Geralt Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Dzisiaj wiele się w modelu nie zmieniło. Celem zgodnie z planem była przymiarka do wyważenia i kolejne ważenie modelu. Więc powsadzałem wszystko do modelu jak to sobie zaplanowałem (z wyjątkiem odbiornika 25g). Wygląda tak, że umiejscowieniem akumulatorów powinienem właściwie wyważyć model. Niestety nie uda się utrzymać wagi podawanej przez producenta. Jak na razie kleju czy własnych dodatków jest niewiele. Z modelu można wyrzucić owiewki i kołpak, dać lżejsze koło ogonowe, w sumie waga spadnie max 250g. I tylko wtedy model pewnie wyjdzie mniej niż 2,5kg. Jak by zastosować jeszcze najsłabszy 2 takt - zysk 150 g, ale 2 kg do lotu bez paliwa nie ma szans osiągnąć. Waga tego co jest na zdjęciu to 2550 g (brakuje odbiornika i folii). Ja mam nadzieję, że zmieszczę się po oklejeniu poniżej 2800 g to i tak jak na 70 ddm niewiele :faja: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Czyli wyjdzie tak jak mówiłem eczesniej o diablotinie około 2700g to było pewne ze jest to chwyt producenta. Niemozliwe jest zbudowanie fun flaja 1.5m który by wazył 2200g chyba ze lekki 2 suw 46AX lipole zamiast nimh i tu jeszcze sporo zabraknie zeby zejsc na 2200g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 No to model gotowy. Jak widać na zdjęciach poniżej wszystko jest na swoim miejscu. Wczoraj przy sesji fotograficznej nie było jeszcze kołpaka, ale dzisiaj już jest założony. Nie wiem czy ja wróżka byłem model tak jak na zdjęciach plus kołpak waży 2770 g. Udało mi się 30g zaoszczędzić do tego co zakładałem. Tak jak już pisałem wcześniej, ciężko zrozumieć o jaką wagę chodzi producentowi. Wg mnie zejście do 2500g graniczy z cudem. Musiała by być dużo lżejsza folia, lżejszy silnik (SAITO polecane przez producenta waży 50g mniej) nędzny jak najlżejszy pakiet. W sumie 270 g ciężko będzie odjąć. No, ale jak by nie było to jest to mój w tej klasie najlżejszy model jaki kiedykolwiek posiadałem. Modelarzem jestem odkąd pamiętam więc rozczarowany nie jestem, raczej zadowolony. Jest jeszcze jeden mały feler. Model ma ciążkawy (30g) kołpak, owiewki i mimo wcześniejszych dokładnych przymiarek trudno go wyważyć. Strasznie ogon mu ciąży. Oba akumulatory LiPo trzeba dać pod zbiornik. Inaczej kaszana. Więc ktokolwiek będzie chciał odchudzać model musi i zacząć od ogona. Teraz jakieś podsumowanie. Stery napędzane serwami analogowymi Hitec 325 HB, ogon 422. Motor narazie ASP 91 4T (w przyszłości 100 ASP lub SAITO może ktoś coś doradzi ?) Śmigło Pelikan 15x7 Odbiornik Multiplex RX-7-Synth IPD Zasilanie z dwóch LiPo (1300 i 1800) poprzez liniowy regulator napięcia DUALSKY VR-8L ustawiony na 6V. Model pokryty folią Oracover (fiolet) i Solarfilm (biały) Pilot Karel 8) Naprawdę poza tymi przygodami z wagą i wyważeniem model warty polecenia, jeśli chodzi o składanie. Mogli by jeszcze zrobić dzielone skrzydła tak jak w tych ciąższych wersjach Rebelove-a czy Artist-cie bo mam problemy zmieścić go do mojego małego auta. W niedzielę planuję oblot trzymajcie kciuki :?: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 na 75% bede na oblocie. o ktorej planujesz byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Ja lubię spać więc pewnie przed 10 nie dotrę. Tym bardziej, że z soboty na niedzielę przestawiamy czas i będziemy spać godzinę krócej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 No to model gotowy... No, no całkiem fajny Mała propozycja z mojej strony: zdejmij osłony kół. Podwozia w tych modelach są dość delikatne i czasem lubią się wyrwać a wtedy masz ładne dziury w skrzydłach - sam tego doświadczyłem. Obecnie latam bez osłon, choć ucierpiał wygląd modelu to przy urwaniu podwozia nic wielkiego się nie dzieje. Drugie wyjście to każdorazowo delikatne lądowanie, takie aby podwozie było w stanie nienaruszonym No chyba, że masz mocowanie uniemożliwiające wyrwanie - ja robię na blachowkrętach co skutecznie