Skocz do zawartości

Początki w modelarstwie


Dejvid92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym modelarzem a konkretniej nigdy jeszcze nie miałem z modelarstwem nic wspólnego. Spodobało mi się to gdy byłem w górach i zobaczyłem jak ktoś lata modelami. Chciałbym zacząć przygodę z modelarstwem ale jak większość (po tym co widziałem na forum) nie wiem od czego zacząć. Dużo o tym czytałem i wiem że najlepiej nie zaczynać gdy nie ma się doświadczonego modelarza przy sobie który pomoże i wytłumaczy. Ja niestety nie znam nikogo takiego :( Czy to oznacza że od razu jestem skazany na niepowodzenie? Nie za bardzo orientuję się w cenach jakie musiałbym zainwestować. Z tym też jest trochę problem ale nie aż taki. Proszę o jakieś rady w co bym musiał się zaopatrzyć na sam początek i jakie to mniej więcej były by to koszty? Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

czesc

 

sorry ze pisze bez polskich liter ale nie mam teraz klawiatury pl

 

Jezeli chodzi o to jak zaczac, to przy braku doswiadczonego modelarza najlepiej kupic niedrogi zestaw szybowca rc i poskladac go wedlug instrukcji. Latanie takim modelem na zboczu to już nieco wyzsza szkola jazdy - wpierw trzeba zaczac od latania na lace.

 

ceny sprzetu na poczatek - orientacyjnie: model 200-300 pln, radio 250-450 pln, serwa i inne dodatki 100-200 pln. W tych cenach zlozysz model szybowca o rozpietosci skrzydel 1,5 m i polatasz wszedzie. Sa tansze modele-zabawki, ale to nie ma duzo wspolnego z prawdziwym modelarstwem.

Bardzo dobrym modelem na poczatek jest Easy Glider z firmy Multiplex - poczytaj o nim na tym forum - duzo było postow na jego temat.

 

Pozdrawiam - Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach