Skocz do zawartości

SPALINKA ,czy czasem nie za ciężka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie właśnie skończyłem puzle tzw. Wariora i tak teraz się zastanawiam sprzedawca twierdzi że waga do lotu 2800gr.(http://www.radiomode...krobacyjny.html)a ja nie szalałem zbytnio a model wyszedł mi 4200gr i tak się zastanawiam czy to w ogóle poleci silnik włożyłem os nax 72 FS alfa ,zbiornik 360ml,5 serw standard,bec,podgrzewacz świecy i pakiet 3000 o wadze 230gr.podwozie kupiłem duże ale lekkie dość mocne bynajmniej swego czasu miałem takie samow ULTIMATE elektro super się sprawdzało z tym że tam ten model ważył gotowy 2460gr.jeszcze nie wiem co mu zapodać za smigło mam XOAR 13X7 ,MA 14X6 ale to akurat jakieś ciężkie model nie będzie latał w 3d ale coś szybkości musi uzyskać ,być może waga dotyczy pustego modelu ale raczej zbyt banalne co wy na to ,niediela już tuż tuż więc trzeba by było pojechać na lotnisko ,lecz obawiam się czy to w ogóle się wzniesie....

post-3100-0-61127800-1384455579_thumb.jpg

Opublikowano

Lekki to on nie jest. Główny jednak problem to za słaby silnik. Możesz się spodziewać ok 2,5-2,8kg ciągu a model po zatankowaniu będzie miał ponad 4,5kg. Źle to rokuje.

Opublikowano

No właśnie coś tu nie gra z tym modelem dopiero godzinę temu ściągłem go z wagi z pełnym rynsztunku 4123gr.

 

ps.same skrzydła ważą równy kilogram a nic w nich nie zmieniałem oj coś mi się zdaje że szybko pójdzie na sprzedaż :) :) :)

Opublikowano

Wg mnie masz duże pole do popisu z odchudzeniem modelu. Pakiet o wadze 230 jest Ci niepotrzebny, dalej podgrzewacz (wygoda - coś za coś ja nie stosuje gdy oszczędzam wage), bez sensu bec, no i w końcu serwa standard x 5 ? Mam model mustanga top flite 60 arf i wszystkie serwa mam lzejsze od zwykłych.

do gazu kup porządne serwo 9g na lotki alturn robi fajne 16g serwa (latają u mnie 3 sezon) ... Oszczędzaj wage, a co do pakietu to znalazłem ostatnio fajną kostke (2 cele LiFe 2300m Ah) w zupełności się sprawdza i waży 100g :), jak założysz każde serwo o średnio 20g mniej to zyskujesz 100g :). Zbiornik paliwa też za duży, mam b-25 i 2x saito FA 72. Na każdy silnik mam zbiornik 250ml i latam spokojnie 10min.

 

Ale ten model ma 165cm rozpiętości więc też nie jest aż taki mały i powinien sobie poradzić z delikatną nadwagą.

 

Trzymam kciuki i czekam na film z oblotu

Opublikowano

Troszkę zwaliłem wagę wyżuciłem rurę rezonansową samoróbka (bagatela 260gr.)wyżuciłem stalowe popychacze sterów ,pakiet 1500mah,smigło drewienko 13x8,śrupy mocowania podwozia i skrzydeł na plastiki i zbiornik do pełna waga 3845 już zawsze coś ,w niedielę spróbuje go ulotnić jak motorek nie będzie dawał rady to go wymontuje ,a pusty model wystawie na sprzedaż z serwami i z orginalnym podwoziem nie mam ochoty walczyć na nowo kupie sobie coś pod mojego osa a model pewnie ktoś weźmie jak bedzie miał jakiś motorek.

ps. znalazłem na stronach usa taki sam model ale z silnikiem 26 benzynowym .

