mushroom Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 witam, mam prośbę o pomoc w doborze budżetowej bezszczotki do szybowca "motyl" (modelmaking): Rozpiętość - 1660 mm Długość - 980 mm Powierzchnia skrzydeł - 27 dm Masa pustego modelu - 600 g Masa startowa - 1300g ÷ 1500g w zależności od akumulatorów i silnika myślałem nad czymś takim, zasilanie Li-po 2C http://www.modele.sk...L-12001100.html proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Moim zdaniem dobry pomysł ale do zasilania dał bym raczej 3S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Krzysiek, napisz dlaczego 3S. Zależy mi na jak najmniejszej wadze pakietu a silnik ma słuzyć wyłącznie jako "wyciągarka" - dlatego pomyślałem nad 2S. Ale nie upieram sie bo nie mam w tym doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Ponieważ w specyfikacji jest: Napiecie pracy / (zalecane) : 7,4 - 14,8 V / (3 LiPo) i myślę, że reszta parametrów jest podana na 3S przy 2S ten silnik będzie dawał wiele mniej niż może nawet jak się zastosuje większe śmigło. Tematy te wałkowane były wiele razy na forum, zerknij na kalkulator doboru napędu Dualskay wybierz podobny silnik i pobaw się danymi, będziesz miał orientacyjne punkty wyjściowe do dalszej zabawy tu link http://www.ecalc.ch/...=apc_electric_e ps. też nie ma w tym doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Cześć Ja w swoich dwóch elektroszybowcach zastosowałem silniki http://abc-rc.pl/p/163/2469/silnik-emax-gf2215-20-kv1200-270w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html http://abc-rc.pl/p/163/2132/silnik-emax-gf2215-15-kv1470-270w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html Można je umieścić przed i za wręgą (po przełożeniu osi) - są lekkie i niezawodne . Szybolek 1600mm napedzany drugim silnikiem wznosił się pionowo bez limitu - fakt , ważył 700 gr. Co do zasilania - przy normalnym lataniu stosuję pakiety 3s 1300mAh - na zawody zabieram leciutkie 3s 1000mAh A swoją drogą , 1660mm i taka masa startowa ? Jakie jest przeznaczenie tego szybolka ? ( mój Mefisto 1900mm od Blejzyka gotowy do lotu waży 740gr... ) P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Motyl to solidna konstrukcja ma "pancerny" kadłub w porównaniu do Blejzyka. http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/5/2/ Dane co do masy podane na stronie sprzedawcy dotyczą wyposażenia z minionej epoki. Z nowszym wyposażeniem powinien zmieścić się w masie do lotu koło 900 -1000 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Cześć Ja w swoich dwóch elektroszybowcach zastosowałem silniki http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html Można je umieścić przed i za wręgą (po przełożeniu osi) - są lekkie i niezawodne . . A ja jestem bardzo ciekawy jak ci sie udało zamocowac ten silnik za wręgą? i czy go sie demontowało nie ruszając wręgi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 A swoją drogą , 1660mm i taka masa startowa ? Jakie jest przeznaczenie tego szybolka ? ( mój Mefisto 1900mm od Blejzyka gotowy do lotu waży 740gr... )P. z motylem to jest tak, że po prostu je mam w modelarni w ilości 2 kpl plus jeden kadłub i mają posłużyć nauce latania dla dzieciaków. rzeczywiście te silniczki sa kuszące cenowo. prawie się zdecydowałem na jeden - na próbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 A ja jestem bardzo ciekawy jak ci sie udało zamocowac ten silnik za wręgą? i czy go sie demontowało nie ruszając wręgi? Mówisz i masz Obecnie przełożyłem "podstawkę" silnika na drugą stronę wręgi - wymusiło to przyklejenie nakrętek od wewnątrz kadłuba do wspomnianej wręgi ale za to przesunąłem odrobinę silnik w głąb kadłuba co z kolei ułatwiło poprowadzenie przewodów zasilających silnik ... P. PS - a propos Motyla - przerabiałem już podobny model z "minionej epoki" - krótki kadłub przed skrzydłem przeznaczony był dla ciężkich silników i akumulatorów - miałem spory kłopot z wyważeniem swojego modelu ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 haha dzieki a czemu pytałem? byłem ciekawy jak to zrobiłes a sam zrobiłem tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi