Skocz do zawartości

Cessna 177


extream

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problemy się zaczną gdy bedzie mało paliwa w baku :)

Koledzy latający CL mają podkłądki po 0,3mm pod zbiorniki a różnica w czasie lotu nawet i 2 min :D

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

a nie myślałeś nad tym żeby silnik zamontować cylindrem w dół?? ładniej by to wyglądało bo jak narazie to silnik rzuca się bardziejw oczy niż cały model ;) a szkoda bo dosyć ładnie ci on wyszedł pozdrawiam i życze tyle samo lądowań co startów

Opublikowano

Rzeczywiście aż prosi się o to by silnik zamocować cylindrem do dołu :) chyba że są inne trudności których nie widać na fotkach.

 

Model całkiem przyjemny mi osobiście podobają się tego typu modele :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hey

Zbliża się sezon więc pasowałoby coś ruszyć w projekcie mojej pierwszej spaliny :) W sobotę będzie kolega u mnie więc prace ruszą do przodu i myślę za jakieś 2 tygodnie mieć model gotowy do oblotu. Jednak jak można się domyślić podczas budowy łatwo natknąć się na problem ... największy problem jest z silnikiem a dokładniej z jego drganiami na niskich obrotach. Model tej cessny jest w zamyśle konstruktora przeznaczony pod silnik do 4.5 cm3. Jako że nie mam na tyle pieniędzy aby kupować co chwilę nowy silnik, kupiłem od razu os maxa 7.5 cm3 który myślę , że wystarczy mi na dłużej niż 4.5. łoże silnika jest zrobione ze sklejki 6mm więc całe drgania przechodzą na model co powoduje drganie sterów a w niektórych miejscach nawet odklejanie sie np. półek pod serwa - z tym już sobie poradziłem ale wciąż drgania sprawiają problem. Od nich potrafi nawet poluzować się silnik ( jest na nakrętkach samo kontrujących - czy jakoś tak,....). Może ktoś zna jakiś skuteczny sposób amortyzacji silnika. Słyszałem o prop saverach ( tak to się nazywa? ) ale tylko w dużo większych silnikach.

Opublikowano

No tak, wydaje mi się, że będę musiał wpaść pomóc wycinać skrzydła :faja:

 

wciąż drgania sprawiają problem

 

To prawda u mnie co kilka lotów odkręca się tłumik :twisted:

Opublikowano

7,5 cm? silnik mocowałem 4szt śrub M3. Zero drgań i kłopotów. Podstawowa spraw to dobrze wyważone śmigło i kołpak.:D Ostatecznie z kołpaka można zrezygnować :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hey !

Trochę świeżych informacji :

Silnik zamocowałem na 4 śrubach z nakrętkami samokontrującymi. Pod mocowanie silnika podłożyłem gumę która jak na razie pomaga :) Wycięte zostały skrzydła ze styro i oklejone taśmą pakową. ( Patent kolegi sprawdził się w jego cessnie 8) ) Skrzydła mają dwa dźwigary od góry sosna 3x10 a od dołu sosna 3x8. Skrzydła są teraz mocne i odporne na uderzenia :) Wyciąłem również lotki i obecnie czekam na serwo. Niestety muszę upchać do skrzydła dwa duże std. TP SG5010. Cenowo wyszło mnie dużo korzystniej niż np. dwa hs 81 ( jedna sztuka ok 60 zł = 2 sztuki tp) Wkleiłem statecznik wysokości oraz powiększyłem ster wysokości. Zmieniłem mocowanie podwozia oraz wkleiłem kołki do mocowania skrzydła. Wkleiłem półkę pod serwo steru wysokości oraz zamocowałem je.

 

Pozostało do zrobienia :

Oszklenie (przednia i tylna szyba )

Końcówka kadłuba tuż przy stateczniku pionowym.

Zawiasy do lotek

serwa lotek

 

Mam nadzieję, że 1 kwietnia dopisze pogoda i cessna doczeka się oblotu na Pobiedniku :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Hey !

Jak już pisałem w wątku o pobiedniku wielkim cessna doczekała się oblotu :) Co prawda ze skrzydłami kolegi ( awaria kabla y ) ale jednak oblotu :) Dziś korzystając z pięknej pogody zrobiłem kilka zdjęć aktualnego stanu i terytorium nad którym panuje :) . Niestety nie mogłem polatać ponieważ zepsuł mi się nadajnik.. :evil: Zdjęcia robione z komórki bo nie miałem aparatu przy sobie :) Nawet nie myślałem ze bez nadajnika może być tak nudno... :(

DSC00058.jpg

DSC00036.jpg

DSC00047.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.