Skocz do zawartości

Dwa w jednym DLA 56 z głowicą DLE55


wdanilowicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Kupiłem uszkodzony silnik DLA 56 uszkodzony był gwint w cylindrze. Zastanawiałem się czy naprawiać czy wymienić cały cylinder.

Stanęło na wymianie. Po wielu przeszukiwaniach net okazało się że nie ma możliwości kupienia cylindra do DLA56 natomiast można kupić cylinder tłok i pierścień do DLE 55. Kupiłem ten zestaw i zamontowałem do DLA56 generalnie wszystkie wymiary się zgadzały wiec nie było problemu z montażem. Po złożeniu okazało się że silnik ma większą kompresie kręcąc w prawą (patrząc od przodu silnika) kompresja w lewą stronę jest zdecydowanie mniejsza. Ponieważ jest to mój pierwszy silnik benzynowy a jeszcze do tego zmodyfikowany czy tak powinno być. Silniki żarowe można było przestawiać na lewo lub prawo skrętne. Zastanawiam się czy taka zasada dotyczy silników benzynowych. Proszę o pomoc w tym zakresie. Silnika jeszcze nie odpalałem.

pozdrawiam

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Musiałem się sporo nauczyć by odpowiedzieć sobie na to pytanie. A przede wszystkim zdobyć wiedzę jak działają silniki dwusuwowe. Zupełny przypadek że w moim silniku kompresja ma inny stopień w jedna stronę a inny w drugą, wynika to najczęściej z braku ułożenia się poszczególnych elementów.

Przechodząc do sedna sprawy do silników typu DLA 56 praktycznie na rynku nie ma części zamiennych natomiast do DLE 55 są. Kupiony przeze mnie silnik miał uszkodzony gwint na świecy oczywiście można to naprawić. Niestety był również wyeksploatowany. Postanowiłem za eksperymentować dokupiłem cały zespół cylinder, tłok, pierścień w http://www.ef3m.pl/1...ika-dle-55.html polecam ten sklep działają szybko i profesjonalnie. Hybryda zapala bez problemu. Czy to się opłaca przy cenie nowego silnika nie wiem ja zapłaciłem za cały zespół 545 zł? Post postanowiłem napisać dla tych, którym popsuł się silnik i stanęli przed problemem części zamiennych.

 

pozdrawiam

Włodek

post-8638-0-50514000-1382691140_thumb.jpg

post-8638-0-77909200-1382691148_thumb.jpg

post-8638-0-87773500-1382691156_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!wystarczyłoby dać cylinder do dobrego tokarza-ślusarza który by wstawił do cylindra odpowiednią redukcję i zaoszczędziłbyś prawie całą wydaną sumkę...

z drugiej jednak strony dobrze wiedzieć że taka kombinacja jest możliwa.twoja przeróbka potwierdza też to co już nie raz słyszałem i czytałem że DLA i DLE to bliźniacze jednostki a części od nich pasują do siebie.

 

Musiałem się sporo nauczyć by odpowiedzieć sobie na to pytanie. A przede wszystkim zdobyć wiedzę jak działają silniki dwusuwowe. Zupełny przypadek że w moim silniku kompresja ma inny stopień w jedna stronę a inny w drugą, wynika to najczęściej z braku ułożenia się poszczególnych elementów.

pozdrawiam

Włodek

 

jeśli chodzi o kompresję to w moim DLA jest tak samo i jest to normalne zjawisko z uwagę na konstrukcję silnika i zaworów membramowych.

 

dodam że również jestem na etapie tworzenia Hybrydy silnikowej ale o tym napiszę jak dojdą zamówione części.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.