Jump to content

Raptor 30 czy Raptor 50.


Sumek

Recommended Posts

Mam problem chcę kupic heli mam na ,,oku'' rapiego ale zastanawiam się czy kupic 30-tkę czy 50-tkę . Do obu heli jest dużo części wymiennych . Między sobą nie różnią się za bardzo wymiarami chyba 7 cm . A więc moje pytanie którą spalinkę wybrac.

Proszę o odpowiec :)

P.S. Życzę wesołych i radosnych świąt i heli pod choinką. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kolego Sumek - jakbyś zadał sobie odrobinę trudu na poszukanie na forum to byś odpowiedź znalazł...

Tak na prawdę R50 i R30 to ten sam helik z pominięciem kilku części. Dlatego też nie opłaca się kupować R30 (w moim przekonaniu).

-serwa i tak powinieneś dać te same do obu

-kiedyś i tak byś "upgradował" r30 do r50, więc szkoda kasy

-zdecydowanie bardziej opłaca się kupić silnik 50 niż 30 (zbyt mała różnica w cenie, żeby warto było inwestować w 30)

-koszt części zamiennych podobny

 

Niestety heli spalinowy to DUŻE KOSZTA. W przypadku takiego modelu ciężko zmieścić się w 3000zł, jeżeli nie robimy oszczędności tam, gdzie nie powinny one mieć miejsca.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio myszkując po jakimś forum heli znalazłem twierdzenie które odnosiło się do Raptora 30 a pod pytaniem dotyczącym tego heli była odpowiedż ,,ja to bym przerobił 30 na 50 nawet sprawdzałem i R 30 przerobiony na 50-tkę wychodzi taniej niż nowy model klasy 50''. :o

A tu moje pytanie jak można przerobic R30 na R50. :?: :?: :?: :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Mam problem chcę kupic heli mam na ,,oku'' rapiego ale zastanawiam się czy kupic 30-tkę czy 50-tkę . Do obu heli jest dużo części wymiennych . Między sobą nie różnią się za bardzo wymiarami chyba 7 cm . A więc moje pytanie którą spalinkę wybrac.

Proszę o odpowiec :)

P.S. Życzę wesołych i radosnych świąt i heli pod choinką. :wink:

 

jako byly posiadacz Rapiego 30 powiem tak....

rapi 30 = nizsze zuzycie paliwa.

rapi 50 = wieksza moc silnika, wieksza statecznosc.

 

w generalnym rozrachunku - bierz 50.

NIE inwestuj w zadne aluminiowe tuningi itp - to zupelnie bez sensu jest dlatego iż:

1. czesci aluminiowe owszem, moze sztywniejsze ale... gna się podczas gdy plastik amortyzuje.

2. czesci alu są drogie, plastiki tansze, czesci alu bedziesz wymienial znacznie czesciej niz plastik - z powodu pkt.1

 

Zamiast takich pierdulek lepiej kupic DOBRE ( czytaj mocne i szybkie) serwa do mechaniki (skok, przechyl, pochyl) koniecznie z plastikowymi trybami, metalowe sie nie sprawdzaja ( ponownie ten sam argument - plastik pieknie oddaje wibracje, metal sie poprostu szybko zuzywa).

 

Przy zakupie helikoptera kup odrazu tailboom, drugi komplet lopat, z czasem kup weglowe, wtedy zaczyna sie latanie!

 

Na koniec - kupuj 50'ke. Przerobka z 30 na 50 nie jest wcale tansza, wrecz odwrotnie.

Link to comment
Share on other sites

sorki ale musze obalic zabobony....

 

ALU nie gnie sie przy klepie... chyba ze w beton ;D w przypadku ew klepy kupujesz wal i spindel ..

ALU dodaje precyzji w locie eliminuje wszelkie luzy co wcale nie jest zaletą w przypadku poczatkującego ale jest duza zaletą w dalszych etapach ...

podstawowym ALU tuningiem jest Central Hub czesc cenralna głowicy.. w oryginale jest z plastiku-znam przypadki kiedy w zimie wirnik poszybował w inna strone niz model bo wlasnie C HUB pęknął...

 

to nieprawda ze serwa musza mieć plastikowe tryby .... w tej chwili chyba najczesciej kupowanym zreszta najszybszym serwem stosowanym w smiglowcach jest Jr 8717 na metalowch zebatkach...

 

W RAPTORZE mam włozone HITEC 6975 na skok.. mocne szybkie... i HS635HB na przechyl pochył.. sprawdza sie znakomicie.. w 600N siedzą juz JR8717 ;D

Link to comment
Share on other sites

Bierz r50 Titan (np). Jesli z silnikiem TT50 to juz masz jeden problem z głowy....problem regulacji (moj działa jak ta lala mimo, ze to moj pierwszy spaliniak). Niektorzy nie narzekają na tt39 ale wiekszość ma problemy z ustawieniem tego silnika. Jesli masz kase to kupuj od razu z OS50Hyper albo sam kit i dokup nowego tt54. Jeszcze nie przetestowany ale juz niedlugo cos sie pokaże na Runryderze to bedziemy widzeć co to warte.

A jak masz jeszcze wiecej kasy to sie nie obcinaj tylko bierz Trexa600N. Nawet wersja standard jest super.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

A jezeli juz ktos posiada 30 tak jak ja, to chyba nie ma sansu wymieniac na 50??

Tylko ewentualnie przerobic

A owe czesci rura , pasek itp -mozna czasami wyrwac za pol ceny z allegro

Ja ostatni zakupilem za 150 nowe czesci do rapcia 30 o faktycznej wartosci okolo 400 zeta:)

Ale jak masz zaczac od zera to bierz 50

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hej!

W zasadzie nie odkryje ameryki bo koledzy wyzej sporo napisali :) 50tka jest wieksza co za tym idzie stabilniejsza. Zmieniaja sie długośc belki ogonowej łopat i kilku drobiazgów. Mimo nieduzego przyrostu masy 50tka zabiera na pokąłd znacznie wiekszy silnik, z czego płyna spore korzyści: 7-8ccm wcale nie nie bedzie przy odpowiednej regulacji bardziej paliwożerny niż 4,5-5ccm z "30tki". Duża głowica, lepsza sprawnosc silnika i okazuje sie, ze mamy to samo, ale z wiekszymi ambicjami na przyszłosć. Pozatym wiekszy silnik mniej kaprysi. Z moich doświadczeń (jeszcze niewielkich) moge przytoczyc przykład, ze podobno strasznie paliwożerny OS SX 50 HYPER przy odpowiedniej regulacji pali smiesznie mało i wogóle sie nie grzeje!

Mozna przerobic 30tke w prosty sposób bo to tylko kilka czesci, ale nie wiem czy łoże silnika pozwoli zainstalowac 8ccm. Musisz sprawdzic

 

Osobiście polecam sklep www.cyberheli.com z którym mozna dobrze sie dogadać i sporo kupic do spalinek.

 

pozdrawiam! Marek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.