Skocz do zawartości

Raptor 30 czy Raptor 50.


Sumek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem chcę kupic heli mam na ,,oku'' rapiego ale zastanawiam się czy kupic 30-tkę czy 50-tkę . Do obu heli jest dużo części wymiennych . Między sobą nie różnią się za bardzo wymiarami chyba 7 cm . A więc moje pytanie którą spalinkę wybrac.

Proszę o odpowiec :)

P.S. Życzę wesołych i radosnych świąt i heli pod choinką. :wink:

Opublikowano

Kolego Sumek - jakbyś zadał sobie odrobinę trudu na poszukanie na forum to byś odpowiedź znalazł...

Tak na prawdę R50 i R30 to ten sam helik z pominięciem kilku części. Dlatego też nie opłaca się kupować R30 (w moim przekonaniu).

-serwa i tak powinieneś dać te same do obu

-kiedyś i tak byś "upgradował" r30 do r50, więc szkoda kasy

-zdecydowanie bardziej opłaca się kupić silnik 50 niż 30 (zbyt mała różnica w cenie, żeby warto było inwestować w 30)

-koszt części zamiennych podobny

 

Niestety heli spalinowy to DUŻE KOSZTA. W przypadku takiego modelu ciężko zmieścić się w 3000zł, jeżeli nie robimy oszczędności tam, gdzie nie powinny one mieć miejsca.

Opublikowano

Witam!

 

Kupuj 50 Titana. Modelik fajnie lata nawet na silniku TT. Duzo mocy częsci dostępne. A może t-rexa 600 N (obecnie taki mam) i jestem bardzo zadowolony.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz Malinowski

Opublikowano

Ostatnio myszkując po jakimś forum heli znalazłem twierdzenie które odnosiło się do Raptora 30 a pod pytaniem dotyczącym tego heli była odpowiedż ,,ja to bym przerobił 30 na 50 nawet sprawdzałem i R 30 przerobiony na 50-tkę wychodzi taniej niż nowy model klasy 50''. :o

A tu moje pytanie jak można przerobic R30 na R50. :?: :?: :?: :?: :?:

Opublikowano

raczej sie nie oplaca

 

musisz zmienic rure ,pasek, łopaty ,wolne koło, zebatke atakującą , zębatkę główną no i silnik

 

bierz 50 serio

Opublikowano
Mam problem chcę kupic heli mam na ,,oku'' rapiego ale zastanawiam się czy kupic 30-tkę czy 50-tkę . Do obu heli jest dużo części wymiennych . Między sobą nie różnią się za bardzo wymiarami chyba 7 cm . A więc moje pytanie którą spalinkę wybrac.

Proszę o odpowiec :)

P.S. Życzę wesołych i radosnych świąt i heli pod choinką. :wink:

 

jako byly posiadacz Rapiego 30 powiem tak....

rapi 30 = nizsze zuzycie paliwa.

rapi 50 = wieksza moc silnika, wieksza statecznosc.

 

w generalnym rozrachunku - bierz 50.

NIE inwestuj w zadne aluminiowe tuningi itp - to zupelnie bez sensu jest dlatego iż:

1. czesci aluminiowe owszem, moze sztywniejsze ale... gna się podczas gdy plastik amortyzuje.

2. czesci alu są drogie, plastiki tansze, czesci alu bedziesz wymienial znacznie czesciej niz plastik - z powodu pkt.1

 

Zamiast takich pierdulek lepiej kupic DOBRE ( czytaj mocne i szybkie) serwa do mechaniki (skok, przechyl, pochyl) koniecznie z plastikowymi trybami, metalowe sie nie sprawdzaja ( ponownie ten sam argument - plastik pieknie oddaje wibracje, metal sie poprostu szybko zuzywa).

 

Przy zakupie helikoptera kup odrazu tailboom, drugi komplet lopat, z czasem kup weglowe, wtedy zaczyna sie latanie!

 

Na koniec - kupuj 50'ke. Przerobka z 30 na 50 nie jest wcale tansza, wrecz odwrotnie.

Opublikowano

sorki ale musze obalic zabobony....

 

ALU nie gnie sie przy klepie... chyba ze w beton ;D w przypadku ew klepy kupujesz wal i spindel ..

ALU dodaje precyzji w locie eliminuje wszelkie luzy co wcale nie jest zaletą w przypadku poczatkującego ale jest duza zaletą w dalszych etapach ...

podstawowym ALU tuningiem jest Central Hub czesc cenralna głowicy.. w oryginale jest z plastiku-znam przypadki kiedy w zimie wirnik poszybował w inna strone niz model bo wlasnie C HUB pęknął...

 

to nieprawda ze serwa musza mieć plastikowe tryby .... w tej chwili chyba najczesciej kupowanym zreszta najszybszym serwem stosowanym w smiglowcach jest Jr 8717 na metalowch zebatkach...

 

W RAPTORZE mam włozone HITEC 6975 na skok.. mocne szybkie... i HS635HB na przechyl pochył.. sprawdza sie znakomicie.. w 600N siedzą juz JR8717 ;D

Opublikowano

Bierz r50 Titan (np). Jesli z silnikiem TT50 to juz masz jeden problem z głowy....problem regulacji (moj działa jak ta lala mimo, ze to moj pierwszy spaliniak). Niektorzy nie narzekają na tt39 ale wiekszość ma problemy z ustawieniem tego silnika. Jesli masz kase to kupuj od razu z OS50Hyper albo sam kit i dokup nowego tt54. Jeszcze nie przetestowany ale juz niedlugo cos sie pokaże na Runryderze to bedziemy widzeć co to warte.

A jak masz jeszcze wiecej kasy to sie nie obcinaj tylko bierz Trexa600N. Nawet wersja standard jest super.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

A jezeli juz ktos posiada 30 tak jak ja, to chyba nie ma sansu wymieniac na 50??

Tylko ewentualnie przerobic

A owe czesci rura , pasek itp -mozna czasami wyrwac za pol ceny z allegro

Ja ostatni zakupilem za 150 nowe czesci do rapcia 30 o faktycznej wartosci okolo 400 zeta:)

Ale jak masz zaczac od zera to bierz 50

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej!

W zasadzie nie odkryje ameryki bo koledzy wyzej sporo napisali :) 50tka jest wieksza co za tym idzie stabilniejsza. Zmieniaja sie długośc belki ogonowej łopat i kilku drobiazgów. Mimo nieduzego przyrostu masy 50tka zabiera na pokąłd znacznie wiekszy silnik, z czego płyna spore korzyści: 7-8ccm wcale nie nie bedzie przy odpowiednej regulacji bardziej paliwożerny niż 4,5-5ccm z "30tki". Duża głowica, lepsza sprawnosc silnika i okazuje sie, ze mamy to samo, ale z wiekszymi ambicjami na przyszłosć. Pozatym wiekszy silnik mniej kaprysi. Z moich doświadczeń (jeszcze niewielkich) moge przytoczyc przykład, ze podobno strasznie paliwożerny OS SX 50 HYPER przy odpowiedniej regulacji pali smiesznie mało i wogóle sie nie grzeje!

Mozna przerobic 30tke w prosty sposób bo to tylko kilka czesci, ale nie wiem czy łoże silnika pozwoli zainstalowac 8ccm. Musisz sprawdzic

 

Osobiście polecam sklep www.cyberheli.com z którym mozna dobrze sie dogadać i sporo kupic do spalinek.

 

pozdrawiam! Marek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.