zabezpiecza przed zdemolowaniem kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Zdecydowanie za duze smigło max 15x6 najlepiej 15x4 bambula lub APC W Na pelikanie 15x7 ani 8 tys nie wykrecisz a ciag bedzie strasznie słaby.Miałem ten silnik przetestowałem wiadro smigieł i najwiekszy ciag był na APC 15x4W oraz Master airscrew 15x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 No to model oblatany. W pierwszym locie okazało się, że moje rozwiązanie mocowania kabiny nie sprawdziło się i trzeba będzie zastosować rozwiązanie producenta. Można zobaczyć jak to było na filmie . Krzyśku miałeś rację, owiewki są kiepskie. Jedna uszkodziła się w transporcie więc musiałem się ich pozbyć. Samo mocowanie podwozia u mnie nie jest na wkręty tylko śruby M3. Po czwartym locie lądowanie było trochę twardsze, ale tylko się jedna goleń zgięła. Mam nadzieję, że nic się nie wyrwie. Radku śmigło to jest dobrane do tego silnika i FunFly-era jakim latałem poprzednio. Niestety nie masz racji do tego modelu nadaje się wyśmienicie. Nie pamiętam ile kręci, ale raczej na pewno poniżej 8000. Za to ciąg jest dużo lepszy niż na 15x4 czy 14x6 (Pelikan). APC nie sprawdzałem i pewnie w tym modelu nie sprawdzę, bo zamierzam dać do niego większy silnik. Teraz coś o moich odczuciach. Wykonałem cztery loty (pierwszy 5 min, pozostałe po 8 min). Modelik jak to FunFly prowadzi się bardzo łatwo i przyjemnie. Nie osiąga zawrotnych prędkości, a minimalne są naprawdę niewielkie. Model nie wymagał żadnego trymowa. Silnik jest powiedzmy wystarczający do latania akrobacyjnego, do 3D trzeba troszkę więcej. Na razie będę chciał się w niego wlatać i potem pomyślę co dalej z silnikiem ASP 120 lub coś mniejszego mocniejszego, a firmowego. Nie jestem mistrzem 3D więc w zasadzie wszystko to próby. Żyletka przy odpowiednim wejściu wymaga tylko muskania steru kierunku, czyli wprawny pilot śmiało powinien zrobić pętle w takim ustawieniu. Zawis uda się na jakiś 60% ciągu. Start przy 30% ciągu. Rozpędzenie modelu w locie pionowym i szybkie przejście do lotu poziomego nie wywołuje flateru usterzenia ani lotek. Ogólnie ocena z lotności modelu na maksa :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 No to gratulacje. Podaj mi maila -wysle Ci fotki, ktore robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 No to masz teraz niezłą zabawkę na sezon Dźwięk silnika niezły. Podpowiedź co do mocowania kabinki: kleisz odcinek listwy balsowej (ok. 5x10 mm) do kabiny (długość równa szerokości kadłuba wewnątrz, słoje równoległe do klejenia) i do niej przyklejasz odcinek bowdena (zewn. osłona). Wiercisz w kadłubie 2 otwory, dajesz od środka wzmocnienie np. z bardzo cienkiej sklejki i przez nie oraz przez rurkę przekładasz odcinek pręta - ja daję aluminium fi 2mm lekko "pofalowany" aby ciasno siedział. Proste lekkie i sprawdzone mocowanie kabinki w 3 modelach. W razie bliskiego spotkania z kretem (czego naturalnie nie życzę ) listwa lubi pęknąć, kabinka odpada i jest cała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Miałes kiedys smigło 15x4 bo wydaje mi sie ze nie wiesz co piszesz jak 15x7 moze byc idealne jak to jest smigło do 4 suwa 20ccm tymbardziej ,że to Pelikan a na nich obroty zawsze są dużo niższe miałem 15x6 Pelikana i ciag był duzo słabszy wiec nikt mi nie wcisnie ze 15x7 to dobrane smigło do tego silnika.Kup sobie 15x4W a nie silnik chcesz zmieniac ta 15-tka musi szarpac tym modelem a ten pelikan nie daje Ci wiecej niz 3 kg ciagu.Moja Funtana miała 3300g i na 15x4 wychodziła w góre z zawisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ... jak 15x7 moze byc idealne jak to jest smigło do 4 suwa 20ccm... :shock: W 320-gramowym silniku elektrycznym mam obecnie 16x8 :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Radku śmigło dobiera się do modelu, a nie do silnika. Przez model rozumiem zadania jakie ma wykonywać, jego konstrukcję i silnik. To jest teoria, na którą nie