Skocz do zawartości

klopoty z silnikiem


michcio88

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik Tower Pro 2408-21 i do tego regiel firmy WoW 30/40 A . Problemem jest dziwne zachowanie silnika ( zaiast plynnie sie krecic drga w miejscu ). Jak pierwszy raz podlanczalem pakiet regiel zapiszczal i wszystko chodzilo dobrze. Niestety teraz nie jest dobrze. Czy to wina regla ( moze sie spalil zepsul ) , podlaczenai kabli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zepsuł Ci się regulator lub silnik (tyle można powiedzieć na podstawie informacji z Twojego postu)

 

Najczęściej taka reakcja występuje wtedy gdy spaliło się jedno z uzwojeń silnika.

 

Napisz coś więcej

 

Podłącz inny silnik do regla a potem inny regler do silnika

 

sprawdź naładowanie pakietu i napięcia każdej celi

 

podłącz inny pakiet itd... musisz zebrać więcej danych o problemie

 

Pozdrawiam - Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka, mialem ten sam problem

ale to tzw zimne luty :idea: :lol: w tych silnikach wystarczy rozebrac silnik i sprawdzić czy się druciki nie odczepiły od kabelków

potem nalezy zeskrobac trochę izolacji z tego drucika i przylutowac na nowo

a na końcu to zaizolować lakierem do paznokci

 

tak robiłem i silnik był jak nowy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D:lol: :wink: :idea: :idea: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jezeli silnik bylby spalony wogule by sie ruszal ?? Od czego regiel moglby sie spalic ? Co do pakietu ( moze to ma jakeis znaczenie ) to uzywam pakietu SHARK 9,6V NiMH 1100 mAh .

 

 

Klopot zarzegnany :D silnik chodzi wina polaczenai silnika z reglem (( bedzie poprawione ) pojawil sie znowu problem :/ jak mam gaz na maxa to wszystko dziala dobrze :D a jak zmniejszam gaz to swiruje serwo ( np wychylam ster wysokosci na maxa a on wraca do pozycji zero ) czy to wina zaklucen ? ( odbiornik mam daleko od pakietu i silnika i regla )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem że jak regiel jest programowalny to czasami tak się dzieje jak jest źle ustawiony start (SOFT,NORMAL,HARD) lub timing (kąt wyprzedzenia) i być może przez przypadek go sobie przeprogramowałeś ? zobacz w instrukcji !

 

 

opis jednego w regulatorów firmy dualski (ze strony NASTIK-a)

rodzaj startu: normal/soft/super-soft. Normalny zalecany jest w przypadku modeli
samolotów i napędu bezpośredniego. Dwa pozostałe w przypadku śmigłowców oraz
silników z przekładniami. W przypadku ustawienia soft i super-soft początkowe
prędkości obrotowe są niewielkie i czas od rozpędzania od zera do maksymalnych
obrotów wynosi 1 sekundę w przypadku ustawienia soft i 2 sekundy w przypadku
super-soft. W przypadku pracującego silnika jeżeli wyłączymy silnik przesuwając
drążek gazu do minimum i włączając ponownie silnik przesuwając drążek gazu do
góry w ciągu 3 sekund od momentu opuszczenia drąŜka, strat silnika będzie normalny
(start typu soft bądź super-soft nie będzie realizowany) aby zapobiec rozbiciu modelu
na skutek opóźnionej reakcji silnika o żądanej mocy.
- Timing: Low/Medium/High (domyślnie Medium). W większości przypadków regulator
może sterować mocą silników w ustawieniu Low. Dla maksymalnej wydajności
polecamy ustawienie Low dla silników 2-polowych, zaś ustawienie Medium dla
silników 6- i więcej-polowych. Dla maksymalnych osiągów należy stosować ustawienie
High (Uwaga! Ustawienie High może powodować niewłaściwą pracę niektórych
silników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raczej nie jest programowalny nic takiego nie ma w instrukcji :/ . Opisze jeszcze raz dokaldnie co sie dzieje: jak mam gaz wychylony na maxa to wszystko gra ( silnik pracuje dobrze serwa tez ) ale jak zmiejsze minimalnie gaz to przy wychyleniu steru wysokosci na maxa dzieje sie cos dziwnego: mianowicie serwo zaczyna wracac do puktu zerowego a silnik proporcjionalnie gasnie :/ jezeli puszczam drazek od steru wysokosci silnik znowu zaczyna pracowac . Ps. Dzieje sie to tylko wtedy jezeli wychylam ster w jedna strone jezeli wychylam w 2 ga na polgazie to dziala wszystko dobrze . Czy to wina podlaczenia kabli ( w co watpie ) slabego nadajnika, regla, silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.