Skocz do zawartości

HK450GT+osprzęt+radio - weryfikacja zawartości zestawu


Placo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich zainteresowanych zagadnieniem,

 

Bardzo proszę o wsparcie, może lepiej o weryfikację czy wybrane przeze mnie elementy zestawu będą ze sobą dobrze współgrały jako całość.

Może czegoś brakuje, może warto coś kupić w zamian, może jakieś spare parts. Wydaje mi się, iż zestaw jest optymalny, ale to jest tylko moje skromne zdanie.

Oczywiście zakup będzie przez HK. Dostawa z magazynu międzynarodowego (Chiny). Przy konfiguracji posłużyłem się oczywiście stronką "450 cofigurator" znaną wszystkim dobrze.

A jak sprawa radia? Czytałem na pfmrc, iż to radyjko generalnie sprawdza się. Oczywiście są lepsze i gorsze. Co prawda czytałem również, że są jakieś problemy z gubieniem sygnału, ale to ponoć problem z modułem, który można wymienić na inny i zaprogramować.

Zastanawiałem się, też czy nie kupić zestawu akumulatorów do radia, ale niestety nie da się Air Parcel musiała by być druga przesyłka. Może z magazynu z Europy kupie, a może w sklepie modelarskim w Polsce.

Bardzo proszę o wszelkie sugestie i rady bo nie chcę popełnić błędu.

 

Krótka specyfikacja elementów (tłumaczenie z angielskiego):

 

1. HK450GT CCPM pełne wykonanie ze stopu metalu kompatybilny z Allign T-Rex w 99%, (rama z włókna węglowego, nie wiem z czego są płaty główne i ogonowa, mam nadzieję że nie plastik)

link http://www.hobbyking...ex_Compat_.html

 

2. Turnigy Typhoon 450H 2215H bezszczotkowy silnik 3550kV, wałek 3.17mm

link http://www.hobbyking...450_class_.html

 

3. Regulator obrotów Turnigy Plush 40A - Pytanie czy muszę programować ten kontroler czy on jest już zaprogramowany z jakimś ustawieniem?

link http://www.hobbyking...Controller.html

 

4. Serwa głównego rotora 3xHK933MG - serwa cyfrowe z zębatką metalową, moment 2kg, waga 12g, odpowiedź 0,1s,

link http://www.hobbyking...2g_0_10sec.html

 

5. Serwo wirnika pomocniczego HK922MG - serwo cyfrowe z zębatką metalową, moment 1,8kg, waga 12g, odpowiedź 0,07s,

link http://www.hobbyking...2g_0_07sec.html

 

6. Zębatka na wał silnika 3,17mm - 11t - kurcze mam wątpliwość czy pasuje do punktu 1, bo na stronie jest coś wspomniane 12t przy opisie samej skorupy i koła zębatego wirnika i czy może mi ktoś wyjaśnić czy literka t oznacza to samo co średnica podziałowa np. w kołnierzach?

link http://www.hobbyking...art_HZ052_.html

 

7. Żyro cyfrowe HK401B z systemem regulacji kątowej AVCS. Mam nadzieję, że dobrze widzę i w dostawie skorupy są podkładki do niwelacji wibracji pod to żyro.

link http://www.hobbyking...Lock_Gyro_.html

 

8. Akumulator 2200mAh, 25C-50C 3S LiPo - na ile starcza taki zestaw przy nauce latania?

link http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html

 

9. Zestaw nadajnik Turnigy 9X 9Ch V2 + moduł RF9X-V2+ odbiornik 9X8C-V2 (osiem kanałów).

link http://www.hobbyking..._Firmware_.html

 

Czy czegoś będzie brakowało do kompletacji? Może jakieś inne elementy?

 

Z góry dzięki za wszelkie serdeczne rady oraz podjęcie tematu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej skromnej wiedzy zestaw całkiem ok i kompletny.

Zamiast "twojego" gyro wziął bym to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15318__HobbyKing_GA_250_MINI_MEMS_Gyro.html

 

11t oznacza, że zębatka ma 11 "zębów". To już sprawa konfiguracji krzywej gazu do swojego silnika, ale ogólnie zębatka ok="pasuje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy,

 

na początku chcę podziękować Piotrkowi za odpowiedź.

