Skocz do zawartości

Nowe akrobaty w ofercie UH


Mars_2000

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Jako że przymierzam się do spróbowania swoich sił w lataniu 3D i obecnie zaczynam ćwiczenia depronowym "shock-flyerem", to naturalną rzeczą będzie przejście później na model w pełni konstrukcyjny.

 

Niestety, na dzień dzisiejszy (czas, czas, czas...) nie mogę pozwolić sobie na budowę modelu "od podstaw" i szukam jakiegoś zestawu ARF pod silnik elektryczny.

 

Widzę, że w UH pojawiły się 2 następujące ptaszki w bardzo rozsądnych cenach:

pierwszy:

Extra300

Extra300 uzupełnienie

 

i drugi:

Su31

Su31 uzupełnienie

 

Czy ktoś mógłby ocenić je chociażby po tych zdjęciach czy są warte zainteresowania ? Bo, niestety, póki co , to ja :mrgreen: zielony jestem w tematach 3D...

Opublikowano
59$ model, 51$ wysyłka + ewentualny vat.

czy to się opłaca??

118 $ za dwa modele + Air Parcel (POLAND) 3500g - 3999g $42.69 przesylka :)

 

Ktos tam narzeka w opisach na male powierzchnie sterowe ...

Opublikowano
59$ model, 51$ wysyłka + ewentualny vat.

czy to się opłaca??

Na Allegro odrobinkę mniejszy CAP (od tych 10 z UH) jest "od ręki" za 230zł.

 

Ktos tam narzeka w opisach na male powierzchnie sterowe ...

No i ma rację, to nie wygląda na 3D :?

Ten trochę większy CAP jest sprzedawany jako 3D: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6390

I proporcje lotek, oraz steru wysokości ma zupełnie inne.

Opublikowano

 

Ktos tam narzeka w opisach na male powierzchnie sterowe ...

No i ma rację, to nie wygląda na 3D :?

 

No właśnie, małe powierzchnie sterowe...

 

ale może to i lepiej dla "złapania" podstaw akrobacji ?

Duże powierzchnie, mogą chyba znacząco wpłynąć na przyspieszenie wykonywania figur i większe (przynajmniej moim zdaniem) prawdopodobieństwo kraksy szczególnie dla kogoś kto dopiero zaczyna 3D. Prawda to wszystko czy fałsz ?

 

Ten trochę większy CAP jest sprzedawany jako 3D: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6390

I proporcje lotek, oraz steru wysokości ma zupełnie inne.

 

Tak, tego też oglądałem. Problem w tym, że nie chciałbym inwestować za bardzo w całą elektronikę mając chyba :? dostatecznie dobry silnik Dualskiego 2826-18H (lub ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4701 )

i regiel.

Dokupowałbym jedynie mocniejszy pakiet zasilający.

Opublikowano
Ponadto w przypadku kupowania modeli o ile dobrze pamiętam, to jest ograniczenie 1 model na paczkę...

Nie w tym wypadku - jest dopisek na dole stronki ;)

No właśnie, małe powierzchnie sterowe...

 

ale może to i lepiej dla "złapania" podstaw akrobacji ?

Duże powierzchnie, mogą chyba znacząco wpłynąć na przyspieszenie wykonywania figur i większe (przynajmniej moim zdaniem) prawdopodobieństwo kraksy szczególnie dla kogoś kto dopiero zaczyna 3D.

Zawsze mozesz Dual Rate ustawic :) - mnie w moim styropianie na poczatku pomoglo - po ustawieniu ilosc kraks spadla z 2 na minute do 1 na 2 minuty :lol:

no do podstaw akrobacji jak najbardziej będzie ok.

 

ale do 3d to się nie nada.

Ktos tam pisal w recenzjach, ze harriera robi - wiec moze byc nazywany 3D :lol:

 

Edit: literowka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No to "zanabyłem" 8) model EXTRY z UH.

Zobaczymy co jest warta...

 

Mam natomiast pytanie o odpowiedni napęd pod tę Extrę.

 

Obecnie dysponuję dwoma silnikami o bardzo podobnej charakterystyce, tzn. o kV=<1000 obr i max. mocy w granicach 150 W (np. Dualsky 2826CA-18).

Czy to nie będzie za mało na ulotnienie tegoż ptaszka uwzględniając jego AUW w granicach 500-550 gram przy śmigle 9x4.7 SF lub 10x4.7 SF ?

 

Czy w ogóle powinienem próbować z taką jednostką czy zdecydowanie kupić coś mocniejszego w granicach 200-250W?

Opublikowano

Co do modelu który kupiłes. Nie polegałbym całkowicie na danych z tabelki.

