Ładziak Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 czekam na dostępnośc tego w UH od dwóch miesięcy Właśnie się pojawiły. Prototyp już działa. Jak skończę to umieszczę fotki z pracy Ciekawym bardzo wyników! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 W nawiązaniu do tematu tego urządzenia. Jako że właśnie i do mnie przyszedł on w ubiegłym tygodniu z UH, to mam takowe pytanie: Czy jest możliwe przeliczenie pomierzonej mocy w watach układu silnik+śmigło+zasilanie na ciąg w gramach lub kilogramach ? Wydawało mi się że gdzieś na forum temat się przewinął, ale mimo szukania nie znalazłem odpowiedzi na to nurtujące mnie pytanie. Np. mam jeden silnik i zestaw śmigieł i zmieniając je uzyskuję różne wyniki mocy układu począwszy od 100W do 200W. I teraz główkuję, czy mogę ten wynik przeliczyć na wspomniany ciąg w kg lub gramach czy muszę dalej bawić się w obciążanie modelu wszelkiego rodzaju ciężarkami i sprawdzanie czy samolot jeszcze ciągnie czy już nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 najlepiej zrobic prostą hamownię i po kłopocie .czekam na zamówiony Wattmeter z Mpx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Czy jest możliwe przeliczenie pomierzonej mocy w watach układu silnik+śmigło+zasilanie na ciąg w gramach lub kilogramach ? Się nie da. A to dlatego że: P = η*F*V , gdzie F= ciąg, V= prędkość strumienia , η=sprawność Gdyby gdzieś za śmigłem ustawić miernik prędkości powietrza to bylibyśmy już trochę bliżej, choć jak widać to i tak nie wszystko co potrzebne. Nie wiem czy rzeczywiście nie najlepiej ciąg po prostu zmierzyć wagą 8) EDIT: Zapomniałem o sprawności, uzupełnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Witam! Odgrzewając stary temat pragnę przedstawić Watt Meter dla ubogich, czyli HexTronik VA-Tester http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8319 (w bardzo pozytywnej cenie ). Jestem zauroczony tym miernikiem, bo do bocznika przymierzałem się jak pies do jeża, a tu proszę - dowiedziałem się właśnie, że moja CD-przeróbka ze składanym śmigłem Aeronaut 8x5 na pakiecie 2S LiIo bierze 10A (co tłumaczy czkawkę silnika spowodowaną niewydolnością zasilania). Wpina się toto pomiędzy pakiet a regulator (na końcach wtyki Deans-T). Ponadto pokazuje napięcie pakietu zasilającego. Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Bardzo fajny, malutki i nie drogi gadget. Mam go od niedawna, obok wcześniej opisywanego watt-meter'a. Dodam tylko, że ten malutki wyświetla naprzemiennie tylko prąd i napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1707 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Czy ktoś z Was porównywał wskazania tych mierniczków z rzeczywistymi prądami i napięciami oglądanymi oscyloskopem ? Przy prądzie stałym, np. podczas ładowania to wszystko jest OK ale Wy uzywacie tego do oceny zespołów śmigło-silnik-aku. Prąd pobierany przez regulatory (3-f i te zwykłe, szczotkowe) jest tak paskudny, że jeśli nie mamy wartości RMS to wyniki pomiarów mogą być dość.. dziwne. Wtedy taki mierniczek nadawałby się tylko do porównań. Z jednym śmigłem pobiera tyle a z innym, no trochę więcej. A ponieważ zamiana przebiegu odkształconego na jego RMS jest nietrywialna i to zarówno po stronie analogowej (układy mnożące) jak i cyfrowo (szybkie próbkowanie, tak pewnie ze 100kHz przy paru kHz PWM stosowanych w regulatorach) to pytam... Tak tylko, z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Nie miałem okazji tego sprawdzić. Może jutro się uda, a jak nie, to dopiero za tydzień. Jestem w przededniu wyjazdu na narty :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Tez jestem ciekawy testu Tomka. Mam cos takiego http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6589&Product_Name=Battery_Monitor_2-6S i nie podaje dobrze napiecia, roznice 0.3V z tego co pamietam, na kazdej celi co innego - ale dobre zeby na lotnisku sprawdzic mniej wiecej. Ciekawe jak jest w przypadku wyzej wymienionego z pradem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Nie wiem czego wy oczekujecie od przyrządu za 5$, przecież za tyle nie kupię klipsa pomiarowego do dobrego miernika. To nie są przyrządy pomiarowe a tylko wskaźniki i mają określać