RC-LIPOL Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Zapraszam na zawody modeli szybowców z napędem elektrycznym, rozgrywanych zgodnie z regulaminem F3E Rozpoczęcie imprezy 09-06-2013 g. 10:30 Miejsce - Tuszów Narodowy Współrzędne lądowiska: N50°22'23.1" E21°28'52.3"; W przypadku niedogodnych warunków atmosferycznych zawody mogą zostać przeniesione na 16-06-2013 PROGRAM ZAWODÓW 10.30 - 11.00 -- REJESTRACJA ZAWODNIKÓW 11.00 - 11.30 -- I KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 11.30 - 12.00 -- II KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 12.00 - 12.30 -- III KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 12.30 - 13.00 -- IV KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.00 - 13.30 -- V KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.30 - 14.00 -- PRZERWA 14.00 - 14.45 -- LOTY FINAŁOWE 15.00 - -- ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW program zawodów może ulec zmianie i jest on uwarunkowany ilością zawodników. Zgłoszenia do zawodów prosimy kierować do dnia 08-06-2013 na : zawody@rc-lipol.pl podając: w temacie : zawody szybowcowe F3E 1. imię i nazwisko zawodnika, 2. częstotliwość nadajnika i numer kanału (nie dotyczy 2,4 GHz) 3. numer polisy OC ( jeśli brak, wymagane oświadczenie, wypełnione na miejscu ) tel. kontaktowy: 530 880 800 Przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe Gospodarz zawodów: Stowarzyszenie Awiatyczne Tuszów Narodowy http://www.satn.pl Lista sponsorów: Sklep Kodelarski RC-LIPOL – http://www.sklep.rc-lipol.pl Hurtownia Sportowa SK SPORT – http://www.sk-sport.pl Regulamin zawodów F3E 1. Definicja Model latający, w którym siła nośna wytwarzana jest przez siły aerodynamiczne działające na płaszczyzny nośne nieruchome podczas lotu, z wyjątkiem powierzchni używanych do sterowania. Napęd stanowi silnik elektryczny, stałe lub składane śmigło, oraz dowolny zestaw akumulatorów napędowych. 2. Wykonawca modelu Zawodnik nie musi być wykonawcą modelu. 3. Charakterystyka techniczna Max. powierzchnia nośna 150 dm2 Max. waga 5 kg Obciążenie powierzchni nośnej 12g – 75 g/dm2 4. Transmisja informacji Przekaz informacji z modelu do pilota jest zabroniony. 5. Ilość modeli Zawodnik może używać 2 modele. 6. Zawodnik i pomocnik Zawodnik musi obsługiwać swoją aparaturę osobiście. Pilot może mieć 1 pomocnika. 7. Definicja próby i lotu oficjalnego W ciągu 10 minutowego czasu startowego są dozwolone 2 próby. Próba zaczyna się wypuszczeniem modelu, ponowne włączenie silnika anuluje pierwszą próbę i następuje druga próba, którą kończy lądowanie lub wizualna strata modelu z pola widzenia po 10 sek. Użycie drugiej próby będzie uważane jako lot ważny. Zawodnikowi przysługuje nowy czas startowy, jeśli: a) sędziowie potwierdzą zakłócenia radiowe sędziowie potwierdzą zderzenie modeli w locie 8. Nie uznanie lotu Zawodnik nie otrzyma punktów za lot w przypadku: a) niskiego przelotu nad ludźmi pilot ma więcej jak jednego pomocnika c) jeśli model jest sterowany przez inną osobę niż pilot d) odpadnięcia części modelu podczas lotu e) model wylądował po upływie 10 min czasu startowego 9. Organizacja startów Podczas odprawy z zawodnikami musi być ogłoszona ilość kolejek lotów, o której decyduje sędzia główny i jury. Minimalna ilość lotów to 4. Maksymalna ilość jest nieokreślona i jest uwarunkowana pogodą. Zawodnicy będą łączeni w grupy w sposób losowy, zgodnie z posiadanymi częstotliwościami. Zawodnikom przysługuje 5 min czas przygotowawczy, w czasie którego wydane zostaną nadajniki. 10. Loty Przed startem pilot musi pokazać sędziemu jak włącza i wyłącza silnik oraz komunikować to podczas lotu. Start powinien nastąpić w swojej strefie lądowania po ogłoszeniu przez sędziego głównego początku czasu startowego. - Zawody polegają na długotrwałości lotu ślizgowego i celności lądowania. - Czas lotu ślizgowego 540 sek. każda sek. to 1 pkt. ponad 540 sek. karne -1 pkt. za każdą sek. - Czas startowy wynosi 600 sek. po przekroczeniu tego czasu 0 pkt. - Czas pracy silnika dowolny. 11. Celność lądowania. Dodatkowe punkty będą przyznane za celność lądowania: odległość do 2 mb - 30 pkt 10 mb - 10 pkt 4 mb - 25 pkt 12 mb - 5 pkt 6 mb - 20 pkt 14 mb - 1 pkt 8 mb - 15 pkt ponad 14 mb - 0 pkt Odległość jest mierzona od środka koła swojej strefy lądowania do kołpaka modelu. Nie przyznaje się punktów, jeśli model podczas lądowania dotknie pilota lub pomocnika. 12. Klasyfikacja Jeśli w zawodach rozegrano 4 kolejki to suma tych lotów decyduje o zajętym miejscu. Jeśli rozegrano więcej jak 4 kolejki to najsłabszą kolejkę danego zawodnika się skreśla. W przypadku uzyskania remisu o kolejności rozstrzyga dodatkowy lot.
szirokez Opublikowano 8 Czerwca 2013 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Pogoda na Strażowskim lotnisku w czasie treningów przed zawodami F3E dopisała. Było bezwiewtrznie a termika pozwała na długie latanie. Zobaczymy jak bedzie jutro w Tuszowie. Kilka fotek z dzisiejszych lotów:
szirokez Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 I po zawodach, było super, warunki wspaniałe i rywalizacja na bardzo wysokim poziomie. Wielkie podziekowania dla zarządców lądowiska w Tuszowie Narodowym za udostępnienie tak korzystnie usytułowanego termicznie miejsca i za przepyszna kiełbaskę. :-) Foto:
RC-LIPOL Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2013 Klasyfikacja końcowa Szczególne podziękowania dla gospodarza zawodów, świetne lotnisko , jak i dla sponsorów za puchary i nagrody rzeczowe. Zdjęcia z zawodów dostępne tu >>>>>>>>>>
Rekomendowane odpowiedzi