Przy rozpiętości 94cm osiągnąć wagę do lotu 560g to byłoby mistrzostwo. Podobną rozpiętość miał extrim i żeby osiągnąć taką wagę trzeba było się gimnastykować.

Sam aku 3s waży ok 150g, silnik 50g, regiel 26g, odb 20g kable i pierdoły pomijam. Daje 246g, Czyli sama konstrukcja musiałaby ważyć

314g. Raczej ciężkie do osiągnięcia.

Na "oko" może ważyć ok 650-750g do lotu, może trochę mniej. Tak więc na tamtym silniku polatasz jak trenerkiem. Będzie za mały. I możesz go przegrzać jak będzie żyłowany tak mocno.

Jeśli chodzi o dulskiego to taki http://nastik.pl/dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html byłby chyba dobrym wyborem.

Do tego śmigło 10*3,7 SF albo 11x3,7 SF i będzie poezja np. takie

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=151_156_220&products_id=1219

Opublikowano

Mam model bardzo podobny, pewnie spod tych samych żółtych rączek :)EXTRA 330L i masa do lotu wyszła koło 650 g. Wpychając w silnik niewiele ponad 100 W da się latać, ale to tak bez fanaberii. Teraz dałem większy silnik (Turnigy 2213 20turn 1050kv), ale jeszcze w tej konfiguracji nie latałem.

Opublikowano
O ile urzędy się nie przyczepią, to dosłownie na dniach Tomek powinien mieć taki model (YAK54), to może wszystko się wyjaśni :D

 

Edit:

Konkretnie TM YAK54 45,5" : http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5257

 

 

No....Ten Yak jest jednak większy niż te 3 modele z kategorii 0.10e...ale jak już Tomek go otrzyma i zrecenzuje, to na przyszłość wiedza o nim z pewnością się przyda. Tym bardziej że to może być następny krok.

Opublikowano

Jestem bardzo ciekawy jak wyjdzie Tomkowi z waga zestawu. Jak zmiesci sie w zamierzonej to chyba sam bede nim zainteresowany (Yakiem).

Opublikowano

No to dzisiaj paczka dotarła z moją Extrą (właściwie wczoraj, ale dzisiaj ją z poczty odebrałem) :jupi: .

Zawartość pudełka po baaaardzo oględnym obejrzeniu wygląda całkiem obiecująco :D Wszystko było ładnie zabezpieczone na czas transportu i dodatkowo umieścili naklejkę FRAGILE.

 

Jak dotrę wieczorem do domu i rozpakuję samolot wrzucę parę fotek i postaram się opisać jakość wykonania zestawu.

 

Dodano 01/02/2008:

W domu wieczorem na spokojnie obejrzałem całość i mam parę pierwszych gorących uwag i pytań.

1. Jakość wykonania i oklejenia (jak dla mnie) bardziej niż zadowalająca. Może z kilka minimalnie krzywo wklejonych elementów da się znaleźć, ale żadnej poważniejszej fuszerki póki co nie wykryłem.

2. Niestety, póki co nie mam wagi elektronicznej, więc nie mam jak zważyć całości ARF bez elektroniki wewnątrz i oszacować sobie wagę gotowego do lotu.

Dzisiaj spróbuję przejść się po sąsiadach (a raczej sąsiadkach 8) ) i może ktoś w kuchni używa takowej.

3. Kółka załączone w zestawie to nadają się do ... :evil: modeli redukcyjnych, a nie RC. Ich

średnica to 3.5 cm. Jak dla mnie to zdecydowanie za mało.

Od razu wymieniłem je sobie na 5 cm, które na szczęście miałem w zapasie.

I tu pierwsze pytanie - czytając wątki na forum (głównie o Extrimie) to widziałem różne opinie na temat startu i lądowania na krótko przystrzyżonej trawie. Czy te koła o 5 cm średnicy wystarczą do tego, aby nie zaliczać kapotaży lub nie wyrwać podwozia z brzucha kadłuba ?

I drugie pytanie - to czy zakładać pokazane na poniższym zdjęciu owiewki kół czy sobie je odpuścić ?

Mam dziwne przeczucie, że oprócz poprawy estetyki i wyglądu nic pozytywnego one nie wnoszą, a wręcz mogą przeszkadzać hacząc o kępki trawy..

PodwozieExtry.jpg

 

4. W instrukcji zauważyłem na końcu uwagę o tym, aby wyciąć w dolnej ogonowej części kadłuba otwór wentylacyjny. Jako że jest to mój pierwszy model oklejony folią, to zapytuję czy jest to faktycznie konieczne i zdecydowanie poprawi chłodzenie elektroniki, czy raczej jest to potrzebne aby folia nie "puchła" jak balon zaciągając strumienie powietrza przy silniku i nie znajdując zrównoważonego wyjścia z modelu ?

 

To na razie tyle.

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.