bart07 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Nic nie zmieniaj w kablach! Sposób założenia śmigła nie ma wpływu na kierunek przepływu powietrza, tylko na wydajność. Bixler jest szybowcem. Przy doskonałości 10 (a taką raczej ma) na każdy 1m wysokości przypada 10m odległości, dla wyrzutu poziomego. Jak się rzuca 5m to się rzuca źle (nie sądzę) lub model jest źle ustawiony (sądzę)
darqo Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Nic nie zmieniaj w kablach! A jeśli ma nie ten kierunek obrotów?
Bartek931 Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 Zgadza się odwrociłem śmigło i jest całkiem inaczej aż wyrywa model z ręki na max obrotach. Mysle ze silnik w dobrym kierunku sie obraca nic nie zmienialem.
bart07 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 startuj na 1/3 mocy, może na 1/2. To śmigło które założyłeś (6x5.5) robi z bixlera odrzutowiec W 5s na 200m. Jak startujesz na 100% to faktycznie może Ci wbić go w ziemię, zanim podeprze się na powietrzu,
dydur Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Też miałem odwrotnie zamontowane śmigło i ledwo latał. Po zamianie kierunku zupełnie inny samolot!
Bartek931 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Witam mam problem z wywazeniem modelu. Latam na pakiecie Dualsky 2200mah 11.1v. Pakiet umieszczam w samym dziobie i podczas lotu na mniej wiecej polowie gazu caly czas mocno model zarywa do gory, I praktycznie caly czas drazek steru wysokosci musze trzymac troche u gory. Myslalem ze z tym pakietem bedzie dobrze wywazony. Robilem eksperymenty i udalo mi sie wywazyc model jak wrzucilem w dziób dodatkowy pakiet 1300 oczywiscie nie podlaczajac tylko latal na 2200. Tylko wtedy pakiety 2 razem maja wage 300 gram. Wychodzi mi na to ze do pakietu 2200 musze dac w dziób okolo 130 gram odwaznik. Prosze fachowcow o pomoc co z tym problemem zrobic pozdrawiam.
japko95 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Wyważ go na o ile dobrze pamiętam 63mm od krawędzi natarcia, zrób testy szybowania na wyłączonym silniku, jeżeli poprawnie szybuje, a w locie na silniku cały czas zadziera to musisz poprawić skłon silnika
KamilDudek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Jeśli to nie wyważenie będzie problemem, to może być do poprawy skłon silnika ( jeżeli problem jest tylko w locie silnikowym) lub może coś z kątem statecznika poziomego lub położeniem steru wysokości. Dobrze jest tak jak kolega wyżej napisał wykonać próby szybowania.
bart07 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Qrcze, jak chcecie latać na silniku, to kupcie trenera albo akrobara czy inną ESĘ. Bixler jest szybowcem i nie ma znaczenia jak lata na silniku. Ten silnik nie ma chłodzenia, ma zły kąt itp itd. Wyważ na 75 - 80mm i zobaczysz jak zacznie pięknie latać.
dydur Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ja ustawiam SC na końcu tej wkładki w skrzydle która trzyma pręt węglowy. Na drugim jej końcu od krawędzi natarcia i szybuje świetnie! A jest to już mój trzeci Pioneer 1400. U mnie wyważa się już na pakiecie 1300mAh w dziobie, a pakiety 2200mAh przesuwam trochę do tyłu i też spokojnie się wyważa. A od jakiegoś czasu latam na pakiecie 5000mAh wsuniętym za kabinkę i też świetnie sobie radzi z tym pakietem i świetnie szybuje.
japko95 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Bart07 Pioneer to MOTOszybowiec, a ustawienie skłonu i wykłonu to nie jest coś co może przerosnać początkującego.
bart07 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 W pionierze???? Aby ustawić poprawny skłon desperaci obcinają i przerabiają całą wieżyczkę. Łoże razem z silnikiem jest wklejone wewnątrz. Bez rozprucia pianki niewiele zdziałasz. A MOTO służy tylko do wydźwignięcia na pułap. 20s i 5 min szybowania.
japko95 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Być może łoże krzywo wklejone stąd cały problem, jeśli tobie nie sprawia problemu takie latanie to ok, ja wolę mieć wszystko poustawiane na tip top.
kuba123 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Też miałem problemy przy większych obrotach bo rwał do góry i na lewo. Szybuje natomiast jak po sznurku. Mam Aurorę taką jak Ty a tam wszelkie mixy są dostępne w trzy kliknięcia. Pokombinuj sw z przepustnicą. Można zawsze na lotnisku szybko zmienić parametry bez kręcenia, klejenia etc. więc to chyba najwygodniejszy sposób. Czy nie?
andrzej351 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 wyważenie wyważeniem,natomiast wytrymowanie modelu to najważniejsza rzecz po wyważeniu.cóż z tego że model wyważymy idealnie skoro stery będą źle ustawione do oblotu. trzeba zwrócić uwagę aby płat,lotki i stery nie były zwichrowane a powierzchnie sterowe ustawione idealnie w osi modelu.gdy będzie spełniony ten warunek model na pewno dobrze wystartuje .
Bartek931 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Opublikowano 6 Września 2014 Proszę o pomoc modelarzy fachowców. Jaki skłon i wykłon ustawic w modelu? Czy ma to być skłon i wykłon patrzac od tyłu na model i śmigło lekko w prawo i w dół?
japko95 Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Skłonu i wykłonu w tym modelu nie musisz sam ustawiać, po prawidłowym wklejeniu łoża silnika wystarczy że przykręcisz silnik na te 2 śruby, które są w zestawie. Edit: Lepiej najpierw przykręć silnik do łoża, a potem je wklejaj, tylko uważaj żeby kabli nie zapaćkać klejem.
Bartek931 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Opublikowano 6 Września 2014 Nie rozumiem jak nie muszę ustawiać. To znaczy że ten model nie musi mieć skłonu i wykłonu bo fabrycznie było wszystko idealnie w osi.
japko95 Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Fabrycznie na 100% nie jest w osi, albo źle wkleiłeś, albo źle pomierzyłeś
Rekomendowane odpowiedzi