Jump to content

mvvs 3,5ccm i łódz


Recommended Posts

witam czy można zastosować silnik mvvs 3,5ccm do łodki a raczej slizgu poprostu zamiast śmigla dać śróbę czy ten pomysl jest dobry czy nie?

jak nie to czy mozna by bylo wymienić tylko pokrywę cylindra z chlodzeniem wodnym np od mvvs 3,5ccm marine ????

gdzie i za ile takie coś można kupić i jak wygląda taki montaz i przerobka ktorędy przepływa woda itp

Link to comment
Share on other sites

aha czyli nici z tego a gdzie i po ile można tanio kupić taki silnik? niekoniecznie 3,5ccm ale nie większe

 

no dobra ale ma ktoś może plany modelu łodzi ( dużej) na silnik spalinowy 7,5ccm lub 3,5ccm ale bardziej 7,5 na wiezyczce?

takie coś jak tutaj

Link to comment
Share on other sites

sorki że jeden post pod drugim ale już nie musiacie szukać robie łódke hydromite o dł okolo 90cm na silnik 7,5ccm asp

zrobie ją troche ciężkawą i położe nisko środek cieżkośći żeby się nie wywracała

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Anonymous
witam czy można zastosować silnik mvvs 3,5ccm do łodki a raczej slizgu poprostu zamiast śmigla dać śróbę czy ten pomysl jest dobry czy nie?

jak nie to czy mozna by bylo wymienić tylko pokrywę cylindra z chlodzeniem wodnym np od mvvs 3,5ccm marine ????

gdzie i za ile takie coś można kupić i jak wygląda taki montaz i przerobka ktorędy przepływa woda itp

 

Można, widziałem taką przeróbkę .... u modlarzy z Chocimskiej (Warszawa). Postaram się wstawić jakieś fotki tego silniczka. MVVS 3,5 :).

Tylko w tym przypadku cała głowica była dorabiana, dosc prymtywnie, ale dorabiana

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

praktycznie każdy silnik lotniczy mozna dostosowac do napedu ślizgu (dot. śruby pracujacej w wodzie).

 

Konieczne jest dorobienie chłodzenia wodnego - najłatwiej to zrobić wykonując ciasno osadzoną na ożebrowaniu tłoka spiralę z rurki mosieznej fi około 5 (zewnatrz) - tak około 4 do 6 zwojów. Wbrew pozorom ani znalezienie odpowiedniego materiału, ani zrobienie dobrego chłodzenia nie jest takie proste.

 

Druga sprawa to wytoczenie koła zamachowego (np. z mosiadzu), ustalonego na stożku zaciskowym wału silnika. Bez tego silnik nie będzie pracował (w silnikach lotniczych za koło zamachowe "robi" śmigło). Tu też trzeba się przyłożyć (i mieć dostęp do tokarki), bo inaczej koło będzie biło.

 

Potem dochodzi problem przeniesienia napędu - przegub, wał, śruba + chłodzenie.

 

Wbrew pozorom zrobienie dobrej łódki nie jest wcale takie proste.

 

Miłej zabawy,

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.