michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Mam silnik Tower Pro 2408-21 i do tego regiel firmy WoW 30/40 A . Problemem jest dziwne zachowanie silnika ( zaiast plynnie sie krecic drga w miejscu ). Jak pierwszy raz podlanczalem pakiet regiel zapiszczal i wszystko chodzilo dobrze. Niestety teraz nie jest dobrze. Czy to wina regla ( moze sie spalil zepsul ) , podlaczenai kabli ??
czhomik Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 mamy zgadywać ? daj chociaż jakąs fotkę jak to wszytko jest podłaczane to ktoś ci powie . bo zgadywac to raczej nikt niema zamiaru
michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2007 Myslalem ze moze ktos juz mial taka sytuacje :]
Gość tom_tom Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Zepsuł Ci się regulator lub silnik (tyle można powiedzieć na podstawie informacji z Twojego postu) Najczęściej taka reakcja występuje wtedy gdy spaliło się jedno z uzwojeń silnika. Napisz coś więcej Podłącz inny silnik do regla a potem inny regler do silnika sprawdź naładowanie pakietu i napięcia każdej celi podłącz inny pakiet itd... musisz zebrać więcej danych o problemie Pozdrawiam - Tomek
robraf Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 siemka, mialem ten sam problem ale to tzw zimne luty :idea: w tych silnikach wystarczy rozebrac silnik i sprawdzić czy się druciki nie odczepiły od kabelków potem nalezy zeskrobac trochę izolacji z tego drucika i przylutowac na nowo a na końcu to zaizolować lakierem do paznokci tak robiłem i silnik był jak nowy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: :idea: :idea: :idea:
michcio88 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2007 A czy jezeli silnik bylby spalony wogule by sie ruszal ?? Od czego regiel moglby sie spalic ? Co do pakietu ( moze to ma jakeis znaczenie ) to uzywam pakietu SHARK 9,6V NiMH 1100 mAh . Klopot zarzegnany silnik chodzi wina polaczenai silnika z reglem (( bedzie poprawione ) pojawil sie znowu problem :/ jak mam gaz na maxa to wszystko dziala dobrze a jak zmniejszam gaz to swiruje serwo ( np wychylam ster wysokosci na maxa a on wraca do pozycji zero ) czy to wina zaklucen ? ( odbiornik mam daleko od pakietu i silnika i regla )
meloow Opublikowano 1 Stycznia 2008 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Kiedyś czytałem że jak regiel jest programowalny to czasami tak się dzieje jak jest źle ustawiony start (SOFT,NORMAL,HARD) lub timing (kąt wyprzedzenia) i być może przez przypadek go sobie przeprogramowałeś ? zobacz w instrukcji ! opis jednego w regulatorów firmy dualski (ze strony NASTIK-a) rodzaj startu: normal/soft/super-soft. Normalny zalecany jest w przypadku modeli samolotów i napędu bezpośredniego. Dwa pozostałe w przypadku śmigłowców oraz silników z przekładniami. W przypadku ustawienia soft i super-soft początkowe prędkości obrotowe są niewielkie i czas od rozpędzania od zera do maksymalnych obrotów wynosi 1 sekundę w przypadku ustawienia soft i 2 sekundy w przypadku super-soft. W przypadku pracującego silnika jeżeli wyłączymy silnik przesuwając drążek gazu do minimum i włączając ponownie silnik przesuwając drążek gazu do góry w ciągu 3 sekund od momentu opuszczenia drąŜka, strat silnika będzie normalny (start typu soft bądź super-soft nie będzie realizowany) aby zapobiec rozbiciu modelu na skutek opóźnionej reakcji silnika o żądanej mocy. - Timing: Low/Medium/High (domyślnie Medium). W większości przypadków regulator może sterować mocą silników w ustawieniu Low. Dla maksymalnej wydajności polecamy ustawienie Low dla silników 2-polowych, zaś ustawienie Medium dla silników 6- i więcej-polowych. Dla maksymalnych osiągów należy stosować ustawienie High (Uwaga! Ustawienie High może powodować niewłaściwą pracę niektórych silników)
michcio88 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Nie raczej nie jest programowalny nic takiego nie ma w instrukcji :/ . Opisze jeszcze raz dokaldnie co sie dzieje: jak mam gaz wychylony na maxa to wszystko gra ( silnik pracuje dobrze serwa tez ) ale jak zmiejsze minimalnie gaz to przy wychyleniu steru wysokosci na maxa dzieje sie cos dziwnego: mianowicie serwo zaczyna wracac do puktu zerowego a silnik proporcjionalnie gasnie :/ jezeli puszczam drazek od steru wysokosci silnik znowu zaczyna pracowac . Ps. Dzieje sie to tylko wtedy jezeli wychylam ster w jedna strone jezeli wychylam w 2 ga na polgazie to dziala wszystko dobrze . Czy to wina podlaczenia kabli ( w co watpie ) slabego nadajnika, regla, silnika ??
hubert_tata Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 A radio z tego tematu już naprawiłeś: http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4607 To może być wina nadajnika. Czy to samo co przed chwilą opisałeś dzieje się też bez podłączonych serw?
michcio88 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ale ale bez serw nie bede mial jak tego spardzic silnik pracuje normalnie mozeliwe ze to wina nadajnika,kwarcow . Moze od kogos pozycze cos lepszego i sprawdze na lepszym sprzecie ps. Naprawde dziwne zjawisko
hubert_tata Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Piszesz, że poruszając drążkiem wysokości silnik zmienia obroty - zrób to samo bez serw.
michcio88 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 Wiec na samym silniku pracuje tez nie tak jak powinien :/ . Mianowicie jak dam na pelen gaz to silnik przyspiesza daje na minimum silnik gasnie i zaczyna przyspieszac ( bedac caly czas na minimum ). Silnik nieraz zaczyna drgac. Co moze byc przyczyna ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.