w pewnym przybliżeniu mierzone wartości. Czy dla przeciętnego modelarza ma znaczenie czy pobierany prąd przez silnik będzie to 15,5A czy 14,9A, nie mając tego nie wiemy czy ten prąd to 5A czy 20A i czy regulator 8A nam wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1707 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mirku, nie twierdzę, że opisane powyżej urządzenia nie są warte swojej ceny - cokolwiek miałoby to znaczyć. Zapytałem z czystej ciekawości, bo widząc taki gadżet od razu zastanawiam się, jak to jest zrobione. Miesiąc temu przymierzałem się do projektu miernika z malutkim wyświetlaczem od telefonu, bo temat wydał mi się ciekawy. Chciałem wpinać go między aku a regulator w modelu i po wylądowaniu i otwarciu kabinki od razu wiedzieć, ile dokładnie zostało lub się zużyło mAh. Takie rozterki - startować jeszcze raz, czy nie - ma jak widzę wielu ludzi. Przy okazji mógłbym mierzyć wartości maksymalne prądu (szpilki), minimalne napięcia itp. Wiem, że wszystko już było ale.. ja już tak mam :? Zmierzyłem przebiegi prądu i rozważałem różne metody jego pomiaru. Ze wstępnych symulacji wyszło, że jeśli nie postawię przetwornika A/D min 100ksps to wiele stracę. Czegoś takiego nie ma w popularnych procesorkach no i widząc Twój wątek wyczułem okazję, żeby się czegoś dowiedzieć o już istniejących rozwiązaniach. A że przy okazji wyszła sprawa zaufania do wyników to.. dobrze W zależności od tego jak są zrobione algorytmy pomiarowe, odchyłki mogą sięgać nawet 30% I to przy najlepszych chęciach autorów jeśli tylko.. kalibrowali swoje dzieła prądem stałym. A 30% zmienia 6A w 9A i regulator 8A albo żyje, albo odchodzi do krainy wiecznych lotów... Gdyby ktoś mógł wrzucić zdjęcia wnętrza Watt Metera albo drugiej strony płytki tego drugiego maleństwa to byłbym bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 marek1707, cos takiego: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7704 + pomiar mAh zuzytych/pozostalych? na butonie albo zmieniajace sie? byloby fajnie jakby bylo takie cos w sensownej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Przeznaczenie tego maluszka jest dokładnie takie, jak pisze Leda_g - głównie do pomiarów porównawczych, które teraz będzie łatwo zrobić na lotnisku. Wygospodarowałem chwilkę i zrobiłem porównanie watt-meter'a, tego maluszka i multimetru niezłej klasy z zakresem 20A. Oto pomiar dla obciążenia czysto rezystancyjnego: Pomiar 1 - watt-meter: 10,79A - malutki: 10,4A - multimetr: 10,79A Pomiar 2 - watt-meter: 9,59A - malutki: 11,5A - multimetr: 9,59A A to dla obciążenia w postaci regulatora + silnika 3f: Pomiar 1 - watt-meter: 9,39A - malutki: 9,9A - multimetr: 9,40A Pomiar 2 - watt-meter: 9,17A - malutki: 9,3A - multimetr: 9,18A Jeśli chodzi o doczyt napięć (bez obciążenia) to wyglądało to przykładowo tak: - watt-meter: 13,23V - malutki: 13,1V Jak widać watt-meter jest b. dokładny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Ok, czyli rozbierznosci nie sa tak wielkie wiec pod reka warto to miec. Dzieki za test Tomku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mam Wattmeter ale produkcji Mpx i stwierdziłem, że nie ma rozbieżności miedzy pomiarem cegami a tym "ustrojstwem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Dzięki za testy porównawcze. Przynajmniej teraz wiadomo, czego się trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach34 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Też dzięki Chyba czas na watt metera Bo zawsze się lata w ciemno i kombinuje na kalkulatorze... :shock: Co myślicie o tym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Ciekawa przeróbka : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=1903c8db2f29a85daffcdfba0637af96&t=949923 Jeśli mamy choćby prosty miernik napęcia i nateżenia prądu i wykonamy tą prostą przeróbkę, osiągniemy, wg. użytkowników RC Groups, kosztujący kilkanaście złotych taniej i dokładniejszy miernik od WattMeter'a z HC O ile dobrze zrozumiałem, potrzebujemy tylko trochę kabli o większej wydajności prądowej niż te od miernika, cyny, kalomani i lutownicy, złączek i rezystora 1K. Koszt przeróbki to pewnie mniej niż 15 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.