Opublikowano

Noo :) 3845g jest dobrą wagą, nie powinno być problemu z lataniem. Czekamy na film z lotów. Długi start, daj się rozpędzić i w górę. Nie będziesz miał nadmiaru mocy więc delikatnie w góre.

Opublikowano

Tak sobie myślę że powinno być ok (w miarę)jeszcze się wacham nad śmigłem wydrapałem z szafy nowe APC 13X8 z wygladu jak by bardziej zabioerało jak te xoar muszę się uzbroić w walizkę i zabrać ze sobą wszystkie zabawki ,

ps. najgorsze jest to że teraz na necie co prawdasz używany ale w niskiej cenie jest do kupienia asp 91 4t ten to by napewno dał mu radę ,ale cóż (jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma)

Opublikowano

Po co zmieniać smigło które zapewni mniejszy (?) ciąg? MA 14x6 wydaje się bardziej niż odpowiednie :D Dużo zyskujesz na masie przy takiej zamianie? Ale z drugiej strony powierzchnie sterowe wydają się stosunkowo "małe" jak na powolne latanie - więc wtedy szybsze śmigiełko ma sens?

 

Apc, ale jakie?

 

Obciążenie płata 67g/dm^2 czyli chyba tragedii nie ma dla tej rozpiętości?

 

Ciekawe jak to poleci, mam nadzieje że podzielisz się wrażeniami z pierwszego lotu!

Opublikowano
Po co zmieniać smigło które zapewni mniejszy (?) ciąg? MA 14x6 wydaje się bardziej niż odpowiednie :D Dużo zyskujesz na masie przy takiej zamianie? Ale z drugiej strony powierzchnie sterowe wydają się stosunkowo "małe" jak na powolne latanie - więc wtedy szybsze śmigiełko ma sens? Apc, ale jakie? Obciążenie płata 67g/dm^2 czyli chyba tragedii nie ma dla tej rozpiętości? Ciekawe jak to poleci, mam nadzieje że podzielisz się wrażeniami z pierwszego lotu!

 

Zawsze gdy chemy zwiększy ciąg(stat) to zwiększamy średnice smigła a nie skok(model wolniej lata, ale szybciej przyśpiesza do swojej max V)- Efekt jakbyś samochodem jechał cały czas na jedynce. Wydaje mi się, że oblot powinien być przy wolniejszym śmigle z dużą średnicą.

Myślę, że 14x6 jest odpowiednim smigłem na pierwszy lot (2 łopatowe oczywiście).

Nie Masz duzej masy więc nie ma co się przejmować tylko latać.

Powodzenia !!!!

Opublikowano

Mam samoróbke o podobnych gabarytach. I masie startowej. 3700. Zastosowaniem silnik 12,5 ASP. Śmigła nie pamiętam ale coś około 13 .Model. potrafi zawisnac na śmigle

Opublikowano

Właśnie szykuje się na jutro ,zamontowałem 14x6 jednak na słuch słychać że silnik ma mniejsze obroty ale ciąg daje dużo większy ,tak jak przeanalizowałem jak spodoba mi sięlot to wyżucę standardowe serwo gazu w raz z bowenem i dam małe w komorze silnika ,bec terz odejdzie , dam mnielszy pakiet life bezpośrednio pod odbiornik .po podsumowaniu spokojnie odejdzie 250 gr.jutro pełny opis (oj będzie się działo).a podwozie dokupiłem takie na początek orginalne jeszcze czeka w szafce.

Opublikowano

Mam samoróbke o podobnych gabarytach. I masie startowej. 3700. Zastosowaniem silnik 12,5 ASP. Śmigła nie pamiętam ale coś około 13 .Model. potrafi zawisnac na śmigle

 

może dlatego :)

 

ASP 75 A

Parametry :

  • Moc: (1,85 kW) ~2,47 KM przy 17,000 obr/min.

Charakterystyka OS Max 72 FS :

  • Moc: 1,2 KM przy 11 000 obr/min.

