motyl Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Problemy się zaczną gdy bedzie mało paliwa w baku Koledzy latający CL mają podkłądki po 0,3mm pod zbiorniki a różnica w czasie lotu nawet i 2 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominatorxxxx Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 a nie myślałeś nad tym żeby silnik zamontować cylindrem w dół?? ładniej by to wyglądało bo jak narazie to silnik rzuca się bardziejw oczy niż cały model a szkoda bo dosyć ładnie ci on wyszedł pozdrawiam i życze tyle samo lądowań co startów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Rzeczywiście aż prosi się o to by silnik zamocować cylindrem do dołu chyba że są inne trudności których nie widać na fotkach. Model całkiem przyjemny mi osobiście podobają się tego typu modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 25 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Pomysle o tym po oblocie problemu nie ma zadnego z przestawieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Hey Zbliża się sezon więc pasowałoby coś ruszyć w projekcie mojej pierwszej spaliny W sobotę będzie kolega u mnie więc prace ruszą do przodu i myślę za jakieś 2 tygodnie mieć model gotowy do oblotu. Jednak jak można się domyślić podczas budowy łatwo natknąć się na problem ... największy problem jest z silnikiem a dokładniej z jego drganiami na niskich obrotach. Model tej cessny jest w zamyśle konstruktora przeznaczony pod silnik do 4.5 cm3. Jako że nie mam na tyle pieniędzy aby kupować co chwilę nowy silnik, kupiłem od razu os maxa 7.5 cm3 który myślę , że wystarczy mi na dłużej niż 4.5. łoże silnika jest zrobione ze sklejki 6mm więc całe drgania przechodzą na model co powoduje drganie sterów a w niektórych miejscach nawet odklejanie sie np. półek pod serwa - z tym już sobie poradziłem ale wciąż drgania sprawiają problem. Od nich potrafi nawet poluzować się silnik ( jest na nakrętkach samo kontrujących - czy jakoś tak,....). Może ktoś zna jakiś skuteczny sposób amortyzacji silnika. Słyszałem o prop saverach ( tak to się nazywa? ) ale tylko w dużo większych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 No tak, wydaje mi się, że będę musiał wpaść pomóc wycinać skrzydła :faja: wciąż drgania sprawiają problem To prawda u mnie co kilka lotów odkręca się tłumik :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 7,5 cm? silnik mocowałem 4szt śrub M3. Zero drgań i kłopotów. Podstawowa spraw to dobrze wyważone śmigło i kołpak. Ostatecznie z kołpaka można zrezygnować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Hey ! Trochę świeżych informacji : Silnik zamocowałem na 4 śrubach z nakrętkami samokontrującymi. Pod mocowanie silnika podłożyłem gumę która jak na razie pomaga Wycięte zostały skrzydła ze styro i oklejone taśmą pakową. ( Patent kolegi sprawdził się w jego cessnie 8) ) Skrzydła mają dwa dźwigary od góry sosna 3x10 a od dołu sosna 3x8. Skrzydła są teraz mocne i odporne na uderzenia Wyciąłem również lotki i obecnie czekam na serwo. Niestety muszę upchać do skrzydła dwa duże std. TP SG5010. Cenowo wyszło mnie dużo korzystniej niż np. dwa hs 81 ( jedna sztuka ok 60 zł = 2 sztuki tp) Wkleiłem statecznik wysokości oraz powiększyłem ster wysokości. Zmieniłem mocowanie podwozia oraz wkleiłem kołki do mocowania skrzydła. Wkleiłem półkę pod serwo steru wysokości oraz zamocowałem je. Pozostało do zrobienia : Oszklenie (przednia i tylna szyba ) Końcówka kadłuba tuż przy stateczniku pionowym. Zawiasy do lotek serwa lotek Mam nadzieję, że 1 kwietnia dopisze pogoda i cessna doczeka się oblotu na Pobiedniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Hey ! Jak już pisałem w wątku o pobiedniku wielkim cessna doczekała się oblotu Co prawda ze skrzydłami kolegi ( awaria kabla y ) ale jednak oblotu Dziś korzystając z pięknej pogody zrobiłem kilka zdjęć aktualnego stanu i terytorium nad którym panuje . Niestety nie mogłem polatać ponieważ zepsuł mi się nadajnik.. :evil: Zdjęcia robione z komórki bo nie miałem aparatu przy sobie Nawet nie myślałem ze bez nadajnika może być tak nudno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.