mam czasu. Szybciej jest mi zakupić kilka niezłych śmigieł Pelikan po 12 zł. Porównanie miałem idealne jak złamałem pierwszego Pelikana i w zamian włożyłem Mastera. Osiągalny ciąg był znaczący na nie korzyść Mastera, któy jest kliku krotnie droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Przetestuj jeszcze śmigło Bambuli w tym samym rozmiarze jaki używasz wg. mnie ma lepszą sprawność a różnica w cenie jest minimlna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Paweł smigło dobiera sie do modelu dokładnie a Ty masz fun flaja wiec powinienes zastosowac skok 4 max 5 a nie az 7 to nie model F3A udusiłes silnik Robelove to wolny model fun fly o grubym profil który jest po to to aby wolno latac dajac duzy skok wszystko to co zakłada producent dostaje w łeb. Do takich latających gazet niektóre firmy produkują specjalnie zaprojektowane smigła przykład APC 12.25x3.75 (diablotin) no, ale jesli twierdzisz uparcie, że masz dobre smigło to niech tak zostanie ja moge jedynie doradzic i cały czas obastawiam na 15x4 tak jak mówiłem juz miałem ten silnik i wiem, że na 15x7 jest kiszka zreszta nie tylko ja to mówie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5751 inni to potwierdzaja w sumie to juz niektórym weszło w krew 15ccm 4 suw zaraz przychodzi do głowy do takiego to 15x4W by mozna wsadzic .Wygrzebałem film żebys zobaczył o co tu chodzi http://pl.youtube.com/watch?v=983hDZMe314 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Radek, to co piszesz jest prawdą z jednym ale - ma zastosowanie do silników spalinowych. Czyli w opisanym modelu z 4-taktem również dałbym śmigło o mniejszym skoku a jeśli APC to właśnie z literką W. Gorzej wygląda to przy napędzie elektro. Osobiście nie znalazłem śmigieł w wersji elektro do modeli fun-fly. W swoim Kabriolinie z braku innego miałem śmigło 15x7 APC E i sprawdzało się całkiem znośnie, jedynie przy próbach zawisu efekt dźwiękowy był bardzo ciekawy :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Tak Darku mam śmigło Bambuli (15xnie pamiętam :oops: ) podobno bardzo dobre do tego modelu i silnika. Mam zamiar je przetestować tylko muszę się wlatać w model. Radku. Twoje podejście do tematu jest czysto akademickie. FunFly na filmie- nic nie pisze o śmigle tam zastosowanym, a mój FunFly żaden nie latał tak szybko. Nie bierz tego do siebie, bo nie jest moim celem przekomarzanie się z Tobą. Uwierz, że sprawdzałem na 15x4 i było gorzej. Doskonale wiem, że śmigło z większym skokiem powinno przyśpieszyć model, ale niekoniecznie dać więcej ciągu. Nie jesteś pierwszym, który jest zdziwiony. Nie porównuj tak bezpośrednio Rebelove XL do Twojej Funtany. Zobacz sobie na różnicę grubości profili. U mnie w najszerszym miejscu zmieszczą się takie 2 na pewno, a może i 3. Funtana nie jest FunFly-em tylko akrobatem do 3D. Ja preferuję wolne wożenie się po niebie tak jak na filmie: Wiązanka z pozostałych lotów Jak będę latał następnym razem zmierzę obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 To może i ja podziele się swoim doświadczeniem jeśli chodzi o śmigła do model 3D wpoczątkowo latałem na OS 15 cm 2 t , jajlepsze osiągi na śmigle APC 15/4 później zmieniłem silnik na OS 15 cm 4 t najlepsze osiągi na śmigle APC 15/6 , pisząc osiągi mam na myśli zachowanie się modelu w locie a nie ilość obrotów czy ciąg statyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Więc ciągu ja też nie mierzyłem. Jako ciąg rozumiem właśnie jak model się zachowuje w locie, jak elastyczny jest silnik. APC są lepiej zaprojektowane więc ten jeden cal skoku w rzeczywistości może dawać bardzo zbliżone osiągi do Pelikana (może nawet lepsze). Jak już powyżej pisałem i wielu modelarzy wie, że śmigło jednego producenta nie jest równe śmigle innego producenta. To śmigło Bambuli jakie mam to 15x4 przy okazji sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Sprawdz bo warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.