 

Jeżeli chodzi o moją radę widzę, że muszę zmienić jej treść. Doczytałem wiele interesujących rzeczy na pfmrc.eu i moje pytania się powielają z pytaniami innych oraz już udzielonymi odpowiedziami. Przepraszam za to.

 

Po głębszej analizie podobnych elementów na forum wprowadziłem pewne zmiany w moim jeszcze nie wysłanym zamówieniu do Hobbycity. Czekam aktualnie na lepszy kurs dolara.

Mianowicie teraz zestaw do zamówienia składa się z elementów:

- Skorupa HK450GT PRO V2 3D belt drive (wydaje się lepsza od poprzednika ponoć jakaś zmiana jest w głowicy no i ogon),

- Silnik 450/500 H2223 3600kV, 600W, 50amp (chyba będzie zapas mocy),

- Kontroler Turnigy 60amp PLUSH,

- Serwa płata głównego 3*HKD933MG j.w.,

- Serwo ogonowe Corona 919MG (metalowa zębatka),

- Żyro HK GA250 MINI MEMS,

- Radio+odbiornik j.w.,

- Dodatkowo rezerwowy wał główny do 450, oraz zapasowe zębatki 13T. Co jeszcze się przyda po ewentualnym kreciku. Oczywiście reguły nie ma ale liczę na Wasze doświadczenie ;) Co prawda na FP100 (4ch) potrafię wylatać 2 pakiety bo tyle mam, bez jednej gleby przy wykonywaniu różnych ewolucji.

- Pakiety zamówię osobno z magazynu w Europie ze względu na ograniczenia oraz ładowarkę (planuję kupić Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories).

 

Mam do Was takie pytania:

- Czy dodatkowo potrzebuję jeszcze czegoś? Coś czytałem o zapasowych łopatach głównych i ogonowej, ale nie jestem pewien ich rozmiaru i bardzo proszę o poradę?

- Sporo czytałem i mam obawę czy taki zestawik będzie latał i czy będzie do wyregulowania całość? Bo sporo przeglądnąłem, że z tymi klonami T-rexa od H450K jest różnie. Oczywiście zakup T-rexa to inna bajka i na razie mnie na nią nie stać.

- Czy to prawda, że dobrze by było po otrzymaniu zmontowanej skorupy heli rozmontować ją i skręcić ją przy użyciu spoiwa, aby nie rozkręcały się elementy?

- Jak jest w końcu z tym żyrem GA250 od niby ASSANA? Wg wielu jest on na pewno lepszy od HK401B? Na ile się da zniwelować to rybkowanie?

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić, ale krecik ewentualny będzie raczej pewnym krecikiem ;-)

 

1) Polecam jeszcze koniecznie wały poprzeczne (tzw. szpindel) - łączą one okucia łopat głównych - praktycznie przy każdej kraksie lecą. Spora "szansa" jest też na rozwalenie belki ogonowej, podwozia i zębatki głównej. No i jeszcze ewentualnie wał wirnika ogonowego. Łopaty też na zapas się mogą przydać, szczególnie jak będą drewniane, bo laminatowe/węglowe potrafią więcej przetrwać za to mają tendencję do niszczenia belki ogonowej ;-)

 

2) Tak z pudełka to ruletka. Jak masz smykałkę techniczną i najlepiej jakąś pomoc w realu, to po jakichś tam ewentualnych poprawkach musi latać.

 

3) To konieczność - ściągasz manual od Aligna, odkręcasz każdą śrubkę i zabezpieczasz ją tak jak każe instrukcja.

 

4) Mi to gyro bardzo ładnie działało, na pewno początkujący nie potrzebuje nic lepszego, opinie też ma dobre. Kolega moim heli też kręcił kółka i ósemki na plecach i nie było problemu. Jedna uwaga - obsługuje WYŁĄCZNIE serwa cyfrowe.

 

 

powodzenia,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam dokupić pręty flybara oraz łopatki flybara szybko się wygnia nawet przy lądowaniu w wyższej trawie, ja w swoim hk450gt pro wymieniłem wał główny na tarota szpindel algina koło główne również tarota belke ogonową lepiej kupić tarota na ebayu za 4$ 2 sztuki są lepiej wykonane i grubsze, zamawiając 3 belki z hk tylko jedna była w miarę prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.