michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Mam silnik Tower Pro 2408-21 i do tego regiel firmy WoW 30/40 A . Problemem jest dziwne zachowanie silnika ( zaiast plynnie sie krecic drga w miejscu ). Jak pierwszy raz podlanczalem pakiet regiel zapiszczal i wszystko chodzilo dobrze. Niestety teraz nie jest dobrze. Czy to wina regla ( moze sie spalil zepsul ) , podlaczenai kabli ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 mamy zgadywać ? daj chociaż jakąs fotkę jak to wszytko jest podłaczane to ktoś ci powie . bo zgadywac to raczej nikt niema zamiaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Myslalem ze moze ktos juz mial taka sytuacje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Zepsuł Ci się regulator lub silnik (tyle można powiedzieć na podstawie informacji z Twojego postu) Najczęściej taka reakcja występuje wtedy gdy spaliło się jedno z uzwojeń silnika. Napisz coś więcej Podłącz inny silnik do regla a potem inny regler do silnika sprawdź naładowanie pakietu i napięcia każdej celi podłącz inny pakiet itd... musisz zebrać więcej danych o problemie Pozdrawiam - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 siemka, mialem ten sam problem ale to tzw zimne luty :idea: w tych silnikach wystarczy rozebrac silnik i sprawdzić czy się druciki nie odczepiły od kabelków potem nalezy zeskrobac trochę izolacji z tego drucika i przylutowac na nowo a na końcu to zaizolować lakierem do paznokci tak robiłem i silnik był jak nowy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: :idea: :idea: :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 A czy jezeli silnik bylby spalony wogule by sie ruszal ?? Od czego regiel moglby sie spalic ? Co do pakietu ( moze to ma jakeis znaczenie ) to uzywam pakietu SHARK 9,6V NiMH 1100 mAh . Klopot zarzegnany silnik chodzi wina polaczenai silnika z reglem (( bedzie poprawione ) pojawil sie znowu problem :/ jak mam gaz na maxa to wszystko dziala dobrze a jak zmniejszam gaz to swiruje serwo ( np wychylam ster wysokosci na maxa a on wraca do pozycji zero ) czy to wina zaklucen ? ( odbiornik mam daleko od pakietu i silnika i regla ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Kiedyś czytałem że jak regiel jest programowalny to czasami tak się dzieje jak jest źle ustawiony start (SOFT,NORMAL,HARD) lub timing (kąt wyprzedzenia) i być może przez przypadek go sobie przeprogramowałeś ? zobacz w instrukcji ! opis jednego w regulatorów firmy dualski (ze strony NASTIK-a) rodzaj startu: normal/soft/super-soft. Normalny zalecany jest w przypadku modeli samolotów i napędu bezpośredniego. Dwa pozostałe w przypadku śmigłowców oraz silników z przekładniami. W przypadku ustawienia soft i super-soft początkowe prędkości obrotowe są niewielkie i czas od rozpędzania od zera do maksymalnych obrotów wynosi 1 sekundę w przypadku ustawienia soft i 2 sekundy w przypadku super-soft. W przypadku pracującego silnika jeżeli wyłączymy silnik przesuwając drążek gazu do minimum i włączając ponownie silnik przesuwając drążek gazu do góry w ciągu 3 sekund od momentu opuszczenia drąŜka, strat silnika będzie normalny (start typu soft bądź super-soft nie będzie realizowany) aby zapobiec rozbiciu modelu na skutek opóźnionej reakcji silnika o żądanej mocy. - Timing: Low/Medium/High (domyślnie Medium). W większości przypadków regulator może sterować mocą silników w ustawieniu Low. Dla maksymalnej wydajności polecamy ustawienie Low dla silników 2-polowych, zaś ustawienie Medium dla silników 6- i więcej-polowych. Dla maksymalnych osiągów należy stosować ustawienie High (Uwaga! Ustawienie High może powodować niewłaściwą pracę niektórych silników) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Nie raczej nie jest programowalny nic takiego nie ma w instrukcji :/ . Opisze jeszcze raz dokaldnie co sie dzieje: jak mam gaz wychylony na maxa to wszystko gra ( silnik pracuje dobrze serwa tez ) ale jak zmiejsze minimalnie gaz to przy wychyleniu steru wysokosci na maxa dzieje sie cos dziwnego: mianowicie serwo zaczyna wracac do puktu zerowego a silnik proporcjionalnie gasnie :/ jezeli puszczam drazek od steru wysokosci silnik znowu zaczyna pracowac . Ps. Dzieje sie to tylko wtedy jezeli wychylam ster w jedna strone jezeli wychylam w 2 ga na polgazie to dziala wszystko dobrze . Czy to wina podlaczenia kabli ( w co watpie ) slabego nadajnika, regla, silnika ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 A radio z tego tematu już naprawiłeś: http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4607 To może być wina nadajnika. Czy to samo co przed chwilą opisałeś dzieje się też bez podłączonych serw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ale ale bez serw nie bede mial jak tego spardzic silnik pracuje normalnie mozeliwe ze to wina nadajnika,kwarcow . Moze od kogos pozycze cos lepszego i sprawdze na lepszym sprzecie ps. Naprawde dziwne zjawisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Piszesz, że poruszając drążkiem wysokości silnik zmienia obroty - zrób to samo bez serw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Wiec na samym silniku pracuje tez nie tak jak powinien :/ . Mianowicie jak dam na pelen gaz to silnik przyspiesza daje na minimum silnik gasnie i zaczyna przyspieszac ( bedac caly czas na minimum ). Silnik nieraz zaczyna drgac. Co moze byc przyczyna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.