Skocz do zawartości

klopoty z silnikiem


michcio88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam silnik Tower Pro 2408-21 i do tego regiel firmy WoW 30/40 A . Problemem jest dziwne zachowanie silnika ( zaiast plynnie sie krecic drga w miejscu ). Jak pierwszy raz podlanczalem pakiet regiel zapiszczal i wszystko chodzilo dobrze. Niestety teraz nie jest dobrze. Czy to wina regla ( moze sie spalil zepsul ) , podlaczenai kabli ??

Opublikowano

Zepsuł Ci się regulator lub silnik (tyle można powiedzieć na podstawie informacji z Twojego postu)

 

Najczęściej taka reakcja występuje wtedy gdy spaliło się jedno z uzwojeń silnika.

 

Napisz coś więcej

 

Podłącz inny silnik do regla a potem inny regler do silnika

 

sprawdź naładowanie pakietu i napięcia każdej celi

 

podłącz inny pakiet itd... musisz zebrać więcej danych o problemie

 

Pozdrawiam - Tomek

Opublikowano

siemka, mialem ten sam problem

ale to tzw zimne luty :idea: :lol: w tych silnikach wystarczy rozebrac silnik i sprawdzić czy się druciki nie odczepiły od kabelków

potem nalezy zeskrobac trochę izolacji z tego drucika i przylutowac na nowo

a na końcu to zaizolować lakierem do paznokci

 

tak robiłem i silnik był jak nowy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D:lol: :wink: :idea: :idea: :idea:

Opublikowano

A czy jezeli silnik bylby spalony wogule by sie ruszal ?? Od czego regiel moglby sie spalic ? Co do pakietu ( moze to ma jakeis znaczenie ) to uzywam pakietu SHARK 9,6V NiMH 1100 mAh .

 

 

Klopot zarzegnany :D silnik chodzi wina polaczenai silnika z reglem (( bedzie poprawione ) pojawil sie znowu problem :/ jak mam gaz na maxa to wszystko dziala dobrze :D a jak zmniejszam gaz to swiruje serwo ( np wychylam ster wysokosci na maxa a on wraca do pozycji zero ) czy to wina zaklucen ? ( odbiornik mam daleko od pakietu i silnika i regla )

Opublikowano

Kiedyś czytałem że jak regiel jest programowalny to czasami tak się dzieje jak jest źle ustawiony start (SOFT,NORMAL,HARD) lub timing (kąt wyprzedzenia) i być może przez przypadek go sobie przeprogramowałeś ? zobacz w instrukcji !

 

 

opis jednego w regulatorów firmy dualski (ze strony NASTIK-a)

rodzaj startu: normal/soft/super-soft. Normalny zalecany jest w przypadku modeli
samolotów i napędu bezpośredniego. Dwa pozostałe w przypadku śmigłowców oraz
silników z przekładniami. W przypadku ustawienia soft i super-soft początkowe
prędkości obrotowe są niewielkie i czas od rozpędzania od zera do maksymalnych
obrotów wynosi 1 sekundę w przypadku ustawienia soft i 2 sekundy w przypadku
super-soft. W przypadku pracującego silnika jeżeli wyłączymy silnik przesuwając
drążek gazu do minimum i włączając ponownie silnik przesuwając drążek gazu do
góry w ciągu 3 sekund od momentu opuszczenia drąŜka, strat silnika będzie normalny
(start typu soft bądź super-soft nie będzie realizowany) aby zapobiec rozbiciu modelu
na skutek opóźnionej reakcji silnika o żądanej mocy.
- Timing: Low/Medium/High (domyślnie Medium). W większości przypadków regulator
może sterować mocą silników w ustawieniu Low. Dla maksymalnej wydajności
polecamy ustawienie Low dla silników 2-polowych, zaś ustawienie Medium dla
silników 6- i więcej-polowych. Dla maksymalnych osiągów należy stosować ustawienie
High (Uwaga! Ustawienie High może powodować niewłaściwą pracę niektórych
silników)

Opublikowano

Nie raczej nie jest programowalny nic takiego nie ma w instrukcji :/ . Opisze jeszcze raz dokaldnie co sie dzieje: jak mam gaz wychylony na maxa to wszystko gra ( silnik pracuje dobrze serwa tez ) ale jak zmiejsze minimalnie gaz to przy wychyleniu steru wysokosci na maxa dzieje sie cos dziwnego: mianowicie serwo zaczyna wracac do puktu zerowego a silnik proporcjionalnie gasnie :/ jezeli puszczam drazek od steru wysokosci silnik znowu zaczyna pracowac . Ps. Dzieje sie to tylko wtedy jezeli wychylam ster w jedna strone jezeli wychylam w 2 ga na polgazie to dziala wszystko dobrze . Czy to wina podlaczenia kabli ( w co watpie ) slabego nadajnika, regla, silnika ??

Opublikowano

Ale ale bez serw nie bede mial jak tego spardzic silnik pracuje normalnie mozeliwe ze to wina nadajnika,kwarcow . Moze od kogos pozycze cos lepszego i sprawdze na lepszym sprzecie ps. Naprawde dziwne zjawisko :D

Opublikowano

Wiec na samym silniku pracuje tez nie tak jak powinien :/ . Mianowicie jak dam na pelen gaz to silnik przyspiesza daje na minimum silnik gasnie i zaczyna przyspieszac ( bedac caly czas na minimum ). Silnik nieraz zaczyna drgac. Co moze byc przyczyna ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.