Opublikowano

Witajcie no i już wszystko wiadomo tak jak przypuszczałe silnik nie radzi sobie z tym modelem starty musiałem przeciągać dobre z 10-15 metrów zanim bestia zechciała się podnieś ,sam model niczego sobie lata w miare dobrze i na niemie super widzoczny ładnie się steruje ale dopiero jak przesunołem mu sc na 10.5 cm bo na 12.5 troszkę głupiał waga która mi wyszła wogóle nie przeszkadza a wręcz jest odpowiednia ,problem zrobiło mi nie stety podwozie jest za miekkie do tej wagi po czwartym lądoawaniu strzeliła piasta koła ale obyło się bez kapotarzu ,śmigło 14x6 rewelka ale to i tak za mało jak na taki model tak na prawdę to trzeba by dać mu jakiś benzynowy z 20cmm to pewenie by dał doskonały ciąg a tak jest lipa,nie stety nie mam zbytnio doświatczeń w modelach z podwoziem latam głównie szybowcami a spalinkę to kiedyś miałem katankę 125cm rozp.z silnikiem 7.5cmpodsumowując silnik bardzo mi odpowiada reszta nie jak by ktoś miał jakiś taki lekki modelik 120-140cm rozp.to chetnie się wymienię lub (sprzedam bez silnika)silnik zostaje u mnie jak na razie pozdrawiam wszystkich i dziękuje za podpowiedzi napewno mi pomogły.

no i jeszcze aktualne fotki po dzisiejszych treningach.

post-3100-0-34216900-1384705537_thumb.jpg

post-3100-0-38677900-1384705570_thumb.jpg

post-3100-0-40162800-1384705612_thumb.jpg

post-3100-0-14054600-1384705633_thumb.jpg

Opublikowano

Oj dobrze ze udało się go szybko okiełznać ale jak dla mnie to za ciężka maszyna nie mam w tej chwili modelu ktury by tak sie musiał rozpędzać jak miałem katanę z artexu na os 46 la po 3-4 metrach była w powietrzu a ta maszyna coś strasznie ceglasta.

Opublikowano

No niestety ten silnik jest dobry do modelu max.1,5m i o wadze do 2,5kg w twoim przypadku to zdecydowanie za mały motorek. Do akrobata tak należy dobrać napęd żeby stosunek ciągu do masy wynosił conajmniej 0,8. Jeżeli będzie mniej np.0,7 to model poleci ale ślamazarnie i będzie to mało bezpieczne . Do twojego modelu dobrym silnikiem będą czterotakty 15-20cm3 lub dwutakty 10cm3. Jednak sam silnik to nie wszystko, ważne jest dobranie zaspołu silnik+śmigło. Trzeba z tym trochę poeksperymentować. Gratuluję szczęsliwego oblotu.

Opublikowano

No właśnie nie za bardzo znam się na takim sprzęcie ,aktualnie spróbuje sprzedać model ale na razie mam śmieszne propozycje na kupno lub zamianę ,odczekam z tydzień i zobaczę może zdecyduje się na sprzedaż silnika ,troszkę mi go szkoda mam go w sumie z drugiej ręki ale ma za sobą dopiero bańkę paliwa i chodzi bdb poprzedni właściciel dbał o niego a ja wiadomo wypaliłem zbiornik paliwa to terz nic ,coś napewno będzie mnie musiało opuścić jak model zostanie to strzelę sobie taki motorek:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_335&products_id=12197

lub:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_335&products_id=12198

sklep mam dość blisko tak że podjadę i na miejscu zadecyduje ale to dopiero za parę dni.

Opublikowano

Model twój nie jest duży i walczyłeś o ciężar. Silnik benzynowy to zwrot w kierunku wzrostu wagi. Proponuję rozważyć żarowca. Wymienione przez Ciebie silniki to z grubsza 1kg ciężaru (silnik, moduł,tłumik,pakiet). Żarowy będzie ważył połowę z tego.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.