Jump to content

klopoty z silnikiem


michcio88

Recommended Posts

Mam silnik Tower Pro 2408-21 i do tego regiel firmy WoW 30/40 A . Problemem jest dziwne zachowanie silnika ( zaiast plynnie sie krecic drga w miejscu ). Jak pierwszy raz podlanczalem pakiet regiel zapiszczal i wszystko chodzilo dobrze. Niestety teraz nie jest dobrze. Czy to wina regla ( moze sie spalil zepsul ) , podlaczenai kabli ??

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

Zepsuł Ci się regulator lub silnik (tyle można powiedzieć na podstawie informacji z Twojego postu)

 

Najczęściej taka reakcja występuje wtedy gdy spaliło się jedno z uzwojeń silnika.

 

Napisz coś więcej

 

Podłącz inny silnik do regla a potem inny regler do silnika

 

sprawdź naładowanie pakietu i napięcia każdej celi

 

podłącz inny pakiet itd... musisz zebrać więcej danych o problemie

 

Pozdrawiam - Tomek

Link to comment
Share on other sites

siemka, mialem ten sam problem

ale to tzw zimne luty :idea: :lol: w tych silnikach wystarczy rozebrac silnik i sprawdzić czy się druciki nie odczepiły od kabelków

potem nalezy zeskrobac trochę izolacji z tego drucika i przylutowac na nowo

a na końcu to zaizolować lakierem do paznokci

 

tak robiłem i silnik był jak nowy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D:lol: :wink: :idea: :idea: :idea:

Link to comment
Share on other sites

A czy jezeli silnik bylby spalony wogule by sie ruszal ?? Od czego regiel moglby sie spalic ? Co do pakietu ( moze to ma jakeis znaczenie ) to uzywam pakietu SHARK 9,6V NiMH 1100 mAh .

 

 

Klopot zarzegnany :D silnik chodzi wina polaczenai silnika z reglem (( bedzie poprawione ) pojawil sie znowu problem :/ jak mam gaz na maxa to wszystko dziala dobrze :D a jak zmniejszam gaz to swiruje serwo ( np wychylam ster wysokosci na maxa a on wraca do pozycji zero ) czy to wina zaklucen ? ( odbiornik mam daleko od pakietu i silnika i regla )

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś czytałem że jak regiel jest programowalny to czasami tak się dzieje jak jest źle ustawiony start (SOFT,NORMAL,HARD) lub timing (kąt wyprzedzenia) i być może przez przypadek go sobie przeprogramowałeś ? zobacz w instrukcji !

 

 

opis jednego w regulatorów firmy dualski (ze strony NASTIK-a)

rodzaj startu: normal/soft/super-soft. Normalny zalecany jest w przypadku modeli
samolotów i napędu bezpośredniego. Dwa pozostałe w przypadku śmigłowców oraz
silników z przekładniami. W przypadku ustawienia soft i super-soft początkowe
prędkości obrotowe są niewielkie i czas od rozpędzania od zera do maksymalnych
obrotów wynosi 1 sekundę w przypadku ustawienia soft i 2 sekundy w przypadku
super-soft. W przypadku pracującego silnika jeżeli wyłączymy silnik przesuwając
drążek gazu do minimum i włączając ponownie silnik przesuwając drążek gazu do
góry w ciągu 3 sekund od momentu opuszczenia drąŜka, strat silnika będzie normalny
(start typu soft bądź super-soft nie będzie realizowany) aby zapobiec rozbiciu modelu
na skutek opóźnionej reakcji silnika o żądanej mocy.
- Timing: Low/Medium/High (domyślnie Medium). W większości przypadków regulator
może sterować mocą silników w ustawieniu Low. Dla maksymalnej wydajności
polecamy ustawienie Low dla silników 2-polowych, zaś ustawienie Medium dla
silników 6- i więcej-polowych. Dla maksymalnych osiągów należy stosować ustawienie
High (Uwaga! Ustawienie High może powodować niewłaściwą pracę niektórych
silników)

Link to comment
Share on other sites

Nie raczej nie jest programowalny nic takiego nie ma w instrukcji :/ . Opisze jeszcze raz dokaldnie co sie dzieje: jak mam gaz wychylony na maxa to wszystko gra ( silnik pracuje dobrze serwa tez ) ale jak zmiejsze minimalnie gaz to przy wychyleniu steru wysokosci na maxa dzieje sie cos dziwnego: mianowicie serwo zaczyna wracac do puktu zerowego a silnik proporcjionalnie gasnie :/ jezeli puszczam drazek od steru wysokosci silnik znowu zaczyna pracowac . Ps. Dzieje sie to tylko wtedy jezeli wychylam ster w jedna strone jezeli wychylam w 2 ga na polgazie to dziala wszystko dobrze . Czy to wina podlaczenia kabli ( w co watpie ) slabego nadajnika, regla, silnika ??

Link to comment
Share on other sites

Wiec na samym silniku pracuje tez nie tak jak powinien :/ . Mianowicie jak dam na pelen gaz to silnik przyspiesza daje na minimum silnik gasnie i zaczyna przyspieszac ( bedac caly czas na minimum ). Silnik nieraz zaczyna drgac. Co moze byc przyczyna ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.