedzi