Skocz do zawartości

Silnik składak RCG50/DLE55


andrzej351

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

około 2 miesiące temu kupiłem kompletny model EXTRA 260 2,2m z GOLDWING.model był po kilku sezonach z dosyć mocno wyeksploatowanym silnikiem DL-50 który po odpaleniu wydawał takie dźwięki jakby ktoś nawrzucał metalowych kulek do słoika i nim rytmicznie potrząsał... ;) .

mimo tych odgłosów wykonałem tym modelem dwa loty,podczas trzeciego silnik stanął i trzeba było awaryjnie lądować...

 

po powrocie z lotniska rozmontowałem silnik,po głębszych oględzinach okazało się że kawałki koszyczka dolnego łożyska korbowodu dostały się pomiędzy tłok i cylinder blokując i uszkadzając oba te elementy :( .

silnik miał naprawdę niezłą kompresję i gdybym odpuścił trzeci lot wystarczyłaby tylko wymiana wału korbowego...

 

 

cn6b.jpg

 

 

1ugg.jpg

 

 

14sp.jpg

 

 

niestety stanąłem przed dylematem,kupić nowy silnik czy remontować tego DL-a.

poprzedni właściciel modelu zamontował do silnika karter od DLE55 ponieważ w oryginalnym urwało się ucho mocujące i to dało mi trochę do myślenia...

do odzysku nadawał się tylko karter i łożyska główne wału (osprzęt silnika nie ucierpiał) po oszacowaniu kosztów odrzuciłem wariant zakupu oryginalnego wału,cylindra i tłoka od DLE55 ze względu na zbyt wysoką cenę.

 

po uprzednim przeszukaniu netu i zasięgnięciu opinii postanowiłem zaryzykować i kupiłem na HK potrzebne części do silnika RCG-50.

wał korbowy,łożyska wału,cylinder,kompletny tłok z pierścieniem sworzniem i łożyskiem igiełkowym,komplet uszczelek z wysyłką wyniosły mnie ok 300zł.

 

gdy przyszła paczka jak najszybciej poszedłem sprawdzić czy ryzyko opłaciło się ;) .

 

okazało się że wszystkie części pasowały do siebie idealnie a silnik RCG-50 ma w rzeczywistości 55cc pojemności i jest wierną kopią DLE55.

 

poniżej kilka zdjęć porównawczych:

 

qw77.jpg

 

 

uuv5.jpg

 

 

li9k.jpg

 

 

ag8r.jpg

 

 

8iqk.jpg

widać różnicę w wielkościach tłoka DL =50cc a RCG =55cc

 

 

clll.jpg

karter DLE55 i nowe łożyska

 

su0m.jpg

 

 

evrr.jpg

 

 

h58o.jpg

 

 

wszystko udało się bezproblemowo poskładać i wyszedł z tego całkiem ładny silniczek B)

 

zamontowałem silnik w modelu yak-54 z tłumikiem typu Pitts.z uruchomieniem i regulacją nie było żadnego problemu.silnik wypalił na ziemi dwa zbiorniki paliwa na bogatej mieszance aby się wstępnie dotrzeć.zatankowałem trzeci zbiornik,wstępnie uregulowałem gaźnik na lekkie przelanie i w górę.

po wypaleniu dwóch litrów paliwa mogę stwierdzić że silnik zachowuje się rewelacyjnie.ładnie zapala i szybko się wkręca.bez najmniejszych problemów udało się uzyskać 7400 obr/min.

 

b7qr.jpg

 

 

tr0t.jpg

 

zdjęcie jest ciut nie wyraźne ale jak się spojrzy pod kątem to widać na obrotomierzu cyferki 740.

 

bardzo jestem zadowolony z tego silnika,niewielkim kosztem mam teraz nowy silnik.mam nadzieję że ten opis przyda się osobom które będą miały podobny problem :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.