Skocz do zawartości

Ogólnopolskie zawody modeli szybowców RC w klasie F3E / 09-06-2013


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapraszam na zawody modeli szybowców z napędem elektrycznym, rozgrywanych zgodnie z regulaminem F3E

 

Rozpoczęcie imprezy 09-06-2013 g. 10:30

Miejsce - Tuszów Narodowy

 

Współrzędne lądowiska: N50°22'23.1" E21°28'52.3";

 

W przypadku niedogodnych warunków atmosferycznych zawody mogą zostać przeniesione na 16-06-2013

 

PROGRAM ZAWODÓW

 

10.30 - 11.00 -- REJESTRACJA ZAWODNIKÓW

11.00 - 11.30 -- I KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH

11.30 - 12.00 -- II KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH

12.00 - 12.30 -- III KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH

12.30 - 13.00 -- IV KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH

13.00 - 13.30 -- V KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH

13.30 - 14.00 -- PRZERWA

14.00 - 14.45 -- LOTY FINAŁOWE

15.00 - -- ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW

 

program zawodów może ulec zmianie i jest on uwarunkowany ilością zawodników.

 

Zgłoszenia do zawodów prosimy kierować do dnia 08-06-2013 na :

zawody@rc-lipol.pl

podając:

w temacie : zawody szybowcowe F3E

1. imię i nazwisko zawodnika,

2. częstotliwość nadajnika i numer kanału (nie dotyczy 2,4 GHz)

3. numer polisy OC ( jeśli brak, wymagane oświadczenie, wypełnione na miejscu )

 

tel. kontaktowy: 530 880 800

 

Przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe

 

Gospodarz zawodów:

Stowarzyszenie Awiatyczne Tuszów Narodowy http://www.satn.pl

 

Lista sponsorów:

Sklep Kodelarski RC-LIPOL – http://www.sklep.rc-lipol.pl

Hurtownia Sportowa SK SPORT – http://www.sk-sport.pl

 

Regulamin zawodów F3E

 

1. Definicja

Model latający, w którym siła nośna wytwarzana jest przez siły aerodynamiczne działające na płaszczyzny nośne nieruchome podczas lotu, z wyjątkiem powierzchni używanych do sterowania. Napęd stanowi silnik elektryczny, stałe lub składane śmigło, oraz dowolny zestaw akumulatorów napędowych.

 

2. Wykonawca modelu

Zawodnik nie musi być wykonawcą modelu.

 

3. Charakterystyka techniczna

Max. powierzchnia nośna 150 dm2

Max. waga 5 kg

Obciążenie powierzchni nośnej 12g – 75 g/dm2

 

4. Transmisja informacji

Przekaz informacji z modelu do pilota jest zabroniony.

 

5. Ilość modeli

Zawodnik może używać 2 modele.

 

6. Zawodnik i pomocnik

Zawodnik musi obsługiwać swoją aparaturę osobiście. Pilot może mieć 1 pomocnika.

 

7. Definicja próby i lotu oficjalnego

W ciągu 10 minutowego czasu startowego są dozwolone 2 próby. Próba zaczyna się wypuszczeniem modelu, ponowne włączenie silnika anuluje pierwszą próbę i następuje druga próba, którą kończy lądowanie lub wizualna strata modelu z pola widzenia po 10 sek. Użycie drugiej próby będzie uważane jako lot ważny.

Zawodnikowi przysługuje nowy czas startowy, jeśli:

a) sędziowie potwierdzą zakłócenia radiowe

B) sędziowie potwierdzą zderzenie modeli w locie

 

8. Nie uznanie lotu

Zawodnik nie otrzyma punktów za lot w przypadku:

a) niskiego przelotu nad ludźmi

B) pilot ma więcej jak jednego pomocnika

c) jeśli model jest sterowany przez inną osobę niż pilot

d) odpadnięcia części modelu podczas lotu

e) model wylądował po upływie 10 min czasu startowego

 

9. Organizacja startów

Podczas odprawy z zawodnikami musi być ogłoszona ilość kolejek lotów, o której decyduje sędzia główny i jury. Minimalna ilość lotów to 4. Maksymalna ilość jest nieokreślona i jest uwarunkowana pogodą. Zawodnicy będą łączeni w grupy w sposób losowy, zgodnie z posiadanymi częstotliwościami. Zawodnikom przysługuje 5 min czas przygotowawczy, w czasie którego wydane zostaną nadajniki.

 

10. Loty

Przed startem pilot musi pokazać sędziemu jak włącza i wyłącza silnik oraz komunikować to podczas lotu. Start powinien nastąpić w swojej strefie lądowania po ogłoszeniu przez sędziego głównego początku czasu startowego.

- Zawody polegają na długotrwałości lotu ślizgowego i celności lądowania.

- Czas lotu ślizgowego 540 sek. każda sek. to 1 pkt. ponad 540 sek. karne -1 pkt. za każdą sek.

- Czas startowy wynosi 600 sek. po przekroczeniu tego czasu 0 pkt.

- Czas pracy silnika dowolny.

 

11. Celność lądowania.

Dodatkowe punkty będą przyznane za celność lądowania:

odległość do 2 mb - 30 pkt 10 mb - 10 pkt

4 mb - 25 pkt 12 mb - 5 pkt

6 mb - 20 pkt 14 mb - 1 pkt

8 mb - 15 pkt ponad 14 mb - 0 pkt

Odległość jest mierzona od środka koła swojej strefy lądowania do kołpaka modelu.

Nie przyznaje się punktów, jeśli model podczas lądowania dotknie pilota lub pomocnika.

 

12. Klasyfikacja

Jeśli w zawodach rozegrano 4 kolejki to suma tych lotów decyduje o zajętym miejscu. Jeśli rozegrano więcej jak 4 kolejki to najsłabszą kolejkę danego zawodnika się skreśla. W przypadku uzyskania remisu o kolejności rozstrzyga dodatkowy lot.

post-7500-0-56340500-1370292097_thumb.jpg

Opublikowano

Pogoda na Strażowskim lotnisku w czasie treningów przed zawodami F3E dopisała. Było bezwiewtrznie a termika pozwała na długie latanie. Zobaczymy jak bedzie jutro w Tuszowie. Kilka fotek z dzisiejszych lotów:

 

szybowiec.jpg

 

szybowiec2.jpg

 

szybowiec3.jpg

 

kadranarodowa.jpg

Opublikowano

I po zawodach, było super, warunki wspaniałe i rywalizacja na bardzo wysokim poziomie. Wielkie podziekowania dla zarządców lądowiska w Tuszowie Narodowym za udostępnienie tak korzystnie usytułowanego termicznie miejsca i za przepyszna kiełbaskę. :-)

Foto:

 

podiume.jpg

 

zawodys.jpg

 

zawody3.jpg

Opublikowano

Klasyfikacja końcowa

 

68~4.jpg

 

Szczególne podziękowania dla gospodarza zawodów, świetne lotnisko icon_mrgreen.gif , jak i dla sponsorów za puchary i nagrody rzeczowe.

 

Zdjęcia z zawodów dostępne tu >>>>>>>>>>

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.